• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ASX Instyle, terug in stijl

goosman

Detailing chief
30 aug 2010
140
85
Eergister me maar weer eens op appél gemeld. Na een jaar of 8 in een Grand Scenic 2.0 Dynamiek te hebben rondgetuft (dat 'dynamiek' heb ik nooit kunnen ontdekken, al was het wel een fijne gezins-reis-voiture) is het ding aan z'n neurale netwerk overleden. Een jaar geleden hebben we als 2e autoke (de kids moeten ook wat) een leuke Panda aangeschaft, maar als hoofd-vervoersmiddel (al fiets ik ook nog steeds graag rond op m'n Italiaanse raspaardjes) zijn we toch voor weer wat groters gegaan. Mitsu ASX dus, en wel de Instyle edition. De vorige eigenaar hield nogal van bling, dus er zit redelijk wat chroom op. Daarnaast de standaard zaken als pano-dak, lederen zetels en het minder standaard Rockford Fosgate subwoofer gebeuren. Het oor wil ook wat, namelijk. Nu stond de ASX ongepoetst in de showroom bij de dealert, en mijn eerste idee was om hem ook ongepoetst mee te nemen. Maar nader onderzoek leerde dat er twee restyle deukjes uit moesten en her en der wat kleine lakschades moesten worden bijgewerkt. Dat hebben we toch maar laten doen, inclusief polijsten en de onvermijdelijke Waxoyl behandeling. En ja, ik wist dat zo'n poetsbeurt bij aflevering over het algemeen met de Franse slag gebeurt (dacht dat ik daar met een Jap wel vanaf zou zijn....). Enfin. ASX opgehaald en het vermoeden bleek juist. Zelf eerst maar eens aan de slag. Ben van plan om de ASX stukje bij beetje weer Instyle terug te brengen. Vandaag begonnen met het interieur.

Seat%20before_zps3ntcvvbt.jpg
Bijrijderszetel, vóór

Op aanraden van een zeer gerespecteerd forum- en tevens familielid eerst al het leer afgenomen met 1:10 APC (voor de volgende keren is er Moeders Leather Wash aan de collectie toegevoegd). Er kwam, ondanks de poetsers bij de dealert, toch nog iets van filth vanaf.

Bucket%20Full%20of%20Filth_zpskjtvksvz.jpg
Gatver

Next step: Moeders Leather Cream, vrij naar Prince ('Cream....get on top...')

Beter_zpsjviobuqy.jpg
Schoon

Na een uurtje boenen ziet het leer er weer toonbaar uit. Dus kan de aandacht naar het business-end. Zag er niet uit.

Dirty%20Pipe_zpsvxjdvh4j.jpg

Kwartiertje, een likje van Moeders en wat fine-grade staalwol later:

Cleaned%20Pipe_zpsvmgd5ffu.jpg

Ik had al de alu-polish van autoglym, maar deze versie van Mothers doet toch echt veel beter z'n best ! Dik tevreden.

Wordt vervolgd.
 
Leuk verwoord, ben benieuwd naar de rest!
Ben ook benieuwd welke "showroom poetsbeurt" taferelen je nog meer gaat tegenkomen...
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
sorry , maar dan was ik teruggegaan en had voorgesteld om daar een deel van terug te vragen , of om de auto zo af te leveren dat jij er mee accoord gaat
 
Helaas gebeurt dit veel te vaak, slechte afleveringen.

Leuk verhaal en mooie wagen, ben benieuwd naar de volgende stappen.
 
Ja, ik post nogal weinig.....sorry....
Wel een vraag: ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe HD reiniger en een foam lans. Mijn oog is gevallen op de Nilfisk C135.1-8 met een 8 mtr drukslang. Specificaties lijken me voldoende. Daarbij had ik de Lancia foam lans bedacht, maar die staat al enige tijd op niet leverbaar. Iemand ervaring met Clenano?

O ja, onze Groene Panda gaat het nest verlaten. Na een paar jaar redelijk zorgeloos rijden (op een onwillige bobine en de gekende gebraden verlichtingsstekkerblokjes na) een prachtige inruilprijs kunnen krijgen op een 500 1.2 uit 2014 met nog geen 30k op de teller. In nieuwstaat.