• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Achterspoiler, hoe krijg ik hem hoogglanzend zoals het glazen dak?

SVax-fan

Detailing rookie
24 apr 2011
18
0
Vandaag de achterspoiler van een smart weer glanzend gemaakt.
Bij een smart Fortwo zit die boven de achteruit en loopt in één rechte lijn door met de glazen dak.
Bij een smart is dat ongespoten plastic nieuw is het net zo glanzend als het glazen dak.
Nu was het vuil als het ware ingebrand in het plastic waardoor het dof oogde.
Ik dus flink aan de slag gegaan met mijn swissvax.

- Cleaner Fluid
- Shield (wax)

De spolier is nu helemaal schoon en is voor 98% perfect, iemand nu suggesties voor de laatste 2% ???
Zonder machinaal polijsten...
65f05d12.jpg


Alvast bedank!


Groeten,
Erik
 
Tja... machinaal polijsten... Maar dat wil je niet.....:roll

De 323F die ik onlangs voor een detail had had eenzelfde soort achterspoiler, behoorlijk dof...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zolang je begint met een DAP moet je al heel gek te werk gaan wil je schade toebrengen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook schrik had voor machinaal polijsten, maar met een DAP is het echt heel makkelijk en ongevaarlijk. Je zult versteld zijn van de correcties die je kunt uitvoeren zonder dat je risico's loopt door de lak te gaan. Dit heb je met een rotary wel.

Bij vragen kun je altijd op dit forum terecht..... of natuurlijk bij de bron, Carclean zelf. Zij geven ook heel leerzame clinics.
 
Dit spoilertje is zeer zacht, je krijgt er dan ook heel snel weer krasjes in.
Zo te zien is wat er nog zit oxidatie, daarvoor zul je flink zwaar moeten polijsten. De keuze zal dan ook zijn tevreden zijn met wat je hebt behaald (ERG veel verbetering t.o.v. hoe het was) of doorgaan met het risico te ver te gaan. Al zal dat laatste wel meevallen met een massieve kunststof spoiler (ongespoten)
 
Snitser zei:
Misschien nog een extra laagje van je Swissvax shieldw^^w
Hahaha ik zal er morgen effe Concorso op smeren!
Gaat dan zeker nog harder glimmen, maar het moet niet alleen glimmen, het moet ook super glad zijn de ondergrond.

Gr. Erik