• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies Peugeot 304 Cabrio + Update 22/06/2018

@David, de Peugeot staat nog altijd bij de garage, maar binnenkort staat hem terug op zijn plek.
Het aanpakken van de lak vd 304 gaat wel voor in februari zijn, aangezien ik nu blok en in januari examens heb.
In bijlage de recentste foto (vrijdag 9/12).
Puggie_Brug.jpg
 
Dag iedereen

Na een lange tijd ben ik hier terug met wederom een vraag aan jullie.
Ik heb uiteindelijk toch besloten om handmatig met een polijstmiddel aan de slag te gaan aangezien er echt wel veel 'krassen' zijn.

Ik ben er alleen niet uit welk polijstmiddel en welke pad hiervoor het meest geschikt zijn.
Het gaat om een lak vanuit 1972 (vermoedelijk, bij mijn weten niet herspoten).

De bedoeling is niet om álle krassen weg te krijgen, maar vooral de oppervlakkige krassen weg te krijgen en deels ook een correctie van de lak in het algemeen, zonder al te veel lak te verwijderen.

Monello Finale
óf met Monello Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
óf met Monello Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
óf met Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad
(gedachte hierachter is, na een testspot weliswaar, een eerste cut met de cutting zijde en daaropvolgend een tweede cut met de finishing)​

of
Monello Mezzo
óf met Monello Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
óf met Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad
(gedachte hierachter is, na een testspot weliswaar, een eerste cut met de cutting zijde en daaropvolgend een tweede cut met de finishing)

Ik hoor graag jullie gedachten hierover.
Adrien
 
Iets in mijn hoofd zegt dat het een zachte lak moet zijn (meerdere stemmetjes, maar dit stemmetje had een mening over detailing).

Minst agressieve : Zwart / Finale (eigenlijk alleen maar reiniging)
Iets agressiever : Wit / Finale
Nog agressiever : Wit / Mezzo
Nog agressiever : Oranje / Mezzo echter wel afschalen met Wit / Finale dan.
 
Of het kan weet ik niet maar ik zou het niet doen.
De combi is ver uit elkaar. De een is het minst slijpendst, de andere juist erg slijpend.

Monello handleiding.jpg


Misschien dat je hier ook wat aan hebt.
 
Inderdaad ver uit elkaar. Het was slechts een gedachte.
Ik denk dat ik dan op veilig ga spelen en voor de combi Finale-Wit ga gaan.
Bedankt voor uw inbreng, istnogferarie!
 
Na een goede twee jaar na het openen van dit topic, zet ik hier nog eens een update op, één waarmee ik toch ietwat tevredenheid mee heb gevonden. Je kan immers niet eeuwig blijven polijsten op een oude kar hé

Uiteindelijk toch een DAP 500 aangekocht, incl monello finale en mezzo.
Eerst begonnen met finale-wit, dan overgegaan op mezzo-oranje. Deze laatste combinatie meerdere keren gedaan met telkens een kleine verbetering, maar helemaal niet voldoende.
Tussendoor ook Meguiar's M7 gebruikt om de vervuiling los te weken en 'leven' in te brengen, voor zover dit mogelijk is (Klik voor link).

Vorig weekend Scholl S3 aangekocht en deze dan direct gebruikt in combinatie met de oranje pad. Deze combinatie 2x toegepast op elk deel van de motorkap, opgedeeld in 6 delen wegens vlug vervuild en ik toch met propere pads wil werken. Afgewerkt met finale-wit en getopt met de heerlijke Surf City Garage Barrier Reef paste wax.

Is het perfect? Neen, verre van, zoals jullie misschien kunnen zien op de foto's, zitten er veel krassen/craquelé in en kan het beter. Mijn excuus? Leve de patina!

Voor mij persoonlijk is het een hele verbetering tegenover hoe het was.
De lak is toch al 46 jaar oud en een onbekend product heeft er jaren op gezeten en veel kwaad verricht.

Deze foto's zijn allemaal van vorig weekend, met de Scholl S3 dus, in willekeurige volgorde.

Na de eerste polijststap met S3 - oranje
IMG_20180620_140427.jpg


Zijschermen zijn voor een andere keer
IMG_20180620_210301.jpg


Dofheid
DSC01314_1.JPG



Vuile pads, dit na 1 hit
DSC01320.JPG



Close-up van de lak, ik denk dat dit na 2x S3-oranje was.
DSC01326_1.JPG


Bedankt om te lezen en indien er tips zijn, altijd welkom!
 
Laatst bewerkt:
Pads zien er inderdaad hetzelfde uit als bij mijn Pony (wat je daar ook al postte)! Mooi resultaat toch, het hoeft ook niet altijd helemaal als nieuw te worden, juist leuk om te experimenteren wat de mogelijkheden zijn en zien hoe ver je komt.