• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw product Monello Acquafobia

Als ik Acquafobia gebruik doe ik dat voordat ik Rain Kleer opbreng.

Ik probeer zo min mogelijk de voorruit te raken, spoel de auto goed na en droog hem.
Dan ga ik aan de slag met de voorruit: kleien, polish, ontvetten en Rain Kleer.
De lak bescherming is geboost en de voorruit kan er weer 1 a 2 maanden tegen aan...
 
  • Leuk
Reactions: Arno Overman
Wat is het verbruik voor een middelgrote auto ongeveer?

Ik gebruik duidelijk minder dan @tembaco
Ik doe zo'n 4 sprays aan de zijkant van de motorkap en verspreid het met HD over de rest van de motorkap. Vanaf de andere kant nog een keer.
Zijkant van de auto net zo: een soort streep van boven naar onder aan de achterkant en verspreid het naar de voorkant van de auto. Halverwege nog een keer.

Ik denk dus dat de truc is om het product met je waterstraal te verdelen ipv met het sprayflesje.
Als je n beetje goed kijkt zie je het product wel verspreiden, dus weet je of je er weer wat spraytjes bij moet doen. Zodra je de HD erop zet, wordt het wat wit namelijk.
 
Bedankt @mdlange voor jouw input.

Het was om een idee te hebben van wat het mij zou kosten t.o.v. andere producten.
De grootverpakking Sonax Brilliant Shine Detailer is bv. heel aantrekkelijk.
Dat is natuurlijk wel een ander soort product, maar in mijn vergelijking zitten ook spray waxen en harde waxen.
 
Ik gebruik duidelijk minder dan @tembaco
Ik doe zo'n 4 sprays aan de zijkant van de motorkap en verspreid het met HD over de rest van de motorkap. Vanaf de andere kant nog een keer.
Zijkant van de auto net zo: een soort streep van boven naar onder aan de achterkant en verspreid het naar de voorkant van de auto. Halverwege nog een keer.

Ik denk dus dat de truc is om het product met je waterstraal te verdelen ipv met het sprayflesje.
Als je n beetje goed kijkt zie je het product wel verspreiden, dus weet je of je er weer wat spraytjes bij moet doen. Zodra je de HD erop zet, wordt het wat wit namelijk.

heb gister voor het eerst Aquafobia gebruikt, met de HD stevige straal (niet volle kracht) verspreid, panel voor paneel. Gaf geen vlekken :)

Maar...het lijkt alsof ik met de straal het spul er ook vanaf spuit, of in ieder geval niet het hele paneel raak.
Is het niet beter / kun je het ook opbrengen met een washmitt? Paar pufjes op de mitt spuiten en dan een paneel geheel ermee inwrijven?

Hoor graag jullie reacties!
 
@ArjanB: Dat kan zeker! Het is wat meer werk op die manier, maar zo kun je het ook aanbrengen op de wagen. Je kan dan met de mitt mooi paneel per paneel werken ( met de afspuitmethode kun je dit ook maar kom), en je kan systematisch te werk gaan.

In principe zou dmv het afspuiten met de HD het product moeten "binden" met het lakwerk, ook al lijkt het of je het ervan afspuit. Eigenlijk is dit de bedoeling aangezien opgedroogd product dus vlekken geeft.
 
@ArjanB zelf spuit ik het per paneel er op (slechts een paar sprays) en spoel ik het direct daarna af met de tuinslang (met zo’n Gardena kop erop dus wel een relatief harde straal) ipv HD werkt prima. Je ziet de acquafobia zich verdelen over het paneel. Ik werk van boven naar beneden. Laat maar weten als je nog vragen hebt.
 
Glister, het ultieme detail van afwerking zit hem blijkbaar in ........het afdrogen met microvezeldoek of niet na het verdelen met de harde waterstraal ?
Ik heb Aquafobia gebruikt op m'n nieuwe veranda, nadat ik de ramen mooi gereinigd had.
Zijn ramen van 2.2 m x 2.2 m en daar had ik een spray of 10 op gebruikt per raam en heb ook slechts raam per raam gedaan.
Onmiddellijk met harde waterstraal afgespoten.....een 30 seconden gewacht en dan met microvezeldoek........wauw prachtig van buitenaf gezien..... tot ik van binnen naar buiten keek.
Een wit/grijze waas of vlekken zijn zichtbaar en deze zijn zeer moeilijk verwijderbaar.
Maw......afdrogen of niet? En zo ja na hoe lang?
Thnx.
 
10 sprays per raam (zelfs al zijn deze 2.2m) lijkt mij enorm veel product.
Ik droog niet zo snel na het afspuiten als jij maar herken het waas op ramen wel, daar gebruik ik het dus simpelweg niet meer op,
er bestaan ruiten sealants maar met die oppervlakte wordt dat waarschijnlijk een pak duurder.
 
  • Leuk
Reactions: Paske en RoyR
@Paske ik gebruik het zelf niet op ramen/ruiten. Zoals StijnV zegt is er niet erg veel product nodig en hoef je niet lang te wachten, je kan direct met een HD/harde straal af gaan spoelen. Direct zonlicht moet je denk ik wel vermijden denk dat je daar ook snel vlekken van krijgt.
 
  • Leuk
Reactions: Paske
Mijn acquafobia begint wat te klonteren. Gevolg, sprayer verstopt.
Twee vragen:
1) Enig idee hoe dat ontstaat? Temperatuur, ouderdom etc.
2) Inhoud verwarmen en daarna afgekoeld weer terug in de fles, als oplossing?