• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

7" pads op DAP500?

Het kan wel maar ik zou kleinere pads kiezen, die zijn wat beter hanteerbaar. Als je Kompressor wilt op de DAP, even geduld die komen volgende maand (hopenlijk)
 
Wowwww de info komt hier wel heel snel zeg... bedankt heren.

de aanschaf van een DAP komt er snel aan, ben enkel nog wat info aan het inwinnen over de verschillende pads die er op de markt zijn.

Welke raden jullie aan voor het gebruik bij volgende produkten :

Meguiars Ultimate Compound
Meguiars Deep Crystal Polish
Meguiars NXT Wax (vloeibaar)

Alvast bedankt,

Tom
 
Tom,

ik zou het eerder omdraaien:

gooi die Meg spullen weg en koop goede spullen voor je pads die je altijd wil:

- cuttingpad
- polishingpad
- finishingpad

Welk merk pad maakt niet uit in jouw geval, wel het materiaal die je erop doet :cool:
 
Ultimate compound is best een paardemiddel... Als je uitkomt met wat lichtere spullen, verdient dat m.i. de voorkeur...

Zelf zou ik ook liever gaan voor:
Poorboys SSR 1 en 2,5
Black Hole/ White Diamond
Natty's Blue Wax
 
tompompier zei:
Wowwww de info komt hier wel heel snel zeg... bedankt heren.

de aanschaf van een DAP komt er snel aan, ben enkel nog wat info aan het inwinnen over de verschillende pads die er op de markt zijn.

Welke raden jullie aan voor het gebruik bij volgende produkten :

Meguiars Ultimate Compound
Meguiars Deep Crystal Polish
Meguiars NXT Wax (vloeibaar)

Alvast bedankt,

Tom
De DC Polish (Eigenlijk een glaze) is niet echt gemaakt voor gebruik met een machine. En als je het iets te lang laat zitten is het een product dat niet makkelijk laat uitpoetsen.
 
tinus zei:
Tom,

ik zou het eerder omdraaien:

gooi die Meg spullen weg en koop goede spullen voor je pads die je altijd wil:

- cuttingpad
- polishingpad
- finishingpad

Welk merk pad maakt niet uit in jouw geval, wel het materiaal die je erop doet :cool:

Waarom zo'n reactie als iemand aangeeft dat ie Meguiars wil gaan gebruiken,soms lijkt het alsof Meguiars rotzooi maakt en echt niks waard is volgens sommigen !
 
Meguiar's heeft hele goede producten maar sommigen vind ik echt 3x niks (bv Trim Detailer).
Het is vooral de prijs wat meguiar's tegen heeft.

De pads van Meg's zijn ongetwijfeld goed. Maar voor roterend werk zijn de minder omdat er dan gauw een product ophoping krijgt.
Met een Kompressorpad heb je dat probleem veel minder.
 
geert dr zei:
Waarom zo'n reactie als iemand aangeeft dat ie Meguiars wil gaan gebruiken,soms lijkt het alsof Meguiars rotzooi maakt en echt niks waard is volgens sommigen !

Het heeft niets te maken met Meg (gebruik het merk zelf ook..) maar met de achterliggende gedachte: gebruik de juiste spullen.

De spullen die de topicstarter aangeeft te willen gebruiken zie ik niet zo zitten, losstaand van het merk.

Kwam niet helemaal uit de verf wat ik bedoelde, sorry :grinning:

Meguairs = ok hoor :-"

Hij wil z'n pads aanpassen op de vloeistoffen die hij gebruikt, en ik raad aan om dit om te draaien en te gaan voor een aantal standaard pads en daarvoor spullen te kopen.
 
Bedankt voor de reacties heren,

Ik stelde de vraag gewoon omdat er zoveel soorten pads in de handel te verkrijgen zijn. Iedereen heeft blijkbaar zo z'n eigen voorkeuren.

Ik had ook eigenlijk de voorkeur voor Meguiars (pads en produkten) omdat ik op een demo dag van Meg de werking en de resultaten van deze produkten met eigen ogen gezien heb. Ik heb niet de neiging iets anders te gebruiken als ik overtuigd ben van de werking/resultaat van een een bepaald merk/produkt.

En idd, de prijs van Meg is niet van de minste.... maar anderzijds... In Vlaanderen gebruikt men soms de spreuk : Dure koop, goede koop.... En ik ben altijd de mening toegedaan dat ik liever iets meer betaal voor kwaliteit...

Toch bedankt voor de tips, en onthou jullie vooral niet van verdere reacties, zo leert iedereen wat bij

Met vriendelijke en glanzende groet,

Tom:)
 
Er is nog een gezegde, misschien iets typisch Nederlans: duurder is niet per definitie beter ;)
Poorboy's World maakt net zulke goede producten (sommige zelfs beter), maar is tot 25% goedkoper dan Meguiar's 8o Ik was fervent Meg's gebruiker, maar dit verdwijnt dus langzaam uit mijn collectie, alleen de toppertjes die blijven bij mij er in.
 
tompompier zei:
En idd, de prijs van Meg is niet van de minste.... maar anderzijds... In Vlaanderen gebruikt men soms de spreuk : Dure koop, goede koop.... En ik ben altijd de mening toegedaan dat ik liever iets meer betaal voor kwaliteit...

Vergelijk de Europese prijzen van Meg's eens met de Amerikaanse. Je valt straal achterover als je dat ziet. ;)
Ik deel trouwens jouw mening, liever ietsje meer betalen voor kwaliteit, maar in het geval van Meg's is dat gewoonweg niet het geval. Kwaliteit is doorgaans goed, maar de prijs is gewoon niet te verantwoorden. Als je ziet wat je met dat geld kan kopen bij andere merken...

1 simpel voorbeeldje nog. Bijna alle klei die verkocht wordt is (deels) hetzelfde of komt uit dezelfde fabriek. Bekijk nu eens de prijzen van een Meg's klei(kit) en andere merken. Gewoon niet goed te praten in mijn ogen.