• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

6.5" pads op een dap?

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
62
Ik gooi mijn vraag gelijk maar op tafel!
Zijn de Lake Country Curved CCS 6.5 inch pads rechtsreeks op een DAP900 te gebruiken of moet je ten alle tijden een andere backing plate monteren?:weetniet
Kan je aangezien deze een verdiepte velcro hebben deze op een 5.5" plate goed positioneren...
 
Curved zijn niet zo geschikt voor DAPs. Je hebt een grote plate nodig en door de D/A werking wordt de rand van het velcro kapot getrild.
 
ook maar even inhaken op dit topic als het mag:
Ik wil een aantal pads aan gaan schaffen, maar zou het ook reuze handig vinden als de pads dmv een terug liggende velcro in een keer goed te centreren zijn.
De pads ga ik op mijn dap 900 gebruiken en mijn voorkeur gaat uit naar 6" kompressor pads. Hebben deze pads dit en zoniet, welke pads dan wel?
 
De pads van meguiars hebben dat wel,de velcro ligt zelfs verdiept.Kleuren zijn burgundy(cutting)yellow(polishing)en zwart (finishing).Zijn wat duurder maar wel erg goed
 
Ik heb dual density's liggen, vind ze op de rotary redelijk werken, zijn volgens mij helemaal niet handig voor op de dap.
Ze centreren wel netjes op je 6" backingplate.

6" Kompressors hebben GEEN verdiepte velcro, dat hebben alleen de 7" (6,5") Kompressors, en die zijn er bij CC alleen in Zwart, Wit en Rood).
Werken erg lekker op de rotary, maar ik vind ze zelf te groot voor op de Dap, maar dat is persoonlijk.
 
100% juist gecentreerd zitten van de pad op een dap is volgens mij ook niet nodig, gezien z'n planetaire (excentrische) beweging.