• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanbrengen en voorbereiden CanCoat

Remke

Detailing addict
10 jan 2016
187
70
Beste poetsfanaten,

Ik wil mijn motor binnenkort gaan beschermen met CanCoat.:cool:
Nu heb ik al een aantal dingen helder met dank aan @tembaco .:kissing_heart:

Echter ik blijf met een aantal dingen zitten..
Mijn motor bevat een hoop onbewerkt kunststof.. hoe moet ik dit voorbereiden alvorens ik de CanCoat erop zet..
is het tevens mogelijk om hier CanCoat op te zetten? hoe moet ik het erop aanbrengen? met een disco duo en afnemen met een peluche verde?

Ik heb een aantal matte delen op mijn motor.. nu begreep ik al dat ik deze niet mag polijsten ondanks de krasjes:sob:
Heeft iemand al CanCoat op een matte lak aangebracht?? en wat is hier het resultaat van?
Hoe kan ik de krasjes verdoezelen?? of gewoon voor lief nemen dat matte lak een hel is..

Volgende was ik van plan:
-Afspoelen
-Foamen
-Afspoelen
-Wassen met 2 emmer methode
-Motor drogen
-(Motor hoeft niet te worden gekleid ben ik van mening)
-gelakte delen polijsten
-Afnemen met PREP
-Nogmaals afnemen met PREP
-CanCoat op een disco duo pad en 1e laag aanbrengen.
-4 uur wachten en 2e laag CanCoat aanbrengen.

-Genieten:heart_eyes:

Nog tips?
 
Je hoeft volgens mij geen vier uur te wachten tussen de eerste en tweede laag. Op de demodag van Gyeon werd verteld dat je na het aanbrengen van de eerste laag over een gehele auto direct de tweede laag aan kan brengen. Nu kost het aanbrengen op een auto natuurlijk wat meer tijd dan op een motor, maar ik denk dat een half uur tot een uur ook voldoende is.
 
  • Leuk
Reactions: Remke
Zojuist nog even met carclean zelf contact gehad.
Zij vertelde mij dat ik de onbehandeldekunststofdelen goed moet ontvetten met PREP en dan moet de cancoat geen probleem zijn mits er geen andere producten op zijn aangebracht van tevoren.

tevens kon het ook op een matte ondergrond worden aangebracht.. echter moest ik heel voorzichtig te werk gaan want vlekken blijven permanent zichtbaar gezien je het niet weg kunt polijsten o.i.d.

Ben in ieder geval goed geadviseerd door Dennis.

Thanks.

Iemand verder nog tips en tricks?

@Jansen bedankt voor je bericht. zal dan geen 4 uur wachten maar 0,5 tot 1 uur.
 
Enige tip die ik je kan geven is dat je met dit soort coatings per klein vlak te werk moet gaan.
Ik heb één keer een glascoating gebruikt op plastic delen, voordat ik het wist had ik vlekken omdat ik teveel in een keer wilde behandelen.