• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

advies nodig voor een hele grote poetsbeurt

Wax hoef je niet perse machinaal an te brengen, das maar net wat je prettig vind, kan ook prima met een handpadje.

Voor het polijstwerk op je "flex" zou ik een wolpad, een oranje, een witte, een groene (light polishing) en een zwarte pad nemen, daar kom je over het algemeen een heel eind mee.
Hier staan een aantal Kompressorpads, die vind ik zelf heel prettig werken: https://www.Carclean.com/merken/Monello

Wel even goed meten hoe groot de backingplate (waar je pad op komt) is.

Voor de 6" pads pak je het best een 4,75" backingplate, voor de grotere (6,5 en 7") kun je een 6" nemen.
 
ok ik zal binnenkort wel een besteling doen.

maar eerst een operatie vandaag en dan zien we wel waneer ik weer fit ben.
 
zo we zijn begonnen met schuren en poetsen.
het lak was toch harder dan we dachten dit was ook andere blanke lak als wat ik normaal gebruik.
dit lak is meer uv vast en best hard.

nu hebben we wat extra poets materiaal gekregen ook om te testen dus dat kwam goed uit.
we moeten even melden hoe het bevalt.

wat hebben we tot nu toe gebruikt.
3m p1500
3m p2500
en al laatste 3m p3000. schuurpapier.
de auto gaan we toch maar met de hand waterproof schuren.
heb ik toch net wat meer gevoel dan met een machine.
en natuurlijk alleen maar kleine rondjes schuren.
we doen gewoon vlak voor vlak dus niet de hele auto schuren en dan pas plijsten

daarna de machine gepakt met toch weer een 3m machine polijspasta maar een betere als wat ik had deze kan ook gewoon zonder water gebruikt worden.
maar het is een vrij zware polijst pasta en moet met een vrij stuge pad.
daarna de 3m machine glase poets werkt zeer mooi en vrij snel. met een middel harde pad.
daana de meguiar deep crystal step 2 polish dit was iets nieuws voor mij deze is toch net wat vijner als de 3m glase.
en als laatste ook nieuw voor mij de meguiar deep crystal step3 carnauba wax.
deze werkt ook zeer mooi met de machine maar ook met de hand is het een hele fijne wax.
geen strepen en vlekken zoals ik wel vaak heb met de meguiar nxt tech wax 2.0.
ook kan hij sneller uitgepoetst worden naar mijn mening.
en ruikt ook nog een heel lekker8d

we hebben tot nu toe het zwarte dak gedaan en de kofferdeksel.
dak zit wel het meeste werk in maar die glanst nu ook zeer mooi ben er best tevreden over.

de kleur op de kofferdeksel [candy gold] is nu ook zeer diep geworden zoals het hoort net alsof er een laagje water op ligt.
ben tot nu toe zeer tevreden over het resultaat.8-())
het zal altijd nog weer beter kunnen en wil later vast nog wel met andere merken gaan werken de tijd zal leren.

ik weet niet of jullie ook met een van deze middelen heeft gewerkt maar wat is julie ervaring er eventueel mee??


opmerkingen of vragen zijn natuurlijk altijd welkom.:ja

foto,s folgen vandaag nog :cool:
 
hier de foto,s ot nu toe.
even een test spot gemaakt kun je gelijk een paar stofjes zien zitten.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


en maar weer verder schuren.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


de kofferdeksel na het schuren en poetsen.
1992010035.jpg




[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


even een close up beetje moeilijk met candy lak om het goed op foto te zetten.
1992010036.jpg




[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


daarna was het dak aan de beurt die was nog heel vuil van ongeveer 1.5 jaar in de garage staan.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


na het wassen.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


waterproof schuren p1500
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


p3000 lekker mat en glad.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


en na het poetsen een hele verandering.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


na 3 uur hard werken het resultaat.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


oja gelijk na het in de wax zetten gelijk een test regen bui:roll
naja het wax doet zijn werk in ieder geval wel.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

tot zover eerst nu de rest nog.:D
 
dat is het zeker vandaag even in de zon gekeken nu zie je de silver flakes ook een stuk beter.
als het weer een beetje beter word doen we de rest nog even.
 
zo de auto is nu rondom gepoetst en ziet er heel mooi uit.
maar met welke poets kan ik er nog meer diepte in poetsen??
en met welke wax kan ik een wetlook krijgen??
 
Euh... de term "poets" kennen we hier niet :-" We hebben het hier over polijstmiddel ;) Je gebruikt nu een 3M polijstpasta... welke? Je hebt er verschillende van, ieder zijn eigen polijstkorrel.
Je hebt het ook over een polijstpasta die je met water gebruikt, dat is echt al zeer lang achterhaalt, alle moderne polijstmiddelen werken niet met water, dit water was vroeger bedoeld om te koelen.
Verder heb je na de 3M pasta Step 2 gebruikt van Meguiar's, dat is een handmastig product. Om het beste resultaat te krijgen moet je het volgende doen:

Je dient je polijstsessies te doen in afbouwende stappen, dus eerst grof polijsten om de schuurkrasjes te verwijderen, dan middel en daarna finishen met een finishing polish. Met 3M producten heb ik geen ervaring, maar als je Monello gebruikt zou hebben,dan werk je in de volgorde: Inizio - Mezzo - Finale en met de juiste pad. Je kunt namelijk niet met 1 pad alle stappen doen, iedere pad heeft zijn eigen karakteristiek.

Een wetlook wordt ook voor 90% bepaald door de voorbereidingen, het polijsten dus, met name de laatste stap, het finishen. De wax is slechts het toefje slagroom op het laatst.
 
sollie dat ik het poets noem zal het niet weer doen:|~* ;)

ik heb eerst 3M 09375 Perfect-it III Polijstpasta fijn (zwarte dop) polijstmiddel gebruikt er is een nog groffere type maar dat is niet echt nodig lijkt mij aangezien dat hij al heel fijn is geschuurt.

daarna heb ik 3M 05991 Imperial Machine Glaze [rode dop] gebruikt

de oude type polijstpasta en oude types polijstpads moest ik wel water gebruiken aangezien het anders te warm zal worden.
maar dit is de nieuwe type polijstmiddel en heel andere pads die werken heel anders en zijn lang niet zo stug.

ik heb ook meerder pads gebruikt van hard naar zacht.

de Meguiar's step 2 is ook geschikt voor de machine is mij verteld:weetniet

het is verder goed gelukt maar ik denk dat het nog beter kan en dat ga ik als de auto verder klaar is ook echt even proberen.

ik wil toch na jullie advies de monello proberen.
schuren is niet meer nodig lijkt mij.

en welke wax zal ik het beste kunnen gebruiken voor deze auto?

wil ook niet eigenwijs overkomen maar dat wat ik nu heb gebruikt is ook puur voor het testen gebruikt en is ook deels aangeboden daarvoor.
dus het is niet dat ik niet naar jullie luisteren wil hoorw^^w