• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies en hulp gezocht bij schoonmaken/houden lederen stoelen

drustonl

Detailing trainee
5 dec 2009
7
47
In de "gezocht" afdeling had ik een oproep geplaatst of iemand betaald mijn twee voorstoelen wilde schoonmaken en mij vooral uitlegt hoe ik het voortaan zelf kan doen. Maar het bericht is verwijderd omdat het tegen de regels is.....

Dus hier de vraag: ik heb een BMW e61 met dakota bruin leder. De auto net gekocht en ondanks dat alles in top staat is, zit er wel wat vuil in het leer. Wat zou ik moeten kopen/doen om dit netjes te krijgen en weer netjes te houden? Zitten geen echte vlekken in, maar meer overall wat grauwig

Bedankt!
 
Even de zoekfunctie gebruiken resulteert in een aantal opties;

- Even kijken op de productpagina van carclean zodat je weet wat er te koop is;
- Setje bestellen van colourlock inclusief borsteltje, eventueel op kleur gemaakt. Dit laatste is alleen om slijtplekken en scheuren te repareren. Met de reiniger heb ik goede ervaringen, hiermee haal je de grauwigheid ook weg.
- Productset van Mothers kopen

Kijk uit met sterke reinigers, deze kunnen de verf op het leer iets week maken. Als je dan te lomp in de weer gaat kun je de verf er iets af halen. Eerst eens kijken hoe ver je komt met een milde reiniger. Er zijn ook genoeg instructievideo's op internet te vinden.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Dank voor je reactie. Search gebruikt en kom dan inderdaad allerlei product reviews/ideeen tegen.
Ik vraag mij af wat er voor zit (dus voor deze producten gebruiken) Stomen? Met water spoelen?
Ik denk dat het leer nooit echt verzorgd is geweest, maar dat iemand de auto wel heel netjes heeft gehouden. kan dus wel een beurtje gebruiken

Goede tip al over mogelijk loslaten verf! dank daar voor

En ik ben natuurlijk gewoon benieuwd hoe iedereen het doet, aangezien er op de product pagina zo veel opties staan :)
 
Laatst bewerkt:
De meest simpele optie is met een setje waarin een reiniger zit, een zachte borstel om de reiniger in te werken en een conditioner om het leer weer te voeden. (+ eventueel wat doeken)

Met de Mothers - LeatherTech Kit heb ik een aantal (volledig) lederen interieurs gedaan en bevalt mij en menig ander hier op het forum goed.

Kwestie van een paar pompjes foamcleaner op het oppervlak aanbrengen, met een zachte (paardenhaar)borstel de foamcleaner verspreiden en lekker boenen, met een doek het vuilafnemen, de conditioner aanbrengen met het foampadje en deze even in laten werken.

(Als het leer dorstig is, kan een 2de keer conditioner zeker geen kwaad. Doe dit bijv. de volgende dag. De 1ste laag kan dan lekker intrekken)


Greetz