• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Aanpassen on/off knop DAP500

jim

Detailing rookie
14 sep 2009
523
0
Ik had het overlaatst gezien in iemand zijn topic, dat die persoon de on/off knop bovenaan de DAP500 had zitten.
Wel ikzelf vind dit ook beter dan de knop opzij, en je kan nog is beter aan de regelknop achteraan het toestel omdat deze dan niet meer onder de kabelingang zit maar erlangs bij de mod-versie.
Vond er niet direct een nederlandstalige how-to van terug, dus heb ik deze zelf gemaakt vandaag.

LET OP!!!
INDIEN JE ZELF NIET HANDIG BENT, OF EVENTUELE GARANTIE PROBLEMEN WIL VERMIJDEN RAAD IK AAN HET NIET ZELF TE DOEN!!!

Het stelt eigenlijk allemaal 2x niks voor om deze mod te doen, maar bij mij moet je niet komen klagen indien er iets stuk is.
Mijn DAP is al uit garantie, en heb zelf geen bang om dingen uit elkaar te halen.
Je kan maar weinig misdoen, hoeft er niet alles voor uit elkaar te halen en toestel zal achteraf hetzelfde blijven werken als voordien.


Hoe ga je te werk:

1: Je neemt een platte schroevendraaier, steekt deze tussen de zwarte kunststof kap en het grijze metalen gedeelte.
Je lift je schroevendraaier een klein beetje en zal zien dat de kap direct los komt te zitten:
eg1x7s.jpg

Dan verwijder je simpelweg de kunststof kap:
ngtzz7.jpg


2: Dan zie je bovenaan de grijze kop op elke hoek een kruisschroef zitten (4 schroeven in totaal dus).
(Heb er effe pijltjes bij geplaatst zodat geen vergissing mogelijk is)
2lvn5sx.jpg

Dan draai je die schroeven los met de gepaste schroevendraaier:
280obok.jpg


3: Eens de schroeven losgemaakt zijn, voel je dat de kop losser zit.
Je kan dan het grijze gedeelte een kwartslag draaien, en zo de on/off knop bovenaan plaatsen:
zvs8ao.jpg


4: Je maakt de 4 schroeven terug vast, klikt de kunststof kap er terug op en je bent klaar:
2udwbqu.jpg


Knop zit nu bovenaan, heeft me 5min werk gekost en de 2 schroevendraaiers als tools.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Wij hadden hem hier ook een keer zo, maar dan perongeluk :D

Let er wel op dat wanneer je de kop op deze manier los maakt, je erg voorzichtig moet zijn met het draaien. De motor zit aan de kop vast en je kan hem perongeluk eruit trekken. Als je dit gebeurt, loop je het risico dat je koolborsteltjes afbreken.

Let er bovendien op dat je ventilatiesleuven nu anders zitten, dus zorg ervoor dat je tijdens het werken met je gewijzigde DAP500 niet met je handen op de ventilatiesleuven gaat zitten, je krijgt dan kans op oververhitting.

Dus handle with care en alles op eigen risico.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Enig nadeel van de knop aan de bovenkant vindt ik dat de machine niet meer ondersteboven blijft liggen.

De schakelaar beschadigd hierdoor ook.

De machine op z'n zijkant leggen vindt ik maar niets, met het oog op dat de pad de (vervuilde) grond kan raken. :bad
 
Ligt er denk ik een beetje aan hoe je het gewend bent! Ik heb geen problemen met de plaats waar de knop standaard zit. Ik bedien de machine als het moet met 1 hand waarmee ik de machine ook uitschakel als dit nodig is. Ligt er denk ik net aan op welke manier je de machine vast pakt en wat je dus zelf handig vindt!
 
Bij mij zat ie per ongeluk zo (ik was de eerste ermee ;)) en ik vind het ideaal zo maar het neerleggen is inderdaad iets lastiger.
Mocht je de D-greep hebben dan heb je dat probleem niet volgens mij.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
gister ook gemerkt dat het nou niet echt de meest ideale punt is om de aan/uit knop te monteren (aan de zeikant)

vind het best een goed idee, maar gezien die van mij nog geen 2 maanden oud is (actie modelletje) ga ik niet me garantie wagen..

leuk dat je er zo een stukje over schrijft jim!
voor de mensen zonder garantie, ERG nuttig!
 
Iemand enig idee of de D-greep van de V2 ook op de V1 past?

Of moet de zwarte kap ook vervangen worden?

Mocht iemand een D-greep over hebben en er niets mee doen, ik hou me aanbevolen :-"
 
mocht het kunnen, heb ik nog wel een D greep liggen
maar ik geloof dat je ook die zwarte kap over moet zetten
 
Volgens mij heeft Tim ergens gepost dat de D-greep alleen op de V2 past.
Kan eraan liggen dat bij de bevestigingspunten (draadgaten) op de zwarte kap wat van die
putjes zijn gemaakt om de positie van de greep te 'locken'.
Vraag anders eens aan Dennis.
 
Omdat bij mijn dap de uitzetknop het niet altijd even goed deed heeft mijn broer vandaag de Dap even uit elkaar gehaald. Dit was zo opgelost. Hierbij hebben we ook meteen even de on/off knop aangepast. Voor mijn gevoel werkt dit veel fijner.
 
Bij mijn DAP900 V2 had ik een kabelbreukje, contact gehad met carclean en kon deze zelf repareren met behoud van mijn garantie,
Aan de onderkant zit een schroef, even losdraaien en met beetje bewegen haal je de behuizing eraf, en dan wijst het zich vanzelf neem ik aan;)
 
Uiteraard zul je voorzichtig moeten doen, omdat het natuurlijk wel kunststof is

Maar het is goed om te weten dat het zelf te doen is