• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aanmaken producten

Bikkel

Detailing guru
23 okt 2014
1.635
173
53
Berkel en Rodenrijs
Als je een product verdund en dat weken laat staan, gaat dan de kwaliteit achteruit?

Bijvoorbeeld, prewash verdunnen 1:20 en dat in 5 liter drukvat.

Of kan je beter een beetje aanmaken en volgende keer weer nieuw aanmaken
 
Ik weet dat ValetPro aanraadt om verdunde Citrus Pre Wash maximaal een maand te bewaren, maar ik heb geen idee of dat ook voor andere merken/producten geldt. Goeie vraag trouwens, ik vroeg het me laatst ook af.
 
Detailspray e.d. heb ik nooit problemen mee ondervonden. Gewoon 5 of 10L premixed staan... Prewash/foam e.d. leng ik voor de zekerheid altijd gewoon alleen aan wat ik nodig denk te hebben.
 
Zal afhankelijk zijn van het product wat je aanmaakt ,maar in principe heb ik nooit problemen gehad met het verdunnen van:
Spray&wipe
PB APC (maak ik per 5liter aan)
Ddj Bob detailspray (per 2 liter maak ik die aan)
Born slippy (maak ik per 5liter aan)
Ddj supernatural clay Lube (maak ik per 5liter aan)
Wolfs clay Lube (maak ik per 5liter aan)
Met al deze producten is het geen probleem als zal "vers" aanmaken uiteindelijk wel beter zijn gok ik.
 
Ik denk dat het er meer vanaf hangt waarmee je het verdund.
De concentraten zullen "schoon" zijn (vrij van bacteriën, organismen en dergelijke) en wanneer je dit met "vervuild" water gaat mengen zal er iets kunnen groeien. In Nederland hebben we behoorlijk "schoon" water en persoonlijk meng ik ook veel met Demi Water wat nog minder zal gaan vervuilen. De tekst op een label is wereldwijd gedeeld en zal dus in sommige extreem warme, extreem koude of erg "vervuilde" landen wel tellen...
 
Ikzelf meng altijd met demi water al kun je Ddj Bob detailspray gewoon met kraanwater aanmengen volgens de beschrijving zit er anti kalk spul doorheen.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie