• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Honingdauw (?) verwijderen

Joh@n

Detailing trainee
25 okt 2016
2
32
Hoofddorp
Goedemiddag! In mijn straat staan helaas bomen die honingdauw afgeven. Binnen een dag zit de hele auto vol met kleine druppels. Zelfs elke dag wassen heeft op deze manier geen zin en daarnaast heb ik daar ook de tijd niet voor. Wel spuit ik de auto eens per 1-2 weken af met de hogedruk reiniger in de wasbox en heb ik een simpele Dodo Juice set waar ik de auto mee was. Vorig jaar was het hele dauw gebeuren geen probleem, maar dit jaar is het erger :/ Eind september zag het dak van de auto er zo uit voor het wassen:

dak_voor.jpg


Het vuil is aan de druppels gaan hechten en ondanks een aantal regenbuien is het niet echt losgeweekt. Ik heb de auto gewassen; eerst een laag schuim erop gespoten, in laten weken, afgespoeld en vervolgens met de Dodo Juice shampoo en spons aan de slag. De boel zat echt behoorlijk vast maar is er redelijk vanaf gegaan. Helaas ziet het dak er na het wassen zo uit en is dus nog niet alles er vanaf:

Motorkap (staat verder van de bomen af):
motorkap.jpg


Dak:
dak_na.jpg


Achterspoiler:
achterspoiler.jpg


Zoals te zien is op de foto's zit er nog een "laagje" op de lak lijkt het, maar hoe krijg ik dit er vanaf? Ik zie dat klei in combinatie met spray goed zou werken, maar ook aceton of spiritus zie ik voorbij komen. Iemand enig idee? Is dit ingebrand of valt er nog iets te redden?
 
Je auto schoon krijgen met alleen een spons, shampoo en droogdoek is ook iets te weinig.

Ik zou proberen met heet water de auto te wassen (heet maakt de honing weer wat zachter)
Daarna de auto inderdaad klei-en. Je bent al begonnen met een goed merk, de Basics of Bling serie heeft ook Clay Lube en een Clay Bar.
Daarna zou ik toch wel wax op je auto smeren om de volgende keer de boel makkelijker schoon te kunnen maken. Met aanbrengsponsje en uitpoetsdoeken natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Joh@n
Bedankt voor de reacties! Ik had zelf deze al gevonden inderdaad: Monello Dolce Verde Klei Set. Ik heb goede ervaringen met de velgenreiniger van Monello. Is er nog een bepaalde wax soort die beter bestand is tegen dit goedje? Of maakt het niet zo uit welke ik neem?
 
Qua bescherming en standtijd is een hybride wax in mijn ogen het beste.

DJ BoB Protection Wax, DJ Supernatural Hybrid, de Pro uitvoeringen van DJ.

en de andere ;) producten zijn :
Collonite 845 en 476S zijn ook goede ervaringen mee.

Monello, Collonite, Scholl Concepts, Nanolex, Gyeon, Mothers allemaal goede merken!!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Mijn grootste probleem (even alleen cardetailing meegeteld dan) is dat ik weinig andere producten hebt geprobeerd buiten DJ om. En tja, monogamie is helemaal weer trending.....

P.S. Voor mij werken de producten ook goed genoeg. Truus is elke keer weer helemaal schoon en het Beest ziet er beestachtig lekker uit....
 
Laatst bewerkt:
Is er nog een bepaalde wax soort die beter bestand is tegen dit goedje? Of maakt het niet zo uit welke ik neem?
Kort gezegd, nee. Of je nou een wax van 10 euro neemt of eentje van 10.000 euro, geen wax zal dit voorkomen.
Een betere barrière tegen dit soort vervuiling, is een glas coating. Dit legt een laagje tussen lak en omliggende vervuiling. Voordeel is dat de auto veel makkelijker schoon te maken en te houden is.

en de mindere ;) merken :
Collonite 845 en 476S zijn ook goede ervaringen mee.

Edit : even voor de zekerheid, dat laatste is een grapje.
Dit soort uitspraken kunnen averechts werken hè. Stel dat mensen zitten te Googlen en komen uit in dit topic waar bovenstaande uitspraken gedaan zijn.
Hiermee ga je mensen aan het twijfelen brengen.

Dat je een fan van een bepaald merk bent, hoeft niet "opgedwongen" te worden aan anderen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Kort gezegd, nee. Of je nou een wax van 10 euro neemt of eentje van 10.000 euro, geen wax zal dit voorkomen.
Een betere barrière tegen dit soort vervuiling, is een glas coating. Dit legt een laagje tussen lak en omliggende vervuiling. Voordeel is dat de auto veel makkelijker schoon te maken en te houden is.


Dit soort uitspraken kunnen averechts werken hè. Stel dat mensen zitten te Googlen en komen uit in dit topic waar bovenstaande uitspraken gedaan zijn.
Hiermee ga je mensen aan het twijfelen brengen.

Dat je een fan van een bepaald merk bent, hoeft niet "opgedwongen" te worden aan anderen ;)

Ik zal de tekst even aanpassen denk ik zo.
Ik bedoelde het als een geintje omdat er ontzettend goede ervaringen van anderen zijn over Collonite. Maar ik begrijp dat mensen de knip oog op een andere manier lezen dan dat ik bedoelde.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless