• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies HD reiniger

ZwartecorsaD

Detailing addict
16 mei 2016
66
63
31
Den haag
Goedemiddag mede autoliefhebbers,

Ik wil mijn arsenaal wat gaan uitbreiden die mijn leven makkelijker gaan maken, en 1 van die dingen is een HD reiniger, maar hier heb ik nog wel wat vragen over.

Hij moet te gebruiken zijn met een foam kit.
Wat is de maximale druk (bar) dat word aanbevolen om te gebruiken op de wagen?
Wat zijn musthave hulpstukken om erbij te hebben?

kortom ik zoek dus een HD reiniger die aan deze criteria voldoet :)
 
Mijn vorige was een Karcher K2 (110 bar), beviel goed, lekker goedkoop maar wel erg laag in druk waardoor het schuim ook niet erg dik te krijgen was.

De nieuwe Karcher K5 (145 bar) geeft ontzettend dik schuim en zit standaard een vario lans bij om de druk ietsjes te verminderen. Je moet niet te dicht op je lak gaan zitten met die hoge druk.

Maar wat is je budget?
 
Mijn vorige was een Karcher K2 (110 bar), beviel goed, lekker goedkoop maar wel erg laag in druk waardoor het schuim ook niet erg dik te krijgen was.

De nieuwe Karcher K5 (145 bar) geeft ontzettend dik schuim en zit standaard een vario lans bij om de druk ietsjes te verminderen. Je moet niet te dicht op je lak gaan zitten met die hoge druk.

Maar wat is je budget?

Zo'n vario lans is zeker een pluspunt , zat zelf te denken aan 100 euro maar 10 euro meer kijk ik niet op.
Edit: ik zie dat die k5 met 100 euro niet gaat lukken haha, is het aan te raden een gebruikte HD reiniger te halen? Of is dat echt not done
 
Een gebruikte HD reiniger met dat budget zou ik niet aan beginnen.
Als ik naar jou budget kijk zou ik zoals @Istnogferarie aangaf voor de karcher k2 gaan.

Als ik eerlijk ben zou ik sparen en het budget opschroeven naar 200-250 euro, daar beginnen eigenlijk pas de betere HD reinigers. Karcher k5, nilfisk E series etc.. Deze zijn net wat duurzamer en zou je ook eventueel kunnen gebruiken voor doeleinden om het huis.

Daarbij geeft de hogere druk, zoals al eerder gezegd ook een mooiere schuimlaag.
 
Zou een Karcher k3 geen goeid tussenmodel zijn? Deze geeft net wat meer druk (120bar) dan de k2. En de prijs is voor mij ook te doen rond de 1 50euro.
 
ik had opzich genoeg aan die 110 bar dus de K3 is zeker geen miskoop. Dan is er ook geen variolans nodig aangezien de druk niet zo hoog is.

Ik baalde wel van de erg korte slang op de K2. 3 mtr is echt te kort. Bleef de HD verplaatsen...
 
En let ook op dat er behoorlijk wat water uit komt. De goedkope modellen zitten vaak rond de 5-6 L/min, en dat is in mijn ervaring echt te weinig.
 
Je kan wel overal op letten, maar als de beste man een bepaald budget heeft moet je ergens compromis sluiten.
 
Ik heb zelf ook de Nilfisk C120. Dee heb ik overgenomen van mijn ouders nadat ik mij ging verdiepen in HD´s. Wat ik van toen, kort door de bocht, meen te herinneren, dat je voor een prijs van tussen de €100 - €150 beter af zou zijn met een Nilfisk. Karcher word dan weer wat beter wanneer je hier boven gaat zitten en weer daarbovenleek het gelijk op te gaan.

Mijn Nilfisk C120 doet prima zijn ding. Het is al een oud beestje en werkt nog prima. Daarbij krijg ik i.c.m. de Lancia goed schuim, dus de druk is ook prima.



Greetz
 
Ik heb een Karcher k3 op de kop getikt voor 42euro, uiteraard getest en deed het goed, Beste man deed hem weg omdat hij naar nieuw Zeeland ging emigreren. Mocht hij niet bevallen ben ik er net zo snel weer vanaf :) ik ga hem snel uitproberen als het weer wat beter word en laat jullie weten hoe die bevalt!
 
Heb hem net even geprobeerd voor de deur, doet zijn werk goed. Slang is ook lekker lang, 6 meter, dus hoef niet te zeulen met het apparaat wat wel erg fijn is. Heb een tijdje terug een HD reiniger van een of ander b merk geprobeerd van iemand, ding maakte echt 10x meer herrie dan deze karcher en half de druk. Dus ik ben aardig tevreden.
 
Zat zelf met ongeveer hetzelfde budget. De Kärcher reinigers hebben binnen dit budgetbereik een plastic pomp, de Nilfisk een metalen pomp. Daarnaast sprak de Nilfisk mij gewoon meer aan, en ik hou niet van geel en wel van blauw :p

Ik heb de Nilfisk C120-6 met allerlei ongein erbij. De Monello foamlans doet het hier uitstekend op.
 
Ik zou geen karcher nemen, pomp gaan vaak stuk, beter nilfisk aluminium pomp en jaar garantie. Ik heb zelf de E145.3 van nilfisk.

Groet STA
 
Mooie deal, je hebt ook Karcher zonder een een plastic pomp die werken erg goed. Waar ik altijd op zou letten is hoelang je lans is mocht je hem ook voor andere dingen gebruikt dat je altijd met rechte rug kan werken.