Na de vorige detail van zijn auto vond de eigenaar dat zijn nieuwe (7 maanden oude) aanwinst ook onder handen genomen moest worden,dus dit weekend stond deze auto gepland voor een volledige in- en exterieur detail.
De auto bij aanvang:
Prewash, foamen, wassen, de-ironizer:
Zoals altijd begin ik met het foamen van de (droge) auto zodat vastzittende vervuiling los kan weken en zo veilig wordt afgevoerd zonder aan te raken.
Kleine tip van mij: foam niet tegen de harde wind in...niet alleen de auto zit onder, ook jezelf
Als shampoo C**p* gebruikt, moet ook een keer op...
De velgen werden gereinigd met Kenotek Wheel Cleaner Ultra X-tra 4200, de banden gereinigd met een dosis Meguiar's Super Degreaser, dit een paar keer herhaald omdat er bruine prut vanaf bleef komen.
Nadat de auto grondig meermaals is afgespoten, alle was spullen opgeruimd en de auto naar binnen gereden om verder te gaan.
Lakreiniging / kleien:
voor een auto van 7 maanden oud, kwam er weinig vervuiling uit de lak. De meeste vervuiling kwam van de portieren achter de voorwielen.
Lakdikte meting:
niet te dik, niet te dun, geen gekke uitschieters, gewoon normaal.
Lak defecten:
de lak zag er nog goed uit, her en der wat DISO (dealer installed swirl option, vermoedelijk door de wasstraat geperst...) en een schaaf schade op de trim en een ernstige lak beschadiging rechts voor.
Polijsten:
de lak is lekker te doen, niet te hard, niet te zacht. Bovendien zag deze er nog goed uit dus heel veel stappen waren niet nodig. Hiervoor de Zvizzer One gebruikt i.c.m. diverse pads op de Rupes Biggoot LHR15.
Ondanks dat het een lap staal is, moesten de kleintjes ook aan het werk
Dit gaf al met al een prima resultaat.
Glans en reflectie zit er weer goed in.
Het zit 'em allemaal in de details
uiteraard worden de details ook niet overgeslagen.
Tape verwijderd en de gegalvaniseerde schroeven vervangen door rvs exemplaren, maar blijkbaar schijnen plaatstaal en rvs elkaar niet zo te mogen dus de gegalvaniseerde schroeven weer terug gezet).
Zoals altijd smeer ik op de eerste dag van een detail de banden lekker dik in zodat het goed in het rubber kan trekken. En het was wel nodig...
De ramen konden ook wel wat aandacht hebben. Daar waar Waxaddict Magicglaze niet veel deed, deed de Monello Cristalino het vele malen beter.
Bescherming:
deze keer weer eens gekozen voor een Waxaddict wax en wel de Graphene. Omdat ik er inmiddels er aardig doorheen zat en het feit dat de auto best groot is om met de hand te doen, heb ik gekozen om de wax machinaal aan te brengen, gewoon omdat het kan.
Een beetje met je vinger door de pot roeren en dit op een zachte pad aanbrengen en dan op laag toerenral over de lak heen aanbrengen.
Interieur:
ook het intereur onder handen genomen. Alle matjes eruit, stofzuiger over heen evenals onder de matjes in de auto. Alle ventilatie kanalen en displays met een zachte Monello kwast schoon geborsteld, het leer schoon gemaakt met Nanolex interior cleaner en Gyeon borstel. Het kunststof gereinigd met Waxaddict interior cleaner.
Nadat ik alles nogmaals aan de buitenkant had nagelopen met een zachte doek en het duimpje omhoog, kon de auto weer naar buiten voor de na foto's.
De auto bij aanvang:
Prewash, foamen, wassen, de-ironizer:
Zoals altijd begin ik met het foamen van de (droge) auto zodat vastzittende vervuiling los kan weken en zo veilig wordt afgevoerd zonder aan te raken.
Kleine tip van mij: foam niet tegen de harde wind in...niet alleen de auto zit onder, ook jezelf
Als shampoo C**p* gebruikt, moet ook een keer op...
De velgen werden gereinigd met Kenotek Wheel Cleaner Ultra X-tra 4200, de banden gereinigd met een dosis Meguiar's Super Degreaser, dit een paar keer herhaald omdat er bruine prut vanaf bleef komen.
Nadat de auto grondig meermaals is afgespoten, alle was spullen opgeruimd en de auto naar binnen gereden om verder te gaan.
Lakreiniging / kleien:
voor een auto van 7 maanden oud, kwam er weinig vervuiling uit de lak. De meeste vervuiling kwam van de portieren achter de voorwielen.
Lakdikte meting:
niet te dik, niet te dun, geen gekke uitschieters, gewoon normaal.
Lak defecten:
de lak zag er nog goed uit, her en der wat DISO (dealer installed swirl option, vermoedelijk door de wasstraat geperst...) en een schaaf schade op de trim en een ernstige lak beschadiging rechts voor.
Polijsten:
de lak is lekker te doen, niet te hard, niet te zacht. Bovendien zag deze er nog goed uit dus heel veel stappen waren niet nodig. Hiervoor de Zvizzer One gebruikt i.c.m. diverse pads op de Rupes Biggoot LHR15.
Ondanks dat het een lap staal is, moesten de kleintjes ook aan het werk
Dit gaf al met al een prima resultaat.
Glans en reflectie zit er weer goed in.
Het zit 'em allemaal in de details
uiteraard worden de details ook niet overgeslagen.
Tape verwijderd en de gegalvaniseerde schroeven vervangen door rvs exemplaren, maar blijkbaar schijnen plaatstaal en rvs elkaar niet zo te mogen dus de gegalvaniseerde schroeven weer terug gezet).
Zoals altijd smeer ik op de eerste dag van een detail de banden lekker dik in zodat het goed in het rubber kan trekken. En het was wel nodig...
De ramen konden ook wel wat aandacht hebben. Daar waar Waxaddict Magicglaze niet veel deed, deed de Monello Cristalino het vele malen beter.
Bescherming:
deze keer weer eens gekozen voor een Waxaddict wax en wel de Graphene. Omdat ik er inmiddels er aardig doorheen zat en het feit dat de auto best groot is om met de hand te doen, heb ik gekozen om de wax machinaal aan te brengen, gewoon omdat het kan.
Een beetje met je vinger door de pot roeren en dit op een zachte pad aanbrengen en dan op laag toerenral over de lak heen aanbrengen.
Interieur:
ook het intereur onder handen genomen. Alle matjes eruit, stofzuiger over heen evenals onder de matjes in de auto. Alle ventilatie kanalen en displays met een zachte Monello kwast schoon geborsteld, het leer schoon gemaakt met Nanolex interior cleaner en Gyeon borstel. Het kunststof gereinigd met Waxaddict interior cleaner.
Nadat ik alles nogmaals aan de buitenkant had nagelopen met een zachte doek en het duimpje omhoog, kon de auto weer naar buiten voor de na foto's.