• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Accu led-straler geschikt voor detailing?

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
4.346
193
62
conv_1914.png

Ik zag deze Ledstraler in de Lidl folder, en vraag me af of ie geschikt is als lichtbron bij detailwerk. Vooral de 620 lumen die een beetje weggestopt staat, lijkt me wat aan de lage kant.
Ik wil 'm gaan gebruiken om wat extra licht te hebben als ik (buiten) aan het detailen ben. Graag jullie mening, en zo mogelijk met onderbouwing waarom wel/niet.
 

Bijlagen

  • conv_1913.png
    conv_1913.png
    368,9 KB · Weergaven: 336
Ik gebruik niks anders meer. Oftewel zeker geschikt. Ik heb de iets grotere variant maar dat maakt niks uit. 1 gouden tip, de lens van de lamp is aluminium en daarvan krijg je niet zo'n mooie reflectie. Dus even los schroeven en spuiten met primer en een laagje wit. Dan krijg je dit:
91a8217ec4434f2a71d8ae92068c0941.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
tembaco De lens van de lamp??? Ik neem aan dat je de reflector bedoelt? In eerste instantie komt het wit spuiten van het alu vreemd over: alu heeft na zilver zo'n beetje de hoogste reflectie voor het gehele gebied van het zichtbare licht. Alleen die standaard reflectiegrafieken zijn voor loodrechte inval, en in het geval van de lamp, heb je een reflectie onder een behoorlijke hoek, en dat kan net het verschil zijn, waardoor wit toch beter werkt.
 
Ik heb laatst zo'n zelfde soort bij de kruidvat gekocht. Kostte 15 euro dacht ik en werkt echt super! Elk krasje wordt zichtbaar met die lamp.
 
Ook ik heb pas de 230V versie van deze lamp gekocht bij Kruidvat ( was inderdaad iets van € 16,- ) en ik had er geen al te hoge verwachtingen van.
Maar bij eerste gebruik aangenaam verrast.
De accu versie heeft wel iets minder lichtopbrengst ( 620 lm voor de accu versie en 720 lm voor de 230V versie ) ,maar ik denk nog steeds zeer bruikbaar.
 
Zoek anders even op het forum naar de showoff die ik er laatst op heb geplaatst van die barchetta, daar zie je de lamp in actie.