• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto gisteren gewassen, vandaag kleien ?

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Vandaag krijgt de auto van mijn schoonpa een beurt. Heb juist een uurtje bezig geweest aan de velgen en banden. Nu wil ik graag beginnen aan het kleien daar de auto gisteren al gewassen is. Was ik hem best nog even voor te beginnen of mag ik onmiddellijk beginnen kleien, er is maar een 10km mee gereden sinds de wasbeurt !
 
Gisteren begonnen met de Ka, gewassen en gekleit en de helft behandeld.
Vandaag de rest aan het doen maar ik kon de auto weer eerst wassen, lag weer aardig wat zand oid op. Komt misschien dat ik hier in Zeeland zit dat het hier erger is. Moet wel zeggen dat de auto hier aan de zijkant van het huis staat en dat dit een behoorlijkt ''trekgat'' is.

Succes ermee
 
Ik had mijn wagen volledig gewassen, gekleid en gepolierd vorig weekend maar had de tijd niet meer om er glaze en wax op te zetten.

Heb hem elke dag goed afgespoeld zodat het vuil niet kon aanzetten.

Gisteren hem dan eerst gewassen, snel gekleid want veel kwam er niet af.

Dan rap met Monello finale erover, Black hole en Patty blue wax erna.

Ik zou hem voor de zekerheid een snelle poetsbeurt geven..
 
De weerman had het er ook over.Dat er een wolk stof over het land is getrokken,afkomstig van de droge akkers in het westen van Duitsland,was zichtbaar met de satelliet!
 
zuidwest10 zei:
mn auto in souburg zit ook onder het zand,is naar alle waarschijnlijkheid woestijnzand!

Ik ben afgelopen zaterdag en zondag bezig geweest met detailen en kon de auto om de 10minuten zandvrij maken:confused:
 
Ik heb 3 dagen terug de auto savonds gewassen. De volgende avond ben ik verder gegaan met het kleien. Hier is alleen wat fijne stof, maar als ik de quick detailer erop spoot en daarna ging kleien ging dat prima. Je maakt het toch nat dus de kans op krasjes met stof is nihil lijkt me.