• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aluminium velgen van een Kreitler

Jos Kuiper

Detailing chief
10 jun 2013
203
85
40
Staphorst
Mijn buurman heeft een Kreitler volledig gerestaureerd.
Echter krijgt hij z'n aluminium velgen niet aan het glimmen.
Wat kan ik het best gebruiken als ik het ga proberen?

Heb zelf alleen mother alu polish.
Eventueel dat met een cone op de boormachine?
 
Hoi Jos,
Probeer maar met Poorboy' s Professional polish. Ik heb al veel chroom hiermee gedaan met een uitmuntend resultaat.
Groet,
Jan
 
Zijn het Kreidler ster of spaakvelgen en indien het stervelgen zijn, zijn het de geboute Weinmans of de gegoten velgen?
 
Gaat om deze Frans
Grotefoto-CO3SDCUO.jpg
 
Leuk, een Duitse Eitank.
Alleen jammer van het verkeerde achterlicht, er hoort eigenlijk een kleiner ovaal achterlicht op dit model.

Ik heb zelf een aantal jaar geleden eigenhandig een Nederlandse Eitank gerestaureerd;

file.php?id=16887.jpg


Persoonlijk had ik de wielen opnieuw gespaakt en dan zonder de spaken zowel de naven als de velgen zelf goed poetsen, voordat je gaat spaken.
Maar goed, ik denk dat het lastig is om hier met een cone aan de gang te gaan.
Beter is gewoon het met Belgom Alu en wat elbow grease te doen.
Uiteraard eerst even kijken wat je Mothers Alu doet, maar ik heb goede ervaringen met Belgom Alu.
 
ik heb ze namelijk nog niet eerder gezien dat ze van aluminium zijn voor kreidler, wel verchroomd of rvs http://www.matton.nl/shop/index.php?cPath=43_50
maar goed als ze van aluminium zijn dan kun je belgom alu gebruiken, als je een vloeibare polish met de machine wil gebruiken dan reken er maar op dat je onder de spetters zit, voor machinaal polijsten van rvs en alu gebruik ik een blok speciaal vet.

https://www.Carclean.com/product/Belgom_/Belgom_Alu_250ml_102661
 
Het zijn Weinman velgen op de oudere eitjes en die waren van aluminium.
Heeft je buurman de te koop/gevraagd sectie van het Kreidler forum al geprobeerd, voor het (Ulo) achterlicht?
Moet hij niet vergeten het type te vermelden (ik denk K53/1M), want volgens mij zijn er twee types in.