• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3 maand oude Jetseal kleien? Mag dat?

A3BMM

Detailing trainee
18 sep 2016
57
40
Hoi!

Drie maand terug heb ik mijn auto laten polijsten en daarna laten behandelen met Jetseal. Deze week heb ik hier een Manelo milde kleikit gekocht en ook Collinite 845.

Nu wil ik graag mijn auto in de wax zetten, het liefst klei ik 'm dan eerst om het meteen goed te doen. Ik heb mijn twijfels over hoe netjes mijn lak namelijk is. Zal ik nog checken.

De vraag is: zou kleien de Jetseal kwaad doen?
 
Ik ga eerst nog een andere vraag stellen.

Is het nodig om je auto te klei-en.
Als deze erg glad is en schoon voelt is het helemaal niet nodig.
Waarschijnlijk tast het klei-en de Jetseal wel aan, misschien niet veel maar als je niet moet klei-en zou ik het ook niet doen.
 
Ik ga eerst nog een andere vraag stellen.

Is het nodig om je auto te klei-en.
Als deze erg glad is en schoon voelt is het helemaal niet nodig.
Waarschijnlijk tast het klei-en de Jetseal wel aan, misschien niet veel maar als je niet moet klei-en zou ik het ook niet doen.

Zal ik nader moeten bekijken nadat ik de auto heb gewassen. Daarom is de vraag even gesteld vanuit het scenario dat kleien wel nodig is.
 
Je kunt altijd een wax laag aanbrengen zonder te klei-en.

Gezien ik tijd in het waxen zal stoppen had ik mezelf vernomen om het dan ook meteen goed te doen zodat het ook wat langer stand houdt met het mooiste effect. Ik zal morgen na een was je even kijken wat we gaan doen. Het is mij in ieder geval duidelijk dat de seal waarschijnlijk wel wordt aangetast. In hoeverre zal zich dan laten blijken.

Bedankt voor je adviezen!
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie