• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ahmet stelt zich voor.

Ahmet

Detailing trainee
20 mei 2014
15
32
Beste medeforum leden,

Mijn naam is Ahmet 24 jaar jong woonachtig in Eindhoven en van Turks kom af.

Ik ben sinds mijn 3e al gek op auto's en alles wat erom speelt.

Ik heb bestloten om als auto poetser te werken, zef heb ik best veel ervaring met auto's poetsen op machinaal na. Roterende machines van flex, makita etc. ben ik niet echt een fan van dus ook niet echt veel uitgeprobeerd. De DAP leek mij erg makkelijk omdat er minder risico's aan vast zitten en verstandig om als beginner te gebruiken.Ik heb dagenlang op het forum hier zitten zoeken naar alles en nog wat, ook heb ik diverste complete stappen doorgelezen en resultaten gezien van mensen. Om een lang verhaal kort te maken wil ik GOED kunnen polijsten met alle kleuren, van harde metallic lak tot aan een verkleurde rode auto. En hiervoor heb ik jullie hulp nodig, ben erg handig veel vertrouwen op mij zelf, maar denk toch vaker na dan het nodig is..

zal alvast mijn collectie even hieronder even vermelden, en wil graag ook van jullie weten wat er absoluut ertussen moet horen.

DAP 500 (helaas las ik nadat ik besteld heb de 900 versie toch beter is, maar ben van plan om later de nieuwste aan te schaffen)
Monello washmitt 2x
Monello Dolce verde klei
Monello disco rosso foam applicator 2x
Monello disco duo applicators
Monello peluche verde 12x
Monello picollo nero
Monello raffini 5.5'' foam (rood,wit, oranje, geel)
Monello senza acqua drying
Monello spray flessen 700ml 9x en 250ml 3x
Monello wheelwoolie medium
Monello Raffini veloce
Monello raffini mezzo
Monello raffini final

Poorboys world bird shit remover
Poorboys word APC 2x
Poorboys world EX sealant with carnauba
Poorboys world Natural look dressing
Poorboys world bold n bright gel
Poorboys world bug squash
Poorboys world luchtverfrisser vanilla
Poorboys world super slick and wax

Mothers wheel brush
Mothers tire brush

Meguairs heavy duty headlight resteration
Meguairs plast x

Valet Pro - Advanced Neutral Snow Foam

Dodo Juice Born Slippy clay lube refill
Dodo juice banana armour wax

Karcher hogedruk reiniger
Karcher droog en nat zuiger
Karcher foam lance

3M afplak tape

En nog veel borsteltjes, doekjes, kwasjes van de action praxis enz.
 
Welkom, bij het lezen van uw naam moest ik aan een bekend youtube filmpje denken maar de titel ervan ontsnapt mij eventjes.

Mooie beginnerscollectie!
 
GaetanDB;395904 zei:
Welkom, bij het lezen van uw naam moest ik aan een bekend youtube filmpje denken maar de titel ervan ontsnapt mij eventjes. Mooie beginnerscollectie!
Ahmed the dead terrorist? Anyway, welkom! Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
UnusualKid;n395930 zei:
Ahmed the dead terrorist? Anyway, welkom! Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Hahah I am still alive..

Dankjewel allemaal, en een kleine vraagje tussendoor, ben van plan om een nieuwe karcher nat en droogzuiger te kopen de MV3 om precies te zijn, deze heeft 1400 watt vermogen is dit voldoende om goed vervuilde interieur goed schoon te kunnen maken?
 
tamer;n395997 zei:
Hosgeldin (welkom)Ahmet. Je kan beter voor een extractor gaan;) Veel plezier op het forum.

Hosbulduk (groet terug), ik vind de extractor wel een hoge prijskaartje hebben, het is niet zo dat ik het apparaat dagelijks ga gebruiken. Als de zaakjes goed lopen zal er een betere ter vervanging komen, maar even 600 aftikken zit er helaas niet in.

Er valt hier veel te leren, dus gaat hopelijk goed komen.

Edit: vandaag nog een setje meguiars brilliant solutions wheel polishing kit en meguiars hot rims all wheel cleaner gekocht, op het flesje staat all wheel dus dacht op alles, maar helaas toch geschikt voor fabrieks af velgen. Nu is mijn vraag wat is voor meguiars fabrieks af?, een porsche cayenne komt uit de fabriek met antraciet polished velgen uitgerold, en een dodge viper (optioneel) met chrome... Heb nu dus niet echt veel aan deze velgen reiniger..


Vandaag de velgen van kameraad onder handen genomen (Toyora Supra) met 20'' oxigin lexor velgen 9,5j voor en 11j achter breed 8-())
Hij had nieuwe bandjes gekocht, 265-30-20 en nog steeds erg strech

29cqv4g.jpg

2i8191.jpg
 
Hoi Ahmet, welkom hier! Heb je al eens gekeken naar de Numatic George? Dit is een heel geliefde extractor hier op het forum. De voorkeur gaat er ook naar uit om deze in de UK te kopen, dan komt hij nog goedkoper uit. Je kan de zoekfunctie hier op het forum gebruiken, zal je heel wat over vinden, denk ik. Anders is google je vriend :)

Veel plezier en succes met de zaak!
 
Hey ahmet. Ik heb destijds via carclean een extractor aangeschaft voor iets van 200 euro. Voor deze prijs kan je er wel een voor vinden. Ik denk persoonlijk dat een extractor meer van toepassing is ipv een natdroog zuiger voor jouw werkzaamheden.
 
DAP V3 heb ik als het goed is morgen of Zaterdag binnen, moet ik dan eerst de koolborstels laten inslijten, 10 min laten draaien ofzo?
 
Welkom hier! Een extractor aan een leuke prijs vinden moet zeker wel lukken hoor. Het is dan wel geen apparaat waarmee je aan de lopende band interieuren gaat reinigen, maar voor eigen gebruik echt goed genoeg!