• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies Stappenplan

@Quantoxx aangezien het een budget beginners set is, zou je de gritt guard emmers kunnen laten vallen.
Als je een beetje met beleid werkt en niet als een malloot in je spoelemmer gaat zitten roeren, kun je prima met 2 normale emmers wassen.
@Marc1971 Ik denk dat vele van ons zijn begonnen met Meguiars. Zeker niet slecht, maar er zijn betere/goedkopere alternatieven.
Heb je al wel een HD met monello foamlans?
 
Ik heb wel een hogedrukreiniger hier zit wel een foamlans + foamunit bij (Standaard hogedrukreiniger).
Ga in eerste instantie beginnen met Meguiars en ga het wel langzaam aanpassen naar wensen en ga veel lezen wat men hier gebruikt en adviseert.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Dag Marc,

Ik ben ook pas geleden begonnen met detailen. Ik heb In het begin veel gebruikte spullen gekocht. Nu ben ik langzamerhand wat nieuwe spulletjes aan het kopen. Ik heb ook via de te koop hoek een aantal samples aangeschaft. Goede manier om dingen uit te proberen en om te kijken wat je lekker vind werken. Als je voor elke stap 1-2 producten hebt dan kom je echt al een heel eind. Na veel inlezen heb ik gekozen voor de Btbm shampoo, klei van monello (100 gram gratis), klei lube van dodo, als polijst mezzo, finale en veloce van monello (gebruikt gekocht) s3, s20 en s30 van scholl (werkt fijn, stoft minder dan Monello) een ontvetter, Rejuvenate van autofinesse, collinite 845 en surf city barrier reef als wax, ook gebruikt gekocht. Daarnaast een gebruikte dap 500 op de kop getikt met een aantal verschillende pads en je kan aan de gang. Een ijzerverwijderaar erbij is ook erg fijn. Ik heb ook nog stap 123 van meguiar's liggen maar die gebruik ik niet eens. Dan kan je nog denken aan een All purpose cleaner, melamine sponsjes, insecten verwijderaar, washmitt, droogdoek, micro fiber doeken etc. Ik gebruik ook gewone grote emmers zonder gritguard. Gaat prima, met is uiteraard weer beter. Maar als begin kan je hier echt wel mee uit de voeten en tot een goed resultaat komen. Veel detail plezier.
 
Hoi Stefan, bedankt voor je duidelijke uitleg !!!
Samples aanschaffen heb ik ook al aan gedacht zodat je meer kennis krijgt van de produkten.
 
Zo dan, jij krijgt vandaag een leuk verjaardagscadeautje, of niet! :grinning:

Nu snap ik ook, waarom je gisteren nog vlug wilde bestellen.
Ik was gisteren zelf een beetje druk met voorbereidingen van m'n eigen verjaardag vandaag :joy:

Gefeliciteerd!
 
Ben vandaag met mijn eigen auto begonnen. Ben erg tevreden over het resultaat, oordeel zelf !

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
 
  • Leuk
Reactions: Roy86 en Tommy86
Ik heb helaas geen foto's voordat ik begonnen ben met dit project. De auto was redelijk vies maar niet overdreven. Mijn eigen auto laat ik nooit smerig worden :D

De stappen die ik uitgevoerd heb zijn :

1) Pre-Wash : Monello Artico Magico Snow Foam

2) Wassen : Meguiars Ultimate Wash & Wax

3) Reinigen & Voorbereiden : Meguiars Ultimate Compound

4) Polijsten : Meguiars Deep Crystal Polish Step 2

5) Wax & bescherming : Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Liquic Wax

6) Onderhoud : Meguiars Quik Detailer