• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 dagen poetsen op mijn nwe auto

Wat een pláátje Jacq! Hij ziet er echt schitterend uit, vind 'm echt helemaal goed... :cool: ('t is toch een andere geworden begrijp ik?)


Van harte gefeliciteerd ermee, en veel rij- en poetsplezier gewenst! ,^^

Mooie foto's, die detailfoto van het spatscherm lijkt zo wel uit een folder te komen, prachtig hoe die kleur en glans naar voren komen... :cool:
 
:party:

Wat een mooi resultaat zeg. Top gedaan :)^
Het is ook wel een mooie detail-kleur.

Heel veel plezier met deze bolide (dat gaat wel lukken) en nu maar hopen op een heleboel mooie dagen, zodat je open kan rijden.
 
Bedankt allemaal, ben er ook apetrots en zielsgelukkig mee. De kleur is Stahlgrau, die wilden we heel graag maar er zijn er niet veel van gemaakt.
Dus zochten we Stahlgrau of Sterlinggrau (dat is iets lichter). Door wat toevalligheden kwamen we toch bij deze uit. Hele verhaal zal ik nog wel van de week plaatsen in de topic over de jacht.
Tis inderdaad een geweldige poetskleur ook.
Eigenlijk heb je er alles mee, een matte kleur op bewolkte dagen en een supermetalic lak in de zon, dan zitten er van die cdkleur sparkles in.
Ik verbaas me steeds over het scala aan kleuren wat er in zit bij diverse belichting.
B.K. zei:
Geen bandendressing..?
Gelijk aangeschaft vanmiddag! Je hebt groot gelijk, zonder kan echt niet.

De velgen zijn nog niet af, de wheelwax is er toch weer beetje tussen de kieren uitgekomen met rijden.
Maar heb nu een mooi borsteltje ervoor, en als ze weer schoon zijn een spuitbus om ze in te sprayen.
 
WheelWax moet echt heel dun worden aangebracht. Ik gebruik er een Meg's foam applicator voor, maar in jouw geval is zon dun microvezelsponsje van de Action misschien handiger. Wel even priegelwerkje met deze velgen, maar m.i. zeker de moeite waard. ;)
 
Inmiddels de bandjes in de Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing gezet.
Mooi spul. Je hebt maar weinig nodig voor shocking zwarte bandjes.

@ Sven S8: Geloof me, ik vind Wheel Wax geweldig maar niet voor deze velgen. Hoe dun je het ook aanbrengt, je blijft product in de schroeven smeren.
Ja of je moet de schroeven ontzien maar die zijn juist het moeilijkste schoon te maken. Heb er nu de velgen weer gewassen (4e x alweer, met de Carclean.com - EZ Detail Auto Brush, super super SUPER werkt ie!)en toen ingespoten met Sonax - Velgenverzegeling Nano Pro spray.
Nu zien ze er eindelijk weer goed uit en werkt een stuk beter zo. De borstel neemt echt de hele achterkant van de velg nog mee en komt overal.

Voor de rest maar niks meer gedaan. Vriend heeft de binnenkant gestofzuigd, had er graag nog even mee verder gegaan. Het leder moet nog goed behandeld worden en alles moet nog afgenomen.
Maar inmiddels denken de buren geloof ik dat we smetvrees hebben dus wellicht ga ik morgen maar ff naar de wasbox ofzo haha.
Wil het gewoon even allemaal heel goed doen natuurlijk, dan ben je paar dagen verder.

Andere klusjes nog op het programma:
- Ramen buitenkant doen met Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer
- Als tie weer gewassen is (volgende week ofzo) een laag Dodo Juice Blue Velvet

En dan issie af (gelukkig!)

PS: Ik was bezig met de velgen, komt er een man aan. Zegt ie:
Wat een geweldige glans, ik heb zelf een donkergrijze auto besteld en twijfel nog wel eens of ik geen saaie kleur gekozen heb. Maar als ik deze auto zo zien, fantastisch mooi.
Ik zeg: Meneer, deze kleur is iedere dag weer anders, in de zon sprankelend, met regen koel, in de schaduw mat en diep. Eigenlijk koop je met een donkergrijze auto 10 kleuren!
Zegt ie: Dat ga ik onthouden, mijn dag is weer goed!

Heb hem gelijk 2 proefzakjes en een kaartje van Tim gegeven. Zodat ie zelf ook zo'n glans kan creëeren. Hebben jullie dat trouwens ook, dat mensen vragen als je bezig bent hoe je je auto zo glanzend krijgt?
Of complimentjes maken. Wij wonen aan het eind van een straat die bij een park uitkomt en komen dus altijd veel wandelaars voorbij.
Auto cleanen kost sowieso al een uur aan praatjes want veel mensen blijven even staan. En de buren komen ook vaak wel 2x kijken hoe het vordert.
 
Zijn ook weer niet shockerend, die werkfoto's maar als het over detailen gaat voegt het niet veel toe aan het onderwerp.

@ Tim: Heb de velgen weer opnieuw gewassen met de EZ Brush, en de laatste restjes wheelwax met de triple verwijderd.
Toen goed gedroogd en ingesprayd met de spuitbus.
Vandaag zo'n 30 km gereden maar er is gelukkig geen wheelwax meer tussenuit gelopen. Ze zien er heel schoon uit nog na dit ritje :)
Ben heel tevreden met het resultaat.

Vanmiddag mijn mooie Autogeek detailtas weer naast de auto gezet (Wat issie toch handig! Je werkt stukken georganiseerder).
En de binnenkant gecleand. Er kwam nog een kennis wat ophalen, die had net smiddags nieuwe banden op laten zetten en vond de mijne veel mooier zwart.
Gelijk even met de Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing voor em ingesmeerd. Helemaal happy, kaartje gegeven en proefzakjes (het gaat hard Tim!).
Ik ben net een promoteam bij ons op de stoep haha. Die auto is geweldige reclame, denk dat iedereen zoiets heeft van... als dat blontje al zulke results boekt, dan verkopen ze daar wel heeele goede spullen.
Binnenkant is trouwens geniaal geworden met Natural Look van Poorboys (hebben ze wel eens een slecht product gemaakt die lui???).
Ga ik nog een review over pennen, leuke dingen over te melden.
 
Op de foto's ziet de wagen er erg goed uit zonder dat je aan het polijsten bent geweest. Erg indrukwekkend, de wagen ziet er prachtig uit.

Gr. Bas
 
Hai Bas, dank je wel voor je prachtige compliment!

Polijsten was niet echt nodig denk ik, de lak is prachtig van kwaliteit (gelukkig).

Interieur is inmiddels ook klaar:

IMG_0616.jpg


Vind het zelf erg opgeknapt van binnen, er viel meer eer te behalen dan aan de buitenkant.
De aluminium middenconsole was erg vlekkerig maar werd heel mooi met een beetje PB Natty's wax.
 
Interieur ziet er ook super uit, prachtige auto hoor, en geweldige resultaten... :cool:

Poorboy's is super. Zondag een lederen interieur opgehaald voor de auto van een vriend, en dat schoongemaakt en behandeld (foto's mag ie zelf plaatsten). Eerst wat delen met Meg's Gold Class gedaan, daarna een paar andere met Poorboy's 'Leather Stuff' (de naam alleen al...) :grinning: Wat een verschil... PB werkt veel sneller en spaarzamer, en overtreft het resultaat. Geur is even wennen, maar het ruikt wel lekker naar 'nieuwe auto' als je klaar bent. (Zal er een reviewtje over schrijven als ik m'n eigen fiets heb gedaan).

Het 'omstanders effect' herken ik ook. Mensen die de auto zo mooi vinden, en hoe prachtig de lak eruit ziet... Ik verwijs ze steevast naar de Carclean.com website. (Tim, doe hier ook maar eens wat kaartjes en proefzakjes, dat werkt beter denk ik) ;)

Er zijn er ook die zelf een auto neerzetten vol krassen van de wasstraat, met een viezige glans en wit uitgeslagen kunststof en dan roepen "kijk, net gepoetst, kwartiertje werk". Dan moet ik echt op m'n tong bijten om niet te zeggen "da's wel te zien ook". Dat zijn ook degenen die steevast roepen "goh, alweer aan het poetsen?" }:)w

Maar de meesten - die echt geïnteresseerd zijn - reageren wel leuk. Al is er hier in de omgeving nog een hóóp 'zendingswerk' te doen... :rules
 
Dank je Sven! Ik had jullie results al bewonderd, het ziet er echt geweldig uit.
Ben ook een echte PB fan aan het worden, je hebt er gewoon weinig van nodig al die producten voor max result. En alles ruikt super gewoon.

Wat me veel opvalt is dat als mensen m'n auto zien dat ze hun hand voor hun mond slaan. Das echt grappig.
Z3's zijn best mooi maar ik zag maandag een ongepoetste bij de BMW dealer aankomen, je zou er haast zonder opkijken aan voorbij lopen.
Dan is het gewoon een stoffige cabrio. Zonde gewoon!
 
Net m'n auto gewassen bij de wasboxen hier op het industrieterrein. Lekker ongestoord soppen daar.
Scheelt een hoop dingen aansluiten.
M'n velgen zagen er weer niet uit, sinds die wheelwax blijven ze maar rare kringen ook krijgen.
Tis wel een beetje om te janken. Misschien dat ik ze er maar een keer eraf haal als dit zo blijft.
 
Hmm, bizar... Herken dat helemaal niet, en ik heb het haast overal opgesmeerd, including the kitchen sink.

Hebben ze er misschien eerder een keer iets opgesmeerd waardoor het zo vreemd reageert?
 
Geen idee, had nergens problemen mee voor de Wheelwax, toen waren ze al eens gewassen en is er ook nog mee gereden.
Word er wel schijtziek van. Heb zo'n 8 uur werk deze week al in de velgen zitten. En nog lelijkere velgen ook. Ze staan haast te oxideren lijkt wel.
Ik blijf wassen. Moet me inhouden om morgen niet weer m'n velgen te gaan wassen maar ik doe het niet. Ga geen slaaf van m'n auto worden, de lol van de nieuwe wagen wordt al genoeg overschaduwd door wheelwax inmiddels.
 
Haal eens alle wheel wax er af met goede ontvetter ,jy had toch die spray & rinse neen..?
Gebruik dit eens om de wax te verwijderen ,smeer er geen meer op en probeer dan eens of je hem met gewoone velgenreiniger beter kan proper kan houden.