• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde vlekken op ramen?

Xa4

Detailing trainee
7 dec 2015
14
45
Ik heb bij het wassen van de auto vreemde vlekken die ik niet weggepoets krijg.
Heeft iemand enig idee wat dit is of beter hoe ik het weg krijg?

Ik heb het volgende geprobeerd:
Foamen, normaal wassen met een budget autoshampoo, ruitenwisservloeistof van de actio, apc van meg 1:15 en spray & wipe van poorboys 1:1.
Als de ramen droog zijn is echter niets te zien.
Niets lijkt echter te helpen, dus ik heb nog steeds het gevoel dat de ramen niet echt schoon zijn.

Hoop dat het een beetje duidelijk op de foto's te zien is.

IMG_0041.JPG
IMG_0040.JPG
 
Ik zou iets proberen wat voor ruiten gemaakt is.

Ruit wassen, klei-en, polijsten en dan reinigen.

Shampoo en Klei+Glijmiddel heb je waarschijnlijk al.
Als polijstmiddel kan ik je Dodo Juice Supernatural Glass Polish adviseren.
Als glas reiniger kan ik Dodo Juice Clearly Menthol adviseren.
Wel gebruiken met een goede MF doek....
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Een polish (helemaal speciaal voor de ruiten) proberen.
Ik had de laatste tijd vooral aan de binnenkant vuil zitten wat je eigenlijk alleen zag als het donker was maar erg vervelend, ook wilde dit niet weg met glas reiniger. Toen herinnerde ik me mijn flesje ruiten polish en hierna was het super netjes!
 
poorboys prof polish ... Volgens mij een soort chemische cleaner werkte bij mij perfect.

mocht je in de buurt van Oss wonen, kun je het wel een keer komen proberen.
 
Toch maar een polish gaan proberen dus. Vond het vreemd aangezien er nooit een af ander goedje op de ramen heeft gezeten, of het moet de waxoil troep van de garage zijn die aan het vervagen is. Weet niet hoe dat aangebracht is, als dit al daadwerkelijk gedaan is (nooit een certificaat gezien).

Er wordt dus zeker een polish aangeraden, maar dan weet ik nog steeds niet wat dit veroorzaakt. Ik zou het graag willen voorkomen namelijk. Dus bij een poetsbeurt de goede methode toepassen zodat een polish niet meer nodig zou zijn.

In ieder geval al bedankt voor de reacties.

Btw bedankt voor het aanbod, maar Maastricht - Oss en terug kost meer aan benzine dan een nieuwe bestelling ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het aanbrengen van een glascoating, zoals die van Nanolex, ideaal. Dat maakt het schoonmaken een stuk makkelijker in mijn ervaring en het zicht wordt ook beter als het regent.
 
Ik heb de ramen allen nog maar snel gewassen met apc en spray & wipe. Zodra ik het raam weer droogveeg zijn de vlekken weg (met en vinger erover wrijven laat de vlekken ook verdwijnen).

Helaas nog geen kans gehad om een nieuwe bestelling te plaatsen en met een glascleaner te boel te verschonen. Gaat ook nog even duren ben ik bang.
Maar als ik resultaten heb laat ik zeker iets weten.
 
Je zou ook eens https://www.Carclean.com/product/Mo...ter_Spot_Remover_for_Glass_355ml_06712_102296 kunnen proberen. Het lijkt mij kalkafzetting. Ooit eens een auto gedaan met soortgelijke vlekken en dit product gebruikt. De vlekken waren daarna weg. Of je zou kunnen wachten tot ik weer in Maastricht ben op familiebezoek, dan neem ik het mee en kunnen we het uitproberen.
 
Ondertussen heb ik Sonax glass polish gebruikt en na 1 hit waren soortgelijke vlekken van de ruiten af!