• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello foam bijna op, welke nu?

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.736
193
26
Zwolle
Mijn 5 liter Monello foam raakt aardig op.
Nu is er binnenkort de Monello monday.

Maar, er zijn meerdere soorten merken foams. Deze keer een uitstapje doen naar een ander merk?

Prijs moet wel leuk blijven.

Discuseer maar ;)
 
Als het je geen ene snars boeit dat het de wax stript, dan is de Valetpro Snow Foam Combo2 of de Nanolex Prewash een aanrader.

5 liter nog geen 25 euro voor de VP en 36 euro voor de Nanolex.
Wil je toch iets wax vriendelijks, dan gewoon weer de Monello als die je bevalt.

Ik meende me te herinneren dat @Dibbuz (?) zei dat een product Ph neutraal maken, een vrij kostbare procedure is, daarom zijn de ph neutrale foams duurder dan niet ph neutrale.

Mijn boeit het eigenlijk geen ene reet of een foam veilig is voor de lsp, meestal ga ik daarna verder in het behandel proces of ik breng een nieuwe beschermlaag aan.
 
Dodo appeltjes foam is vrij duur maar is net als Monello ph neutraal, persoonlijk vind ik de VP en Nanolex prima werken en de wax moet tenslotte ook een keer op. Wolfs Yellow Snow heeft ook een redelijke prijs en is ook ph neutraal maar of dat iets is weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erg te spreken over de ValetPro Advanced Neutral Snow Foam. Snow Foam Combo is ook prima, maar soms net wat te agressief, dus niet lekker als je niet regelmatig de tijd hebt om te waxen. Ik denk er over om binnenkort de AutoFinesse Avalanche te kopen. Enige tijd geleden was er discussie over of die nou wel of niet veilig was voor de wax (pH-waarde van 13 onderdund, maar pH-waarde was volgens sommige bronnen weer niet alleszeggend). Mijn SnowFoam Combo is bijna op, dus als het niet veilig is voor de wax dan hou ik hem voor als ik iets sterks wil.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Monello monday. 20 procent korting. Dus ook op de foam... 5 liter voor zo'n €25!

Wel aantrekkelijk
 
Vandaag maar weer de Monello foam besteld was bijna op, dus de laatste 5 liter kan vanmorgen besteld. Sorry daarvoor bij deze die hem ook wilde bestellen vandaag. Ook nog wat ander spul van Monello besteld.

Non ferro, kun je nooit genoeg hebben, klei setje om eens te proberen en een nieuwe tas de cubo, voor mijn wekelijkse cleaning. En 2 scholl blue pads.

Waarom bestel je altijd meer als dat je nodig hebt als er korting op zit???
 
  • Leuk
Reactions: m@rio en RoyR
Klinkt totaal onbekend.

Moest een glas doek bestellen voor de collega uitzet.
Monello Vetro Bianco geworden en bij het afrekenen zat daar nog een Future Armour, SN Tyre Dressing, Mothers Tire Cleaner en 2 kleine flesjes DJ Detailing Spray. En thuis was nog zo gezegd dat ik mezelf niet meer mocht trakteren.....
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Ferdy
Haha...

Uhm volgens vrouwlief niet. Ze vroeg me uit te leggen wat het verschil is tussen :
De bestelde SN Tyre Dressing en de bestaande Gyeon Tire en Basics of Bling Tyre & Trim.
De bestelde Future Armour en de bestaande Red Mist Tropical, SN Acrylic Spritz en alle wax-en.
De bestelde Mothers Tire Cleaner en de bestaande Tuf Shine Tire Cleaner en Total Wipe Out....

Jullie snappen wel dat ik er een heel verhaal van heb gemaakt waardoor zij er nu nog minder van snapt en ik ook zo langzamerhand.... :confused::confused:
 
Vindt dat ze er behoorlijk veel van snapt.
Of je daar zo blij mee moet zijn, weet ik niet :p.

Van de andere kant.. ze weet waarschijnlijk wel waar ze je blij mee kan maken met kerst.
 
Nou @Ferdy zij vergelijkt woorden.
Zij ging kijken naar het woord "TIRE" en kwam die erg vaak tegen.
Future Armour had ze een andere aanpak. Ze ging kleurtjes kijken. Velle kleurtjes zoeken....
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik wilde de Monello foam bestellen. Maar ben voor de wolfs gegaan...

Enneh, heb er bij genomen:


98222be95fa8405c770c15fa9a495ba1.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Zelf wissel ik regelmatig tussen de Wolfs en de Monello foam, echter merk ik wel dat ik meer product nodig heb van de Wolfs om hetzelfde resultaat te krijgen. Mijn mengverhouding gaat altijd richting de 1:5/1:6. Beide zijn prima hoor en merk dan ook weinig verschil in de reinigende kracht.