• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf stoomreiniger, waar moet je op letten?

ZwartecorsaD

Detailing addict
16 mei 2016
66
63
31
Den haag
Goede avond autopoetsers,

Ik zit erover te denken een stoomreiniger aan te schaffen en vroeg me af wat veelgebruikte stoomreinigers zijn in de carclean wereld en wat jullie tips zijn.

Het meest praktisch zou een stoom/zuig combinatie zijn maar naar mijn weten zijn die erg prijzig.
Wat voor voordelen heeft een stoomreiniger tov bijvoorbeeld een apc? Zijn er uitvoeringen met handige autohulpstukken? En zijn er ook delen van een interieur die je absoluut niet met een stoomreiniger mag schoonmaken?
 
Wij hebben hier ooit stoomreinigers als test gehad. Toestel van 1300 en 2400 euro. Het resultaat viel toch tegen. Dan werkt een tornader icm Apc en een zetelreiniger toch beter.
 
Wij hebben hier ooit stoomreinigers als test gehad. Toestel van 1300 en 2400 euro. Het resultaat viel toch tegen. Dan werkt een tornader icm Apc en een zetelreiniger toch beter.

interessant dat zulke dure apparaten niet aan verwachtingen doen, wat mij dan weer wel een pluspunt lijkt is de anti bacteriële werking
 
anti bacteriële werking ben ik het volledig mee eens. Maar dan zal de grote meerderheid van de auto's dit probleem ook hebben.

Als de airco optijd en stond onderhouden wordt is dit probleem toch kleiner. Gaan we in detail werken en ventilatierooster / kanalen ja dan zou een stoomreiniger antibacterieel werken maar om het aan te schaffen voor de bacteriële werking ?
 
Ik heb me een paar jaar geleden wat verdiept in stoomreinigers, omdat ik er 1 voor in huis wilde. Ik heb toen de Shark lift away gekocht.
Bevalt prima om de vloer mee te dweilen, binnenkant ramen te zemen en af en toe wat klusjes als binnenkant espresso apparaat, motorruimte auto enz.
Ik heb deze toen gekozen vanwege het vermogen , reservoir en vooral dat je hem aanzet en meteen kunt beginnen. Hiervoor ervaring met een Kärcher gehad die eerst 5 min op stoom(haha) moest komen.
Ditzelfde verhaal steeds wanneer je hem bijvult, en dat moest vaak...
 
de nieuwere type Karchers zijn binnen 30 seconden op stoom en je kunt ze tijdens het gebruik bijvullen en weer gewoon doorgaan met stomen. Ik vind ze heel prettig werken met hardnekkig vuilen en plekken waar je moeilijk bij kunt. Ik gebruik het ook op bekleding
 
vraag me dan toch af wat de toegevoegde waarde (voor een detailer) is van een apparaat dat 2600euro kost terwijl er ook apparaten op markt zijn van 150euro
 
Ik gebruik een karcher sc2 omdat ik gewoon geen extractor heb. Met het mee geleverde borsteltje haal ik bv vuil weg en vervolgend met een droge doek alles afnemen evt met een apc erbij. Je bent wel wat langer bezig dan met een extractor e.d. en het maakt minder schoon maar het werkt wel (o.a. met vlekken etc)

Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk
 
Wij hebben hier ooit stoomreinigers als test gehad. Toestel van 1300 en 2400 euro. Het resultaat viel toch tegen. Dan werkt een tornader icm Apc en een zetelreiniger toch beter.
Wij hebben een stoomreiniger van Karcher, een kleintje, dat ding is prima voor wat wij ermee doen. Als je hele auto's gaat reinigen, of veel auto's na elkaar wilt doen, dan is een grote handiger.

Voor zo nu en dan een interieur of kleine delen, is een kleine reiniger meer dan zat.