• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

100% carnauba

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
900
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Vanmiddag heb ik 200 gram pure carnauba in huis gekregen. De bedoeling is dat ik ermee aan het experimenteren ga. Bijvoorbeeld door menging met bestaande waxen. Gewoon uit nieuwsgierigheid.
 

Bijlagen

  • carnauba.jpg
    carnauba.jpg
    112,5 KB · Weergaven: 345
  • Leuk
Reactions: moto en StijnV
Hoe wilde je dat gaan mengen met een bestaande wax?
Ik zou niet in 1 keer te veel carnauba toevoegen
 
Inmiddels heb ik 4 waxmixjes gemaakt met verschillende waxen en de carnauba.
Om ook een zachte waxmix te maken, heb ik Poorboys Liquid Natty Bleu aan waxmix II toegevoegd.
In waxmix III zit een restantje WheelWax. Die wilde ik er aanvankelijk in een gelijk volumedeel als de carnauba in mengen maar het zaakje ging schiften.

In het weekend wil ik ze gaan proberen op de auto van mijn vriendin (want die wordt nooit gewassen ;)).

waxtest1.png
 
Laatst bewerkt:
@Emi Nou ik ook!
Is potje nr 1 een beetje gelukt?
Heeft de vloeibare 845 het geheel wat zachter gemaakt qua structuur of is de wax toch hard geworden?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik de 915 niet eens hoef te proberen op mijn auto, maar ik binnenkort de gepatenteerde waxen van Emi ga aanschaffen. :p

Vette glimmm BMW?!


Greetz
 
CTP (olierijke wax) heb ik (nu nog) staan en wie weet is dat wel te mixen met 915...
Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen.
 
De waxmixen zitten erop. Het slachtoffer is de (nogal gehavende) motorkap van een Toyota Starlet uit 1998 geworden. Voordat ze werden aangebracht heb ik de verweerde en vuile motorkap eerst gereinigd, gepolijst en aangepakt met Gyon Prep.

Voor het reinigen en polijsten
voor.jpg

Voor het waxen en na het reinigen en polijsten
voor%20het%20waxen.jpg

Na het aanbrengen van de wax(mixen). Om wat vergelijking te hebben, heb ik op een deel van de motorkap een ‘kant en klare’ wax gebruikt: Sonax Carnauba Care (rechts voor op de foto)
na%20het%20waxen.jpg

N.B. Ik heb de waxmixen in één laag aangebracht.

De eerste ervaringen heb ik in onderstaande tabel verwerkt. De laatste 2 rijen in de tabel (Beading en Standtijd) zijn natuurlijk nog leeg.

waxtest1.gif

De eerste ervaringen

De carnauba is zo hard dat ze al gauw veel invloed heeft op de hardheid van de mix. Waxmix 1 was eigenlijk zo hard dat deze niet met een pad kon worden aangebracht. Met de palm van de hand ging het echter prima. Uiteindelijk heb ik ook waxmix 4 met de hand aangebracht want die was ook best wel hard.

WheelWax ging schiften/mengde niet goed. Ik wilde deze aanvankelijk toevoegen aan Waxmix 3 in plaats van Sonax Carnauba Care. Een restantje van het geschifte “mengsel” heb ik achtergelaten in de pot en vermengd met wat uiteindelijk Waxmix 3 is geworden.

Wat betreft de glans lijkt waxmix 4 na het eerste aanbrengen de beste papieren in huis te hebben. Het rood leek ook dieper. Ik vond het lastig om het onderscheid bij de anderen te maken. Dit had waarschijnlijk ook te maken met de lichtinval die ongelijkmatig was.

En nu

De eigenaar van de auto zal de auto de komende maanden niet wassen en er ongeveer 200 kilometer per week mee gaan rijden. De auto woont verder 24 uur per dag op straat. De bedoeling is dat ik de komende maanden ga volgen (en tussentijds foto's maken natuurlijk) hoe de waxmixen zich gaan houden.
 
Laatst bewerkt: