• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail 1988 Porsche 911

Timpie

Detailing addict
10 mrt 2016
13
60
46
met het mooie weer de wagen van mijn broer even onder handen genomen. De lak (guards red) zag er op het eerste zicht nog ok uit.

Begonnen met de auto te wassen en te clayen

image.jpeg


Staat van de lak:

image.jpeg


Na wat testen met koch en smartwax gegaan voor het polijsten

image.jpeg




Na eraser te gebruiken een laagje dodo banana armour erop

image.jpeg


Resultaat

image.jpeg
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    274,8 KB · Weergaven: 120
Laatst bewerkt:
De rubbers werden intussen met zymol seal behandeld en ook het interieur wordt aangepakt. Ook werd nog getopt met zymol concours wax!

image.jpeg


De velgen met vaseline zoals porsche het voorschrijft

Voor:
image.jpeg

Na
image.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Kadjar
Netjes. Hoe beviel de Concours wax?

Concours wax bevalt uitstekend. Om aan te brengen wel zeer zacht, afnemen gaat zeer eenvoudig. Ik vermoed dat de duurzaamheid minder zal zijn, de glans en diepte is uitstekend. In vergelijking met glasur toch nog de zachtere wax. ( de verwerking te vergelijken met bijv. Definitive wax ostendo, waarvan ik vind dat de laatste nog iets meer glans toebrengt)! Een aanrader om eenvoudig waw aan te brengen.

Ik gebruikte voor de eerste keer banana armour om het beste van het rood te halen. Dit bevalt uitstekend trouwens
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Mooi gedaan! Blijf deze versie een mooie verschijning vinden. Ook bijzonder in deze kleur rood! :)
De vaseline truc kende ik niet overigens.
 
Hij is er best trots op denk ik. De auto rijdt ook super voor zijn leeftijd.

Ik kreeg hem volgetankt, dus dan doe ik er wel wat kilometertjes mee
 
Grotendeels eerste lak. Enkele panelen hebben in de loop der tijd een nieuw laagje gekregen.