• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

@Mark1986: hier geen glazen bol dus kan niet weten of je iets verkeerd doet ;)
De klei is ( zover ik weet ) vrij mild dus als je een wat sterkere klei en/of minder vervuilde auto hebt gehad, dan zou dit zomaar kunnen.
 
Ik vind tot nu toe de Mothers set klei uitermate prettig. Al klei ik niet veel en zeker niet elke keer. Heb nog 1 blokje van de twee in de verpakking.
Maar goed, is het nodig..dan is het nodig zou Johan Cruijff zeggen!

(Er is ook een lijst van hier, qua hardheden van verschillende klei's)
 
@Mark1986 Hier hetzelfde met BOB Clay. Bij mij haalt hij ook niet genoeg vervuiling weg. Heb nu ook de AF Clay besteld.
 
Zelf een aantal keren de AF klei gebruikt (i.c.m. Born Slippy) en ben er erg tevreden over. Heeft voldoende power naar mijn idee en laat geen marring achter.
 
Gisteren op de SDD de gok gewaagd en de Auto Finesse Detailing Kit Bag gekocht ter vervanging van de Swissvax tas.

Gisteren getracht de tas in te delen en direct viel al op dat ze de tas op een ongelofelijk vage manier hebben verpakt.
Hierdoor is het verband uit de tas waardoor de zijwanden naar buiten blijven staan en niet netjes "vierkant" zijn.
Hopelijk lost dit zichzelf tzt nog op al heb ik daar een zwaar hoofd in omdat het karton (?) al redelijk gevormd lijkt te zijn.

Daarna geprobeerd om 5 flesjes (250ml), een Washmitt, een delirium, een bug towel, 3 kwasten en een aantal doeken een plek te geven.
Ik weet niet hoe ze bij de afmetingen van die "pockets" zijn gekomen maar er past net niets is lijkt het wel ?

De Dodo Juice flessen niet, die van Swissvax niet, de Monello flessen niet : alles blijft of te los in de pockets zitten of te strak als je er 2 naast elkaar in een pocket doet. De verzameling flessen van Auto Finesse geprobeerd maar zelfs die passen niet. Het enige wat wel lekker past zijn de Monello flessen van 700ml met sprayer al kan je er daar maar 3 van kwijt.
Voor de Washmitt zit er wel een vakje waar hij inpast maar een delirium erin kwijt raken gaat alleen als je deze heel strak oprolt. De Monello Bianco past er net dubbel gevouwen in al kan ik er maximaal 3 in het daarvoor bestemde vak proppen.

Komende week bij de eerste wasbeurt maar eens kijken hoe het bevalt maar gevoelsmatig denk ik dat er binnenkort toch weer een Swissvax tas voor in de plaats gaat komen omdat die veel praktischer is ingedeeld.
 
@Juffer1: Misschien heb je hier (klik) wat aan. Er graakt toch aardig wat in die AF tas zo te zien. Als je op de link klikt kan je alle foto's zien (met dank aan Bentleya @ DW voor de foto's).

AutoFinesseStash05.jpg
 
Zie nu wel een andere plek voor de kwasten ed. Vage is wel dat bij mij de flesjes er los in blijven zitten.
Denk niet dat je er snel liter flessen in gaat doen al lijken die wel goed te blijven zitten.

Ook zie ik nergens doeken oid zitten ?
Wat ik wel zie zijn dezelfde vouwen aan de zijkant die ik dus ook in de tas heb.
 
We zijn nu een week verder en de tas is inmiddels weer uit de auto.

De vouwen blijven in de tas zitten, de 250ml flessen van Dodo Juice vallen eruit, ik kan er te weinig doeken in kwijt en een Washmitt erin opbergen is eigenlijk niet te doen : laat staan een delirium. Daarnaast is ook de rits al 3x eruit "gelopen".

Niet echt mijn idee voor een tas die je bijna dagelijks gebruikt.

Wat ik wel erg prettig vindt is de velcro aan de onderzijde van de tas, hierdoor blijft hij lekker op zijn plek in de kofferbak staan.
 
@Juffer1: wellicht bij een naaiatelier een rondje klittenband er onder laten zetten bij de andere tas(sen) als dit goed bevalt.
( tenzij Wilma goed met de naaimachine overweg kan daar je veel kleine steekjes moet maken omdat je anders de 'stof' kapot maakt )
Hoe dan ook is het erg jammer dat het niet bevalt omdat je al tijdje op zoek bent geweest naar een aanvuller op de swissvax tas.
 
Aangezien wij in een winkelcentrum wonen staat de auto op een algemene parkeerplaats onder de lantaarnpaal. Wilma gebruikt de auto dagelijks om naar haar werk te rijden en daar staat de auto onder de bomen. Het gebeurd dus regelmatig dat de auto onder de limonade, vogelstront of andere zooi zit : zooi die we zsm van de lak wil hebben voor het er in brandt.

In de tas zit dus oa. Spray & wipe en wat doeken die we dus dagelijks nodige hebben. In de tas zitten ook de wasspullen (Washmitt / shampoo / droogdoek / velgenreiniger ed) omdat we hier voor de deur de auto niet kunnen wassen en dat elders zullen moeten doen. Soms doen we dat in onze detail loods, soms bij mijn ouders, soms bij Wilma's ouders of soms in een wasbox : net hoe het uitkomt.

Daarnaast bezoeken we ook veel weekend meetings waar we de auto op locatie wassen en niet mis willen grijpen.
Reden dat die tas dus altijd voorzien is van de meest gebruikte spullen en dus ook erg vaak gebruikt wordt.
 
Komt de sample set ook naar Carclean.com? Zojuist van FB geplukt. Probeerversie setje met flesjes van 100ml. : Tripple, Tough Coat, Lather, Citrus Power en Revive.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Zojuist op FB tegengekomen:



Dressle, the versatile all purpose dressing for exterior and interior trim. This water based dry cure dressing is the finishing touch for a multitude of areas all around a vehicle, from engine bays to interiors, wheel wells to intricate grills, adding a new look satin sheen and UV protection in one step.

Direction for use:

1: Apply 1-2 spritz to a microfiber cloth and spread to form an even film on the surface.

2: Alternatively for intricate grills, engine bays, or wheel wells apply by liberally spraying directly on to the surface, leave for 1-5min before wiping away excess with a clean microfiber towel.

3: For added sheen, apply multiple coats to achieve desired finish.

Available in 500ml & 5 Litre

- See more at: http://shop.autofinesse.co.uk/index.php?route=product%2Fproduct&product_id=155#sthash.82Xpg5M2.lqRPOIbA.dpuf
 
Ik had hem op detailing world.uk al voorbij zien komen in verschillende reviews. Men was er best heel tevreden over. Alleen gaf men wel aan dat het waarschijnlijk meer een interior dan exterior product zou zijn. Althans zo voelde het voor de tester aan.
 
Jammer van Auto Finesse dit...
Nu gaan ze in eigen vaarwater zitten...
Er is toch al een exterieur én interieur product.
Zometeen weer het probleem dat men door de bomen het bos niet meer ziet...
 
Aan de andere kant geen interior product meer nodig. Scheelt weer een product aanschaffen.