• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archiebald z'n auto's

Weer even een Bora update doen maar... Ik post hem hier omdat het toch wel een soort projectje is :)


Vanmiddag heb ik de Bora maar weer eens gewassen, wel alleen gewassen, de "wax" (Gyeon Wet Coat) zit er toch nog lekker op. Sheeting bij het afspoelen na het wassen was nog prima :D Wel flink wat kleine plekjes gekleid, ontvet en voorzien van wat lak. Dit heb ik met een gladde doek gedaan, daar wat van de lakstift op gedruppeld en dan in de schade gewreven. Nu laat ik dat even drogen en dan over een week ofzo polijst ik alles even goed. Hopelijk tot goed resultaat!


Wat fotootjes:
160qyis.jpg


16c9xxy.jpg


sqqhhh.jpg


sq5nwk.jpg


2zqwnwo.jpg


Hier is goed te zien dat ik behoorlijk wat steenslag pitjes heb moeten vullen
mx23gj.jpg



Flinke, rare, kras op de kofferklep
14m85si.jpg


Schoon en opgevuld
2h2jq4h.jpg
 
Mooi hoe de Bora erbij staat!!
Hoe heb je trouwens de deursponningen van de 106 weer zo netjes gekregen? Bij mijn auto ziet het daar enorm uit naar kalkvlekjes, maar je komt overal zo slecht bij.....
 
Dank je wel! En ik heb een klein legertje aan verschillende soorten kwasten (Rond - groot/klein, blok - groot/klein, bok etc) en "MF" doeken van de wibra. Dat icm een handpomp met APC+ doet wonderen! :)
 
Met de foto's hierboven als begin, is dit het eind resultaat:

sq318o.jpg


Een beetje te laag, dus de kras zat iets in de rechts boven hoek:
2j367ba.jpg


Hier zaten op zowel de motorkap als op het zijscherm wat fijne krassen:
30sf1ol.jpg


r94xt0.jpg


2iaa742.jpg




Wat heb ik precies gedaan?
Vorige week de auto gewassen en daarna alle krassen gekleid en ontvet
Daarna deze gevuld met lak (lakstift van de dealer op een doekje gedruppeld)
Dat een week uit laten harden

Een week later de auto 2x gewassen
Compleet gekleid
Op geel, DAP900, stand 6 gepolijst met Monello Mezzo (Sommige delen 2keer)
Op groen, DAP900, stand 4 gepolijst met Finale
Op zwart, DAP900, stand 4 in de Collinite 915 was gezet (2x)
Daarna alle kleine delen, deurgrepen e.d handmatig gewaxt
De details gedaan, ruiten, banden zwart en trims.

8)
 
En eergisteren met mn zwager even de windkap van het dakraam van de Golf verwijderd. Staat een stuk beter vind ik! Nu nog even de lak waar het ding op rustte even polijsten en het is weer netjes. Daarbij meteen de afwatering van het dakje weer gangbaar gemaakt. Kwam flink wat troep uit. Als ik dat niet had gedaan waren nu de beide stoelen nat geweest.

VOOR:
2ypmb0o.jpg



NA:
2881bir.jpg


2u6cqow.jpg


11uz4wp.jpg
 
De Collinite 915 na een regenbuitje :heart_eyes:


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]



[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ik had laatst weer een bestelling gedaan bij Carclean (geweldige service trouwens weer!), maar ook bij de Autowasshop (Foei, ja sorry!), bij die laatste heb ik de Soft99 Fusso Kiwami gekocht. Had al veel mooie dingen gelezen over die, goedkope, wax en had zoiets van "waarom niet?!"

20906898112_34f485c7d2_c.jpg


Gisteren was alles dan binnen en heb ik meteen de Golf maar eens gewassen, gekleid en gewaxt. Met dit als resultaat:

20923985011_57eaceb3de_c.jpg
20294070404_4f6546b3e8_c.jpg


20728658468_d471799b6f_c.jpg
20916632515_e99bb8a84c_c.jpg




Daarnaast heb ik nog een klein vergelijkingstestje gestart. Tussen de Meguiars ultimate protectant dash en trim restorer tegen de AutoFinesse revive trim dressing

AUTOFINESSE (voorkant = voorbumper en voorste wielkastranden + L-spiegel)
20906950082_fe99ba9281_c.jpg

20728656630_8a2d0f3bc3_c.jpg

20294109234_78983be90d_c.jpg


MEGUIARS (achterkant = achterbumper en achterste wielkastranden + R-spiegel)
20729905189_b9c8abf858_c.jpg

20295674713_c8c0faa1de_c.jpg

20295679683_94545fba95_c.jpg


Verschil tussen onbehandeld en behandeld met de AutoFinesse
20729864839_15a17546bb_c.jpg


Spiegel voor & na de Meguiars
20890403666_8cd550a623_c.jpg

20295668183_a0fa4f1617_c.jpg



Bevindingen?
De AutoFinesse werkt VEEL fijner, soepeler, je hebt veel minder product nodig. Het vlekt niet, geeft een mooie diepe zwarte look zonder dat het glimt en dekt gewoon heel goed. De Meguiars vlekte toch wat raar na een paar minuten (zoals te zien op de foto's). Daarbij had ik veeeeel meer product nodig voor hetzelfde resultaat. Nu de standtijd eens bekijken :)
 
Revive is een mooi product... Hoe vind je de Fusso? Ik hem hem ook thuis liggen(ook foei sorry;)) maar nog niet kunnen testen.
 
Nou ja, omdat CC het niet verkoopt is het niet slecht toch?

De Fusso stinkt! Haha dat vooral. Verder heb ik het bijgeleverde sponsje gebruikt omdat ik geen verse foampad meer had en de Golf toch nog gepolijst moet worden. Die foampad van Fusso is nou niet geweldig. Maar goed, hij doet z'n werk. De wax zelf is echt zacht. De pad in de pot leggen/drukken is voldoende voor een compleet paneel en ei-gen-lijk heb je dan al teveel! Dat werkt wel heel lekker. Uitbuffen gaat ook prima. Heb het zo'n 2 minuten per paneel laten curen. Ging perfect. Stofte wel wat, maar dat kwam gewoond doordat ik toch wat veel had gebruikt.

Lak was daarna wel super glad en glom erg lekker. Vanmiddag als ik thuis kom even nog eens de Golf wassen en dan een 2e laagje wax doen. Ben benieuwd naar de standtijd!
 
Hey Archiebald,

Dat Golfje ziet er niet uit naar zijn leeftijd. Erg netjes!

Fijn dat je ook een duidelijke test hebt gedaan. Is voor mij met name een leermomentje.


Greetz
 
Ik ben ook heel erg benieuwd... Helaas moet ik nog 2 weken wachten tot ik m kan testen :(...

Standtijd... Ik ben benieuwd... Ben sceptisch over die 12 maanden ;)
 
Graag gedaan Quantoxx! Ik zal hier zo nu en dan een update plaatsen! De auto wordt trouwens amper gebruikt (5000km/jaar) maar staat wel gewoon altijd buiten.

Zluytr, ik heb niet de coat wax. Dus deze standtijd staat online als 2+ maanden. Moet ik ook nog eens zien hoor.
 
Ah, updates = goed!

Ik geloof dat je computer ook niet vaak word gebruik, had je naam nog niet voorbij zien komen op het forum.

Ik ben toch redelijk actief, tot vervelend aan toe, haha! :D
 
Mooie revieuw archiebald,
het verschil had denk ik nog duidelijker geweest als je een bumper in 2en had gedeeld, maarja dat ziet er weer zo raar uit als je ermee blijft rondrijden ;)