• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archiebald z'n auto's

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Nu de Golf dus gestolen is en we besloten hebben een diesel te gaan kopen voor het dagelijkse woon/werk verkeer van mij was het toch wel wenselijk er weer een 2e auto bij te kopen. Voor m'n vriendin als ik op mn werk ben zodat zij niet helemaal afhankelijk is van het openbaarvervoer. Afgelopen dagen dus online gekeken naar een leuk, klein, goedkoop en betrouwbaar autootje. Daar is deze 106 het resultaat van!

Kost niets in aanschaf en niets in de mrb en ze rijden nog zuinig ook! Even wat foto's doen eerst:


wapvg1.jpg


2q22yxw.jpg


acwwls.jpg


723qk9.jpg


23udaq1.jpg


2ezqmns.jpg


2mzxqpy.jpg


1672l46.jpg


v7z0hs.jpg


ilzrx0.jpg




Bij thuis komst meteen even de ramen schoongemaakt binnen & buiten, maar aan de lak zit ook nog wel wat werk. Nou ja, alleen aan de lak? Eigenlijk overal wel weer aan. Maar dat is alleen maar leuk! Eerst binnenkort alles maar eens goed schoonmaken. De sponningen, tankdop en motorruimte b.v.

De plannen zijn in ieder geval een goede full-car detail zoals bij de Golf gedaan is.
 
Ow en meteen een eerste vraag m/b/t deze auto... Hoe ga ik in en om die stickers op de zijkant polijsten? Kan ik mn DAP daar gewoon overheen halen of is dat niet verstandig? De bedoeling is namelijk wel dat ze blijven zitten!
 
't dingetje stelt natuurlijk niet zoveel voor op de autoliefhebbers-schaal. Maar hij rijdt toch verbazingwekkend goed! Ok, hij is echt traag, maar binnendoor/provinciaal is het goed te doen! Stil, comfortabel en voorin best ruim! Maar goed, ik heb hem net maar eerst even wasborstel gewassen (ter voorbereiding op uiteraard) in de wasbox. Daarbij ook meteen de wielkuipen flink uitgespoten. MAN! Dat was nodig!!


16bdn3d.jpg


30suekg.jpg


15yc6js.jpg
 
Zijn prima auto's die 106-jes (en saxo's)! De diesels zijn bijna onverwoestbaar. Mijn eerste auto was trouwens een 106 Rallye :) Ik heb echt een hoop plezier gehad van dat ding.
 
Nee helemaal niets. Nou ja, van de verzekering alleen..... Hij is nu officieel van Centraal Beheer en ik krijg eerdaags een bedrag uitgekeerd :(
 
Net onder de motorkap en de deurposten van de 106 maar eens schoongemaakt, dat was ook al 19 jaar niet gedaan denk ik...... :loco:


ajtdv5.jpg

w00z11.jpg



16m36fa.jpg

2yy8r4k.jpg



o72dlj.jpg

2jfzrmf.jpg



sl0myh.jpg

312zqyp.jpg





En een algemene update... Vanavond gaan we voor de opvolger van de Golf mk2 kijken. Eigenlijk zelf voor de opvolger van de Jetta mk2, namelijk bij een Bora (Oftewel, een Jetta mk4).. Zin in! 't Is een 1.9 TDi (100pk) comfortline met climate control :)
 
Ja de Bora is wat geworden! Ik zal dit keer geen nieuw topic aanmaken voor die auto, maar hem gewoon samenvoegen bij de 106. Dus als een mod m'n titel even kan aanpassen? Naar "Archie's 106 + Bora" ofzo :)


Anyway, de Bora dus.
2003
200.000km
1.9 TDi, 101pk door de dealer getuned (+factuur) naar 130pk
Tot 2011 dealer onderhouden
Clima
Cruise
Regensensor
Highline stuur
2 hoogte verstelbare stoelen
4x elek. ramen

Al met al een erg nette en goed rijdende auto, hij heeft bij ons (sinds eergisteren) al 300km gereden. Bevalt echt super tot nu toe!

Hier even een paar fotootjes:
2gws7k5.jpg


xnda85.jpg


dcggur.jpg


t5kc55.jpg


2gulk4j.jpg


6zr3ae.jpg



+ Meteen weer voorzien van een dashcam. De DOD LS460W (Full HD + GPS)
2cckm61.jpg


Plannen zijn er ook al:
- Schroefset
- 18" breedset
- Donkere koplampen/zijknippers
- Andere radio
- Voor M.I.V.W (3 Aug) een full-detail
 
Ik heb het qua bonnen, van de VW dealer Wittebrug uit Den Haag, na kunnen trekken tot 2012. Dat is sluitend. Uit m'n hoofd was daarbij de hoogste km-stand 176***. Dan zou hij 23.000km in 2 jaar hebben gereden. Dat klopt weer met het verhaal van de verkoper, maar goed. Verkopers zijn de minst betrouwbare personen in mijn ogen.

Qua auto, slijtage op pedalen/stuur/stoelen geloof ik de km-stand. Ook m.b.t het rijden, we hebben 4 auto's gereden (2x Golf, 2x Bora) en deze voelt absoluut het fijnste aan. Dus 100% zeker ben ik niet, maar ik heb er wel vertrouwen in :)
 
KM-stand zegt niets, onderhoud is veel belangrijker ;)
Hier ondertussen DIK over de 4 ton, heeft wel zijn nukken en dingetjes ondertussen, maar toch...
 
Zeker mee eens! Echter is het irritant als er mee geknutseld is Mn passat met dezelfde motor (maar dan met chip) rijdt nu beter dan bij 2 ton. Ik heb er in 2 jaar 120000 km mee gereden voor een appel en een ei. Nu komen er wel wat kleine dingetjes als slangetjes etc die droog worden. Anyway; nette auto ;)
 
De stickers van de 106 bedoel je GSM? Nee die blijven erop, het moet echt een vrouwen autootje blijven :p

Van de Bora moet de type-aanduiding achterop er nog wel af. Dat ga ik morgen proberen.
De plannen voor morgen en overmorgen zijn trouwens flink voor de Bora. Ik wil, als 't weer mee zit, een goede full-detail doen. Hij moet er 't weekend goed bij staan op M.I.V.W!
 
Zo hier eens wat posten van de vorderingen bij de Bora. Dag 2/3. Wat heb ik tot nu toe gedaan?

Voor:
xkqcfk.jpg


Gisteravond:
- Eerst het Bora & TDI van de kofferklep gehaald
- Samen met mn vriendin de auto in de wasbox met 2 emmers gewassen. Daarna met z'n 2e de auto gekleid. Dit was bizar. Toen ik de auto droog maakte bleef de doek haken aan de "schone" lak :eek: :eek: :eek: We 1 compleet blok Autofinesse clay gebruikt en daarna weggegooid! (Oke, ook omdat we beide een stukje hebben laten vallen :O ) In totaal zijn we 2 uur (met z'n 2e) aan het kleien geweest!

6zmwar.jpg

Dit is de clay na het stukje tussen het VW-logo en de restanten TDi


Hierna zag hij er zo uit:
21o3eol.jpg




Vandaag:
Eerst even langs iemand met een caramelschijf gereden om de plekresten van de kofferklep te poetsen.
Toen heb ik een poetsplek geregeld en heb ik hem opnieuw gewassen, want: weer mee gereden.
Daarna:
Grof gepolijst, groene pad met Veloce op standje 5
Middel gepolijst, groene pad met Mezzo op standje 4
Licht gepolijst, zwarte pad met Finale op standje 3
Gewassen
Black hole aangebracht, zwarte pad standje 3
PB EX-P Sealant aangebracht, witte pad, standje 2
Ruiten schoongemaakt
Blanco kentekenplaathouders gemonteerd

Nu staat hij er zo bij:
303k4zt.jpg

2v9vrwy.jpg



Morgen staat dit in de planning:
Wederom wassen, want..... Heb er weer mee gereden..
2 laagjes Collinite 915
Trims, onder de voor/achter-bumper in de trims dressing
Bandenzwart
Wieldoppen ff goed schoonmaken
stofzuigen..

:woop: