• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afstand hogedrukspuit en welke sproeikop

swift2asx

Detailing rookie
14 mrt 2011
59
0
Gisteren een hogedrukreiniger gekocht bij de Karwei, zoiets
c100.5_5_pc__72824_std.jpg


Daar zitten 2 koppen bij een Tornadosproeier en een Powerspeedsproeier.

Mij is niet duidelijk welke ik voor de auto moet gebruiken en vanaf welke afstand ik moet sproeien om de lak niet te beschadigen.

Of moet ik zoiets kopen, speciaal voor de auto?


Nilfisk Alto Click&Clean autonozzle

PS: een foamlans staat op mijn verlanglijstje
 
De lans gebruiken met een constante vlakke straal, en de afstand is afhankelijk van de kracht (liter/uur), neem een 40-50cm in acht.
 
Inderdaad die met een vlakke straal gebruiken , die andere moet je zo ver mogelijk bij je auto vandaan zien te houden en alleen voor de stoep of iets dergelijks gebruiken.
Ze noemen die andere ook wel een vuilfrees, die zou ik echt niet op mijn lak willen gebruiken.
 
Allereerst rete goeie vraag en gefeliciteerd met je aanwinst!!

Ik zou voor de test allebei de nozzels even monteren en zien wat voor een straal er uit komt.
Spuit vanaf ongeveer 15 centimeter op de grond.
Is het een soort van rond draaiende straal (vuilfrees), dan die vooral niet op de lak gebruiken.
Is het een soort van streep water die eruit komt, die een afdruk van ongeveer 10 centimeter breed op de straat achter laat, dan die kiezen voor de lak.

Houd inderdaad rekening met een veilige afstand tot de auto. Ik hanteer ook iets van 40-50 centimeter. Ik gebruik de hoge druk niet zozeer om het hardnekkige vuil te verwijderen (dat doe je met foam en wassen), maar voor het afspuiten van het grove vuil van de auto of de uitgewerkte foam-laag.