• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Riwax titan wax.

Ik begon met de Meguiar's Ultimate Quik Wax, maar dat is kennelijk ongeveer hetzelfde product (geur is anders) als de Meg's X-press. Die werkt dus ook goed, maar kost 20 euro voor 450 ml.

Gyeon Cure is ook een goede trouwens. Die is nog wat duurder, maar heeft een betere duurzaamheid. Is ook 1:1 te verdunnen met demiwater, dus dat maakt de prijs wat aantrekkelijker.
 
Je springt van het ene naar het andere type product.

Waar Jan het over heeft is een "spraywax" en waar jij over praat is een "all-in one".
Deze laatste is een cleaner/glaze/wax in één potje. Een spraywax is alleen een wax laagje.

Als je een spraywax wilt gaan gebruiken zou je kunnen denken aan :
Turtle Wax - Perfect Finish - Spray Wax
Dodo Juice - Supernatural - Acrylic Spritz
Dodo Juice - Red Mist Tropical - Protection Detailer
Poorboys World - Quick Detailer Plus
Poorboys World - Spray & Gloss

Ik kan je alleen geen antwoord geven op de vlek vraag.

Bedankt voor je adviezen over de spraywaxen, ik ga ze eens bekijken. En het zijn idd 2 verschillende producten.

@ Jansen, bedankt voor je uitleg!
 
Nog een kort vraagje in mijn oude topic: Kan een wax (collinite 845), was krassen voorkomen of klopt dat totaal niet?
 
De enige manier waarop het waskrassen zou voorkomen is als het vuil slechter aan de 845 zou hechten dan aan de lak zelf en dat het vuil dus makkelijk van de auto is te spuiten en te wassen.

Hoe dacht je zelf dat het krassen zou kunnen voorkomen?
 
Geen idee: Ik dacht misschien dat als er 2 lagen collinite 845 opzitten dit een of andere vorm van extra bescherming zou geven tegen was krassen. Was maar een informatieve vraag :)
 
Geen idee: Ik dacht misschien dat als er 2 lagen collinite 845 opzitten dit een of andere vorm van extra bescherming zou geven tegen was krassen. Was maar een informatieve vraag :)
Haha! Een wax zal er voor zorgen dat vervuiling minder hecht aan de lak. Dus wanneer je de auto afspuit zal er minder vuil achterblijven én minder hardnekkig vuil wat zou kunnen krassen wanneer je de handwas doet.



Greeetz
 
Hallo medecleaners,

Even een kort (dom) vraagje in mijn oude topic. Mijn wagen is nu al 6 maanden voorzien van collinite 845. De wagen heeft weinig kilometers gemaakt (1300 km) zonder door de regen te rijden of vuil te worden, hij is enkel gebruikt bij droog weer. De wagen is wel 5-6x gewassen geweest op de correcte manier. Ik merk dat er nog voldoende beading aanwezig is. Is het raadzaam om nu een nieuwe laag aan te brengen voor de winter (collinite 845 heeft een standtijd van ongeveer 6 maanden), of kan ik nog beter wat wachten? Ik vraag me af of de waxlaag 'op' is na 6 maanden ongeacht of de wagen veel buiten geweest is of niet? Bij het eventueel opnieuw aanbrengen gebruik ik wel dodo juice lime prime.
 
collinite 845 heeft een standtijd van ongeveer 6 maanden
Dit is misschien haalbaar als hij inderdaad weinig belast word, zoals in jouw geval. :D

Ik vraag me af of de waxlaag 'op' is na 6 maanden ongeacht of de wagen veel buiten geweest is of niet?
Als jij nog beading ziet, dan mag je wel aannemen dat de wax nog aanwezig is.

Bij het eventueel opnieuw aanbrengen gebruik ik wel dodo juice lime prime.

Effe de boel opfrissen is altijd lekker. Wanneer je de Lime Prime gebruikt, dat is een cleaner + glaze met héle fijne schuurkorrels, dan zou ik deze goed inwerken per paneel. De cleaner + korrels zullen de 845 dan verwijderen en de lak weer wat voeden middels de glaze-oliën. Volg dit op met weer een nieuw laagje 845 en je kan er weer tegenaan. :p

Maar... Zoals @RoyR al aangaf, is een spraywax o.i.d. ook wel een makkelijke manier om de auto op te frissen. Hier zijn verschillende producten voor en ik ken er zelf echter maar een paar; Dodo Juice - Red Mist, Dodo Juice - Acrylic Sprits geven als standalone enkele weken bescherming.

Ook kan je een shampoo kiezen met toevoegingen, zoals Bathe+ en dergelijke.
 
  • Leuk
Reactions: Steven130690
Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt/ervoor over hebt zou ik persoonlijk lekker strippen met lime prime, alles mooi schoon en glad en een vers laagje wax voor de winter aanbrengen. Dan in de loop van de winter boosten met spray wax of inderdaad bijvoorbeeld red mist.

Enkel spray wax is met weinig kilometers en droog parkeren ook een prima en vooral snelle, makkelijke optie.

Eventueel kan je ook gewoon een nieuw laagje wax over de oude laag heen zetten en in het voorjaar lime prime en wax doen. Het 'vuil' wat in de oude laag zit blijft dan nog even zitten en de nieuwe laag zal misschien niet optimaal hechten maar met zo weinig kilometers en netjes wassen is dat ook niet echt een probleem.

Alles kan en niks is fout in dit geval! Lekker doen waar je zin in hebt.
 
Ga je er ook mee rijden in de winter, of alleen stallen?
Er is nl. in winter meer kans op regen en vuil worden denk ik, dan vorige periode.
 
Als de beading nog top is, zou ik niet perse een nieuwe wax bovenop aanbrengen. Je kunt ook een spraywax gebruiken om de 845 "te boosten".

Beading is inderdaad nog goed. Een spray wax heb ik niet meteen bij de hand, maar het is wel een goede tip om deze bij een volgende bestelling aan te schaffen. Bedankt voor het advies!

Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt/ervoor over hebt zou ik persoonlijk lekker strippen met lime prime, alles mooi schoon en glad en een vers laagje wax voor de winter aanbrengen. Dan in de loop van de winter boosten met spray wax of inderdaad bijvoorbeeld red mist.

Enkel spray wax is met weinig kilometers en droog parkeren ook een prima en vooral snelle, makkelijke optie.

Eventueel kan je ook gewoon een nieuw laagje wax over de oude laag heen zetten en in het voorjaar lime prime en wax doen. Het 'vuil' wat in de oude laag zit blijft dan nog even zitten en de nieuwe laag zal misschien niet optimaal hechten maar met zo weinig kilometers en netjes wassen is dat ook niet echt een probleem.

Alles kan en niks is fout in dit geval! Lekker doen waar je zin in hebt.

Ik heb momenteel zowel lime prime als lime prime lite staan. Als ik een nieuwe laag leg wil ik het zo goed mogelijk doen door prime of prime lite te gebruiken. Welk product (pime/lite) ik gebruik maakt waarschijnlijk niet veel uit? De wagen staat altijd droog geparkeerd tijdens de nacht...

Ga je er ook mee rijden in de winter, of alleen stallen?
Er is nl. in winter meer kans op regen en vuil worden denk ik, dan vorige periode.

De wagen zal ook gebruikt worden in de winter, maar waarschijnlijk niet dagelijks. Daarom misschien best volledig strippen met lime prime/lite en dan opnieuw waxen.
 
De Lite-versie is milder. Als je meer aan strippen denkt, zou ik de normale versie pakken. De korrel die erin zit is niet bedoeld om een polijstende werking te hebben, maar meer om de reinigende werking kracht bij te zetten. :)

De auto wassen en indien nodig even kleien. Dan lekker op je gemakkie per paneel de Lime Prime inwerken. En als je klaar bent met de hele auto, lekker in de 845 knallen. :p
 
De Lite-versie is milder. Als je meer aan strippen denkt, zou ik de normale versie pakken. De korrel die erin zit is niet bedoeld om een polijstende werking te hebben, maar meer om de reinigende werking kracht bij te zetten. :)

De auto wassen en indien nodig even kleien. Dan lekker op je gemakkie per paneel de Lime Prime inwerken. En als je klaar bent met de hele auto, lekker in de 845 knallen. :p

De lilme prime die ik heb is nu wel al 1 jaar oud (maar dat lukt nog wel denk ik dan, zo oud is dat nog niet)? Ik ga inderdaad de gehele auto terug waxen, dat is het beste lijkt me. Bedankt voor de reacties mede cleaners!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
1 jaar is prima, koel, droog en donker opgeslagen blijft dat wel een paar jaar goed. Zo nu en dan even schudden eventueel.
 
  • Leuk
Reactions: Steven130690