• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies Stappenplan

Marc1971

Detailing trainee
20 sep 2016
27
33
52
Beste Forumleden,

Graag jullie advies over mijn stappenplan :
1) Foamen : Monello Snow Foam
2) Wassen : Meguiars Ultimate Wash & Wax
3) Reinigen & Voorbereiden : Meguiars Ultimate Compound
4) Polijsten : Meguiars Deep Crystal Step 2 Polish / Meguiars Ultimate Polish Pre Waxing Glaze
5) Wax : Meguiars Gold Class Carnauba Plus
6) Onderhoud : Meguiars Gold Class High Gloss Quik Detailer

Ik denk dat ik zo de stappen goed heb?
Mis ik nog iets / kan ik beter nog iets aanpassen?
Kan ik bij punt 4) beide produkten gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Gr.
 
Ik zou nog de stap kleien er tussen doen voordat je gaat polijsten. ( stap 3 )
De ultima compound is het zwaarste polijstmiddel wat je in deze stap hebt.
Die zou je zou je dus met stap 4 kunnen vergelijken en dan finishen met de stap 2 polish.
Na het polijsten nog alles goed ontvetten voor de wax.

Eventueel nog een product pakken voor de banden en trims.
Om het merken segment te blijven: Meguair's Ultimate black en Meguair's Tire gel.

Velgen stap: Monello Non Ferro.
 
Dank je wel Michel voor je positief advies.
Wat bedoel je met Ultimate Compound kun je vergelijken met met stap 4 en dan finishen met de stap2 polish?
Waar kan ik alle mee ontvetten voor het waxen?
Ik zie je reactie graag tegemoet
 
De ultimate compound is de zwaarste in die serie, je gaat dus gelijk al herstellend werk doen ( polijsten )
Dus eerst die doen en dan finishen met een licht polijstmiddel.
Ontvetten kan bv met Nanolex EX-Pre of Gyeon Prep.
 
Ontvetten is altijd nodig dus?
Dus stap 4 wordt eigenlijk dan a) Ultimate Compound + b)stap2 polish
Welk produkt heb ik dan nodig voor stap 3 (ander produkt dan kleien)
 
Stap 3 zou ik kleien doen, dit is een must voor het polijsten.
Daarna zou je kunnen gaan voor Meguair's Deep crystal paint cleaner.
Echter lijkt me die overbodig als je gekleid hebt en dan met de compound aan de slag gaat.
Ontvetten ( bij een wax ) is niet altijd nodig maar wel aan te raden want het maak de lak goed schoon waardoor de wax beter hecht.
 
1) Foamen : Monello Snow Foam
Voorwasen, altijd goed.

2) Wassen : Meguiars Ultimate Wash & Wax
Handmatig wassen met een autshampoo, altijd goed. Deze shampoo bevat echter wax die je met de volgende stappen weer verwijderd. Ik zou in de toekomst een shampoo aanschaffen die maar 1 doel heeft; reinigen. Voor onderhoud is zo'n wax goed.

3) Reinigen & Voorbereiden : Meguiars Ultimate Compound
Reinigen en voorbereiden?? Met een compund?? :p

Stap 3 van het stappenplan is Kleien. (Veelbruikt; Monello - Dolce Verde + Poorboys - Spray & Wipe 1:1 verdunt)

4) Polijsten : Meguiars Deep Crystal Step 2 Polish / Meguiars Ultimate Polish Pre Waxing Glaze
Polijsten is niet mogelijk met een glaze. Dit zal alleen je lak voeden middels een lading olien om defecten te verdoezelen. Polijsten kan wél met de Meguiars Ultimate Compound.

5) Wax : Meguiars Gold Class Carnauba Plus
Dit kan je prima als wax gebruiken.

6) Onderhoud : Meguiars Gold Class High Gloss Quik Detailer
Voor onderhoud zou ik dus de Wash & Wax gebruiken. Een detailerspray om lokaal wat dingen weg te halen, zoals vogelpoep, dat kan met de Spray&Wipe die je bij de klei-stap kan nemen.


Heb je al deze producten al in bezit of ga je deze aanschaffen? Er zijn namelijk een hele lading vergelijkbare producten voor minder geld of simpelweg betere producten voor dezelfde prijs. Dit is hoe Meguiars werkt, maar dat neemt niet weg dat dit merk goed is.



Greetz


* EDIT *

  1. Wassen
  2. Kleien
  3. Cleanen of Polijsten
  4. Ontvetten
  5. (Bij handmatig polijsten - Glaze (Cleaner-glaze = ontvetten niet perse nodig)
  6. Wax


  1. Wax
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Bedankt, voor jullie uitleg.
Ik heb deze spullen net gekocht. Maar begrijp nu dat ik niet helemaal juist ben ingelicht.
Ga eerst eens op een rijtje zetten wat ik precies nodig heb per stap en daarna ga ik toch eens terug naar waar ik geadviseerd ben.
 
Dan zou ik lekker terug brengen wat je uiteindelijk niet bevalt. Niets mee terug nemen, en via carclean.com wél bestellen wat je interesses gewekt hebben. Heb je het morgen ook thuis indien je voor 17.00 uur besteld.
 
Ik zie op de site bij Meguiars dat dit hun stappenplan is.
Is dit een verkeerde manier ? Ik snap dat er meerdere wegen naar Rome leiden .....


Welke stappen adivseren jullie mij bij een kleine poetsbeurt?
1) Wassen
2) Meguiars Deep Crystal Polish step 2
3) Meguiars Gold Class Carnauba Plus
 
Oke Jeroen, bedankt voor je advies. Ik denk dat ik dat ook ga doen.
Ik ga bestellen bij Carclean en dat lijkt me de beste oplossing.
Ik wil met de juiste produkten de juiste stappen doorlopen voor een zo goed mogelijk resultaat.
Dus als jullie mij willen adviseren met welke produkten ik het beste kan werken dan kan ik vandaag nog een bestelling plaatsen.
 
Ik zou de stappenplannen hier eens doorlezen, dan krijg je al een heel goed beeld over welke producten er zijn en welke stappen :)
Hun stappenplan is niet verkeerd, ik heb dit in het begin ook valtijd gevolgd.
echter als je je erin gaat verdiepen is er veel meer mogelijk en nodig :)
 
het beste advies is: Plezier erin hebben en alles op het gemak willen doen. Niet te snel willen gaan en je tijd nemen :)
Blijven leren en lezen, en door te doen is de enige manier om het leren.
Productkeuze is persoonsgebonden, er is namelijk niet 1 de "beste"
Daarom zullen veel leden verschillende merken in het bezit hebben.
Voor de 1 werkt Dodo Juice prettig voor de ander weer Nanolex :)
 
Hey Marc,

Je bent niet verkeerd ingelicht, maar... Tja, uiteindelijk wel verkeerd, maar niet met de slechtste bedoelingen. (Hoop ik :p )

Meguiars is een merk dat je bij de meeste zaken wel kan halen. Van Halfords en de Brezan tot sommige supermarkten en rommelmarkten. :D Dit wil niet zeggen dat het slecht spul is, maar simpelweg omdat het een merk is wat zich 1000% richt op marketing, zie je het overal. Ook zie je het veel omdat ze voor elke stap een hele reeks flesjes op de markt brengen waar vrijwel hetzelfde spul inzit, haha!

Als ik jou op dit moment een -startsetje zou willen adviseren, dan zou ik op het volgende aankomen; (Gebaseerd op wat hier veel gebruikt word, mijn eigen ervaringen en prijstechnisch gezien) ...Dit is dus een budget-pakket...

Wassen & Drogen -->



  • Emmers (2x) (Grit Guard) 19 liter – semi-transparant – geschikt voor Grit Guard)
  • Grit Guard (1x) (Grit Guard)
  • Shampoo (1x) (Mothers) California Gold Car Wash 1892ml
  • Washandschoen (1x) (Monello) Thick Mitt
  • Droogdoek (1x) (Gyeon) Silk Dryer 70x90cm


Stevige emmers met een grote inhoud, één Grit Guard in de spoelemmer om vuil op de bodem te houden, dikke washandschoen om veel water en vuil op te nemen, droogdoek met gesloten vezel om het risico op defecten te verlagen.




Klei & Glijmiddel -->


  • Losse klei (1x) (Monello) Dolce Verde 150g + 100g extra gratis
  • Glijmiddel (1x) (Poorboys World) Spray&Wipe 946ml


Middel-grove klei om vervuiling te verwijderen. Het gekozen glijmiddel is een veelzijdige detailerspray die 1:1 verdund kan worden (dus 2x 946ml product) en gebruikt wordt als glijmiddel / drooghulp / detailerspray / glas reinigen / etc.



Cleanen →


  • (1x) (Poorboys World) Professional Polish 473ml
  • (1x) Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White

Glaze →


  • (1x) (Poorboys World) Black Hole ..of.. White Diamond 473ml
  • (1x) (Monello) Disco Nero Foam Applicator


Eén van de twee glaze's kan gekozen worden. Beide kunnen op alle lakkleuren gebruikt worden, maar geven de voor keur aan donker of licht.



Wax →


  • (1x) (Collinite) Liquid Insulator Wax No. 845 – 473ml
  • (1x) (Monello) Disco Nero Foam Applicator

Uitstekende wax met goede prijs/kwaliteit-verhouding. Makkelijk verwerkbaar en zuinig in verbruik.




Velgenreinigers + ijzerverwijderaar →



  • (1x) (Monello) Non-Ferro 250ml
  • (1x) (Carclean.com) Four Finger Whool Wheel Mitt
  • (1x) (Carclean.com) EZ Detail Go


Uitstekende ijzerverwijderaar met als bonus een goede reinigende functie. Aansluitend een vingermitt om de spaken te boenen en een borstel om het velgbed te bereiken.





Banden →


  • (1x) (Gyeon) Tire
  • (1x) (Carclean.com) Dressing Applicator – Rond 10cm


Uitstekende dressing die zéér makkelijk aan te brengen is. Te verwerken tot satijnglans of diep zwart. Aanbrengen met een applicator.





Doeken →



  • (2x) (Monello) Peluche Verde 45x45 Trio


All-round doeken van hoge kwaliteit. Geschikt voor vele klussen.




Trims →


  • (1x) Auto Finesse) Revive 250ml
  • (1x) (Monello) Disco Duo Aplicator Pads (2)


Veelgebruikt product om kunststof te voeden en beschermen. Aanbrengen met één van de twee applicator pads.




Glaswerk →


  • (1x) (Dodo Juice) Clearly Menthol Glass Cleaner 100ml
  • (?x) (Monello) Disco Duo Aplicator Pads (2)


Uitstekende glasreiniger die ook zuinig is in verbruik. Aanbrengen met één van de twee applicator pads.











 
Geweldig. Bedankt voor je informatie. Bedankt dat je je tijd wilt inzetten om mij te helpen !!!
Heb zojuist de stappen nog eens grondig doorgelezen.
Ik denk niet dat ik bewust verkeerd geadviseerd ben maar in ieder geval niet juist.
Geen probleem, kom er op tijd achter.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
No problemo, Marc!

Je zal inderdaad waarschijnlijk niet verkeerd ingelicht zijn, maar de verkoper vertelde jou wat hij wist; Vrij weinig over wat anders als Meguiars. :p

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Mag ook via privebericht of postduif.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Marc1971
Hoi Quantoxx,

Je hebt een privebericht
Hopelijk ben je nog online en krijg ik spoedig een reactie, bedankt:)
 
Laatst bewerkt:
1) FOAMEN

Foam Monello Artico Snow 1000 ml.

2) WASSEN + HANDSCHOEN + DROGEN

- Mothers California Gold Car Wash 1892 ml.

KLEIEN

- Monello Dolce Clay Verde set

- Poorboys World Spray & Wipe 946 ml.

3) POLIJSTEN

Poorboys World Professional Polish 473Ml

Monello Easy Deatiling Polish Hand Pad

4) VOEDEN

Meguiar’s Deep Crystal Polish Step 2

5) WAXEN

Meguiar’s Gold Class Carnauba Plus Premium