• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail 2020 Volvo V60 T4 R

GuidoA

Detailing guru
15 jun 2020
463
135
Deze detail is al van twee maanden terug. De auto is recent onverwachts verkocht. Aardig was dat de inkoper zei: ik heb veel auto’s gezien die gepolijst en gecoat zijn maar zo goed als deze heb ik ze zelden gezien. Leuk compliment. Geloof niet dat het extra inruilwaarde opleverde… Eerst het resultaat:
IMG_6311.jpeg


De auto was in een goede staat, op een aantal self inflicted krassen op de motorkap na. De eigenaar had vogelpoep weggehaald, naar eigen zeggen met een goede doek, maar het leek wel met een schuursponsje. Best knap want de lak was zoals vaak bij Volvo’s kneiter hard. De gevolgde stappen:
  • Wielen reinigen.
  • Auto foamen, wassen, etc.
  • Ijzer, teer, kleien, drogen.
  • Aftapen, ontvetten.
  • Lakdikte meten, testspot.
  • Twee staps polijsten.
  • Coaten met Gyeon Syncro EVO.
  • Interieur opfrissen.
  • Div details.
Ik begon vrijdag met wassen, ijzer, teer en kleien. Daarna afgespoeld, afgedroogd en binnen gezet. Zaterdag verder met polijsten. De lakdikte was gemiddeld, zo rond de 140. Eerst een rondje “grof” met een MF pad en bijbehorende polish. Daarna ontvet en nogmaals rond met een primer polish die de glans gaf en tevens de voorbereiding op de coating.

De volgende dag Gyeon Syncro EVO aangebracht. Eerst Mohs, blijft lekker slick. De Skin heeft dat minder maar gaf op de rode lak een mooie verdieping van de glans / gloss. Maakte het echt af. Daarna nog wat puntjes op de i onder de motorkap, het interieur, de banden in het zwart, etc. In totaal ongeveer 16u werk.

Vooraf was hij behoorlijk vaal en vies:
IMG_6320.jpeg

Diepe krassen van de vogelpoep geschuurd in meerdere stappen:
IMG_6325.jpeg

Coaten, coaten en coaten:
IMG_6322.jpeg

Harde lak, geloof dat deze MF pad aan vervanging toe is:
IMG_6326.jpeg

Velgen ook weer schoon en strak:
IMG_6323.jpeg

En nog een before en after:
IMG_5439.jpeg
 
Oei die staat er weer TOP bij en de kleur spat er vanaf, de uren goed besteed met dit hele mooi resultaat.
Goed verslag met duidelijke/mooie foto's echt eer van al je werk.
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
@Smotske idd, in eerste instantie was ik niet van plan ook Skin te gebruiken, maar toen Mohs er op zat dacht ik dat het wel de moeite zou zijn. Echt een flink verschil nog op zo’n kleur!
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Klopt, scherp :)! Eigenaar heeft eerst even geprobeerd hem zelf te verkopen, maar had wat haast. De werkgever gaf ineens een veel hogere vergoeding voor het rijden van een EV dus dat werd een beetje een no-brainer. Had er net zo mijn best op gedaan…
 
Heel erg gaaf zo! Hoe lang laat je ongeveer tussen het aanbrengen van mohs en skin zitten? Gebruiksaanwijzing zegt 1 uur. Is dat ook genoeg.
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
@Drifter inderdaad een uur. Meestal is een uur genoeg om de auto rond te gaan. Mocht dat niet zo zijn dan stop ik na een uur en doe eerst de tweede laag. En daarna verder met laag 1 op de rest van de auto.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Lekker zeg! Lijkt wat op candy apple red.
Wat een verschil tussen voor/na! Prachtig gedaan met een welverdiend compliment.

Op de voor foto kan ik mij niet ontdoen van de indruk dat de deur voor rozer/lichter lijkt dan de deur achter, na de detail is dit wel stukken minder zichtbaar maar toch. Toevallig verschillen gemeten tussen beide panelen?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en GuidoA
Nu je het zegt. Ik denk dat het meer met de lichtval te maken heeft tussen de flat waar hij voor staat. Was in de praktijk niet zichtbaar en geen verschil gemeten.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR

Vergelijkbare onderwerpen