• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alle excentermachines op een rij

Ik ben een beginner en heb gelijk de Makita BO6040 aangeschaft.
Waauuww wat een sexy ding, verlopig vind haar wel mooi:heart_eyes:
 
Hoi Mensen,:party:

Een vraagje over de DA. Bij de DAP zoals bekend, als je veel druk op geeft dan draai die plaat niet, welke van de genoemde DA in deze lijst hebben een soort geforceerde functie, dus dat de plaat toch gaat draaien bij hogere druk. Of doen alle DA hetzelfde als de DAP?:s

Alvast bedankt voor antwoord.
 
Dat is dan de Makita, maar deze is dan ook 3 keer zo duur als een DAP.
Waarom wil je een geforceerde D/A hebben?
 
Aha! Bedankt voor de suggestie stimpy68.

Een geforceerde D/A lijkt me sneller swirls/krashjes te kunnen verwijderen met misschien dezelfde pads en polijst middelen als je met de DAP doet. De DAP werkt perfect hoor, maar had op een van de topics gelezen over geforceerde D/A gelezen, ik wist niet dat die bestonden.

Mij lijkt een geforceerde D/A een machine tussen de normale D/A en rotary. Misschien als de DAP het opgeeft zal mijn volgende D/A een geforceerde D/A worden.

Zijn er wel voordelen in zo'n geforceerde D/A of helemaal niet de moeite of geld waard?

Alvast bedankt voor commentaar.
 
Vanwaar altijd maar die twijfel van mensen. Ze weten dat CC een DAP verkoopt, voor een in verhouding mooie prijs, en dan komen ze met een voor schuren ontwikkeld apparaat aanzetten: "IS DEZE GOED VOOR POLIJSTEN?"
9/10 keer komt dan het antwoord dat het wel kan, blabla, met het hele verhaal van schuurstof blabla, noem het maar op.

Wordt ik zo langzamerhand beetje moe van.
Alternatieven zoeken voor CC producten op andere sites en hier vragen of het goed spul is.

Maar wie ben ik... :s
 
ik snap het wel..

mocht je het ooit zat zijn, heb je nog een goeie schuurmachine.

en dan denk ik dat het "merk" ook gewoon een bepaalde voorkeur heeft..
en zodoende de dap als "china meuk" gezien word (wat het naar mijn weten absoluut niet is), en ZEKER de garantie afhandeling e.d. is puik te noemen:cool:

maar ik snap jou punt ook goed
 
Ik heb verschillende schuurmachines van Bosch (vlakschuur delta schuurmachine en excenter) èn ik heb de DAP van Carclean.

Als er iets als China meuk aanvoelt dan zijn het die Bosch machines wel! Mijn DAP voelt heel wat steviger en degelijker aan dan de vergelijkbare Bosch machines.
 
Achja ieders zijn keuze, maar je heb: made in China en made in China!
Mijn Makita boormachine is made in China, maar kwaliteit is zeker hoog!
 
uiteraard zal er niks mis met de dap 500 zijn!
dat blijkt ook uit de lage uitval cijfers, en in principe het grootste probleem is de velcro die loslaat, dit is ook maar aanwezig op een paar procent.

EN al die backingplate's worden gewoon kostenloos vervangen, dus er is inderdaad absoluut niks mis met de dap 500!

maar dat zou in mijn ogen een (verkeerd) argument zijn om bijvoorbeeld voor een schuurmachine te gaan i p v.

en dat zou ik wel begrijpen.. al is het inderdaad een mis argument
 
Zijn er eigenlijk ervaringen met de Fein die bij het begin van dit draaitje genoemd wordt? Die heeft een slag van 8.4 en is maar leker 1.7 Kg. Mist deze machine power om lekker te werken of is deze gewoon te duur. Misschien dat niemand er ervaring mee heeft, dat kan natuurlijk ook want deze is wel heel duur om even te proberen.
 
Geloof me; een schuurmachine is een schuurmachine en daar moet je lekker mee schuren...
Een speciale poetsmachine is een poetsmachine en daar moet je lekker mee poetsen...

Waarom zou je een schuurmachine gebruiken?
- niets/weinig goedkoper
- niets betere resultaten; zelfs mindere resultaten
- niets betere kwaliteit qua machine

"hoe weet jij dat nou Tinus....?!"

nou, omdat ik ook ooit begonnen ben met diverse (dure) schuurmachines en het nou niet in m'n hoofd haal om nog zo'n k*tding te gebruiken. Kennen jullie nog de Lidl Parkside schuurmachine? Blij dat ik af ben van dat op hol geslagen flatgebouw; 4 straten verderop hoorden en voelden ze dat ik weer aan de gang was :grinning:

Pauper, alternatief, zwaar ouderwets en achterhaald, nergens voor nodig :|~*

"ja maar, ik heb nog zo'n ding liggen omdat ik vorig jaar mijn huis heb geschilderd"
Please, ga je nou ook je bumper verfen met beits?....
"ja maar, op forum X zit een poetsgod en die gebruikt een schuurmachine en hij is mijn voorbeeld"
please, onder welke rots heeft hij afgelopen jaren geleefd en vooral: waar was jij?
"ja maar, het is wel mooi 3 tientjes goedkoper"
Please, heb jij toevallig de 'Halfords Goldcard' ?

Mensen: wel honderden euro's uitgeven aan poetsspullen maar een fatsoenlijke machine is dubbel zo belangrijk.
 
@ Tinus,

Je kan een Parkside machine absoluut niet vergelijken met bijvoorbeeld de Festool Rotex...

Over de spreekwoordelijke appels met peren vergelijken gesproken ...

:roll

Ik durf je te garanderen dat je met de Rotex een net zo goed (en misschien wel beter) resultaat zult krijgen als met de DAP.

Allebei zijn het D/A machines.

Lees onderstaande link en de bijbehordende .pdf files eens door. Er gaat een wereld voor je open op polijst-/schuur gebied.

http://www.festool.nl/artikel/artikel_weiterleiten.cfm?id=383

En neem maar van mij aan dat het werkt. Aan den lijve ondervonden...

Groet Patrick
 
Ik heb de schuurijzer Makita BO6040, voldoet prima voor car cleanen en natuurlijk voor rondom huis!:heart_eyes:
1-comp1.jpg

2-comp2.jpg

3-comp3.jpg

4-comp5.jpg

5-comp4.jpg

9-BO6040SPEEDDATApowerswitch.jpg

11-BO6040SWITCHES.jpg

12-SPEEDSWITCHES.jpg
 
tinus heeft een goed punt...

daarbij nicknameless ook, uiteraard is een festool een goede machine!

bmw 318ti ook! uiteraard is zo een makita ook een prima machine

alleen daarbij worden weer de termen "appels met peren vergelijken" gebruikt..

dat word hier wederzeids gedaan..

je kan ook geen festaal a ??400 euro??
en een makia a ??350 euro??

vergelijken met een machine van 135 euro

bottomline is..

de dap is een prima machine, absoluut niet te duur (voor dat geld koop je geen geschikt schuur apparaat met goede spec's)

dus ik zeg: iedereen aan de dap (including myself)
 
De Makita kun je vergelijken met de Rotex van Festool. Beide hebben een geforceerde roterende stand.

Lees onderstaande review maar eens van beide Festool machines.

Festool Rotex 125 en 150mm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zijn beide goede machines; geen twijfel mogelijk.

Mijn verhaal (zwaar overtrokken natuurlijk) gaat meer over de goedkope schuurmachines in vergelijk met b.v. een DAP.

Festool en Makita zijn professionele machines, en dat is niet voor niets.
 
Yup ik had de Makita gekocht voor 388, deze keuze heb ik gemaakt i.v.m.:

- Multifunctioneel, dus schuren en polijsten.
- Geforceerde rotatie functie:ja

Nadelen (zover ik kan opnoemen):

- Duur.
- Alleen 150 cm backing plate.
- Zwaar (kan ook voordeel zijn, dan hoef je minder druk te geven op de pad).
- Moeilijk vast te houden.
 
Avond!

Ik denk dat ik het bij een excentrische ga houden, maar welke dus?
Wat ik zo lees, is een 125mm steunplaat het fijnste om mee te werken.
Ook moet je een uitslag van 5mm hebben dus.
Ik heb hier een machine gevonden, wat vinden jullie?

[MODEDIT]Commerciële links zijn niet toegestaan, zie forumreglementen[/MODEDIT]

Gr Björn.

Ook kan ik wellicht een AEG 150 2e hands overnemen, maar ik lees hierover gemengde verhalen.
Onder andere over de 150mm steunplaat die onhandig zou zijn, en de stofafzuiging die in de weg kan zitten.
Dan lijkt mij de Kress een stukkie beter. (maar ja, wie ben ik)

Overigens, Kress is in Duitsland een aardig goed aangeschreven merk.