• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi R8 Winterprep

Ook "echte" klanten staan in de rij hoor ;)
Komende donderdag/vrijdag is de Ford Focus Cmax Sport van mijn moeder ook aan de beurt daar... Zat ook eventjes wachttijd op! Ben benieuwd naar de show-off die daaruit gaat volgen..
 
En hij heeft niet getaffeld ook niet, onze Tim heeft stevig doorgewerkt (te volgen op twitter).

Wagen ziet er super uit ! Moet er nog iets gebeuren aan de wielkassen, die zien er wat grauw uit, of lijkt dit maar zo?
 
Bewonderenswaardig netjes. Ik zie al allemaal mannen in witte operatiekamerjassen.
Met van die " badmutsjes" over hun haar :D

Ik heb sinds kort IPA. Ik ben al een paar keer geschrokken wat dat nog loshaalt.
Geurtje is wel verslavend.

Hans
 
Wat een geweldig mooie auto heb je toch... Gaat de Dodo het de hele winter volhouden?

Misschien ook nog een leuke duurtest voor zo'n panel van jullie. Het effect van een glaze op de duurzaamheid.
 
ziet er weer prachtig uit!

mooi werkruimte daar bij CC :D
mishien zie ik je wel op de audi meeting!
 
RedCat zei:
Bewonderenswaardig netjes. Ik zie al allemaal mannen in witte operatiekamerjassen.
Met van die " badmutsjes" over hun haar :D

Ik heb sinds kort IPA. Ik ben al een paar keer geschrokken wat dat nog loshaalt.
Geurtje is wel verslavend.

Hans

Dat IPA, hoe gaat dat in zijn werk, wat is het en waar kan je het kopen?
 
Said it before and I'll say it again... Weet niet waar ik jaloerser op ben, de auto of de detailruimte! :)^

Zou echt super zijn als jullie inderdaad besluiten om de ruimte te gaan verhuren. En met zulke faciliteiten mag dat dan best een paar centen kosten!

*EDIT* IPA, ook wel bekend als isopropylalcohol of 2-propanol is een oplosmiddel wat vaak in schoonmaakmiddelen zit. Omdat het in zuivere vorm heel snel verdampt en heel goed ontvet is het prima spul om (polijst)oliën te verwijderen. Waar je het vandaan zou moeten halen zou ik zo snel niet weten, maar ik geloof wel dat CC ermee bezig was? Pas in ieder geval op met het inslaan van grote hoeveelheden, het is vluchtig en brandbaar als de hell.
 
Wat vragen aan Tim,
Die kompressor die je hebt gebruikt, wekrt dat nou fijner/beter dan een Smart Pad? Ik vind de witte smartpad namelijk wat raar reageren op een rotary. Met andere kleuren heb ik geen problemen.

Ik zet net als jij de auto altijd in een keer in de Raffini Finale. Met welke pad heb jij dit gedaan? Ik het het een keer op een Chrysler lak gedaan met lichtgroen maar zag toch nog lichte hologrammen. Toen heb ik zwart gepakt en die finish was perfect. Nu lees ik dat een hoop mensen een glaze met een zwarte pad bewerken, ik doe dit altijd met de hand en een MF applicator. Is het beter om het met de machine te doen?

Tevens heb ik het idee dat een laagje natty's niet echt best hecht na het aanbrengen van een glaze en EX-P van Poorboys.. Wat kun jij hier over zeggen? Is de wax van Dodo Juice beter?

Verder hebben jullie daar echt een schitterende werkplaats zeg!
 
Zalig gewoon zo'n poetsbrug :)

Het zit het eigenlijk met de vervuiling van de achterruit aan de binnenkant? Want de motor ligt daar toch net onder of zit daar nog enige beschermplaat tussen ofzo? :weetniet
 
Tim.

Mocht het met detailen niet lukken, kan je de ruimte ook verhuren aan fotografen....!! Ideale ruimte om (glimmende) voorwerpen te schieten. Zie je de pin ups al op de motorkap liggen?!

Zou mijn eigen blauwe focus wel eens willen zien in dat licht. Veel mooier dan zo`n mat zwarte kruimeldief... :)

Robert
 
Zo zeg die staat er echt weer superstrak bij zeg! complimenten! :)^

Natuurlijk ook een schitterende auto en detailruimte. (ik moet nog een keer bij CC komen kijken)

heb ook een vraag aan je: op je nog to do lijstje staat Alcantara reinigen..... hoe doe je dat het beste? en is er ook iets voor te krijgen om Alcantara weer te beschermen/vuil afstotend te houden?

Vraag dit omdat mijn BMW van binnen ook voorzien is van het nodige Alcantara en ik hier op het forum er nog niet veel over tegen ben gekomen. (behalve een zwaar mislukte Sonax reiniging van Alcantara) En dat kan ik nu NET NIET gebruiken....:bad

Groeten Marc