• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aqua Gleam Ionisatie ontharders

Ik heb even gekeken op andere websites en daar wordt het gebruik van een HD ontraden, simpelweg vanwege het grotere verbruik en het hierdoor eerder moeten vervangen van het filter.

Het beste is om het filter alleen te gebruiken, wanneer het daadwerkelijk nodig is en dat is de allerlaatste afspoel beurt.

Helaas heeft het hier geregend vannacht en is de auto weer nat.

Ik zal gewoon eens wat gefilterd water in een sprayfles afvullen en dit op een spiegel ofzo sprayen met ernaast gewoon leidingwater.
Het is dan het makkelijkst om te zien of het gefilterde water na droging sporen achterlaat.
 
Inmiddels de vijfde wasbeurt achter de rug van onze auto's, waarbij de laatste spoelbeurt met een gekoppelde Aqua Gleam. De auto heb ik dit keer niet droog gemaakt maar nat de garage ingereden, de volgende avond was deze droog zonder ook maar een enkel kalkvlekje.
Tot nog toe ben ik erg tevreden over dit filter. Aangezien ik twee keer per week de auto's was verwacht snel toe te zijn aan een nieuwe.
Nu dus uitrekenen hoe lang ik er daadwerkelijk mee doe en afwegen om anders een vaste installatie te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik heb al een een tijdje de 0ppm en ben ook zeer tevreden.
Nu een keer of 10 gebruikt en steeds een goed resultaat.
Prijzig? Ja. Maar wel fijn voor die dagen dat ik alleen in de zon plek heb om te wassen en toch niet wil haasten voor het opdroogd.
Ook lijkt het afspoelen met open slang hiermee nog mooier droog te trekken.
 
Leuk om te lezen. Staat bij mij in de verlanglijst voor de eerst volgende bestelling. Heb jij de 0ppm of 30ppm?

Ik heb de 0ppm gekocht, gaat misschien iets minder lang mee dan de 30ppm, maar het resultaat vind ik belangrijker en natuurlijk de tijdswinst door de auto niet te hoeven drogen met de hand.
 
Klopt, er word bij hard water de 30ppm aangeraden vanwege een langere levensduur maar ben het met je eens dat het om het resultaat gaat en dus ga ik ook de 0ppm proberen.