• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto te grof gepolijst door een bedrijf. Is dit nog te herstellen? Zo ja hoe?

schepp

Detailing rookie
21 feb 2011
9
0
Mijn auto heb ik laten polijsten. In de schaduw niks aan de hand,..maar in de zon het resultaat zoals op de foto. Uiteraard opnieuw laten doen, maar helaas niet veel beter geworden :sob: . Moet nu voor de derde keer. Is de lak niet teveel beschadigd? Ik ben er nu al wel klaar mee en wil het het liefst zelf gaan oplossen. Graag tips wat te doen.

Thanks
 
damn dat ziet er vaag uit!

Wat voor bedrijfje heeft dat gedaan? Ziet er niet uit zo!

Zoals ik het zie op de foto kan het ook zijn dat ze te lang hebben gepolijst en het polijstmiddel slecht hebben uitgepoetst. Daardoor krijg je "strepen" over je lak die doffer zijn en rare swirls opleveren...
 
Wat je ziet zijn hologrammen.
In dit geval is er niet zozeer te grof gepolijst ( niet te bepalen vanaf een foto ), maar er is niet goed gefinished.
Zijn er niet veel die strak kunnen eindigen met een rotary ( want daar zullen ze aldaar ongetwijfeld mee gewerkt hebben ).

Wat er gedaan dient te worden is met een excentrische machine ( of een DAP welk bij CC verkocht wordt en dus dan zelf kan doen )
met een finishing pad + finishing polijstmiddel. Kweetie van even nalopen en de hologrammen zullen dan als sneeuw voor de zon verdwijnen !

Wat te doen in jouw geval: moeilijk, gezien ze het dus al tot 2x toe verkeerd hebben gedaan is de hamvraag of ze het de derde keer ook zullen begrijpen ?
Je kan terug gaan en vertellen dat het hologrammen zijn met bovenstaand stukje verhaal er bij OF je gaat zelf aan de slag.
Nadeel is dat je dan zelf kosten moet maken, maar het grote voordeel is dat je het dan zelf in de toekomst kan doen cq bijhouden.
Aan jou de keuze in dit geval.
 
Prutswerk. Inderdaad hologrammen. Met een rotary finishen is moeilijk, daarom gebruik ik de DAP voor de laatste stap. Zondag heb ik gezien dat je ook perfect kunt finishen met een rotary bij Eelco.

Ik weet niet waar je woont, maar ga eens kijken bij CC, of bij een forumlid bij je in de buurt. Zie deze link:

http://www.batchgeo.com/map/7a41ee6cfc407abecd59c69c69350eeb
 
Een echt poetsbedrijf dus, geen detailer. Het zijn inderdaad hologrammen, is makkelijk op te lossen. Maar niet door dit bedrijf. Hologrammen ontstaan door verkeerd gebruik van de rotary in combinatie met verkeerde/vuile pads en producten. Je kunt met een rotary hologramvrij finishen mits je de juiste techniek en producten gebruikt. :ja
 
Dank voor de reacties zover. Ik woon in Amersfoort by the way. Ik zal de opmerkingen vooraf met ze doornemen. De beste man was al geirriteerd dat ik veel vragen stelde en dat ik me teveel liet beinvloeden door dit soort forums (waarom zou dat nou zijn???) Hij wilde een glaze met een milde cleaner eventueel over een waxlaag met sealant aanbrengen om de swirls te verwijderen (lijkt me niet de goede volgorde).

Ik moet zeggen dat ik wat betreft de derde keer ook weinig vertrouwen heb. Ik ga ook zeker een DAP 500 of 900 aanschaffen incl alle toeters en bellen natuurlijk. Ga het voortaan zelf lekker doen.

PS: ik neem aan dat het nog mooier wordt om na het finishen een glaze aan te brengen?
 
de beste man heeft wel gelijk dat dit op te lossen valt met een glaze die boordevol fillers zit, maar als ik eerlijk moet zijn is dat niet oplossen maar maskeren, de eerste maand id het perfect dan komt het identiek terug! en zijn volgorde van glaze/wax/sealant klopt inderdaad niet.
ik wens je veel succes met deze zaak en je verdere detail carieere! eens je hier verzeild geraakt....ben je nog niet thuis :p
 
De glaze mag ook pas als er geen hologrammen meer te zien zijn natuurlijk. :) Ga het nu echt heel goed controleren. Ga het hele proces op zn vingers staan kijken :|~*

Ps voor een uni zwarte golf lak. Welke dap kan ik beter nemen de 500 of de 900 ?

Dank jullie allen,....... en ja ik weet zeker dat ik een poetsvirus krijg want ik heb nog niks van die spullen en mn handen jeuken al om het zelf te gaan doen. Ondanks de hologrammen zie je wel heel duidelijk dat je met detailen een fantastisch resultaat krijgt.
 
Zo heb ik een aantal weken geleden een Zafira binnen gehad,zag er precies hetzelfde uit.
Heb eerst met wol en M105 de "grote correctie"uit moeten voeren,daarna witte Kompressor met 3M zwarte dop,vervolgens gefinishd met zwarte Kompressor en 3Mlichtblauwe dop.
De aangebrachte krassen waren van dermate diepte dat ze eerst met wol aangevallen moesten worden.
 
als de hologramkrassen een wolletje nodig hebben is er toch echt wel meer gebeurd dan het enkel niet kunnen finischen met een rotary? dan denk ik eerder aan zeer vuile pads en eventueel niet kleinen/cleanen van het te bahandelen oppervlak?
 
Wat denk je zelf ? Die jongens finishen niet,die hebben een polijstmiddel die siliconen bevat,in de showroom is alles prachtig,maar na een weekje buiten en twee regnbuien liggen de siliconen op de grond en komt de ware aard voor de dag...
 
Beste Schepp,

Ben het eens met bovenstaande reacties. Ziet er helaas teleurstellend uit en zijn inderdaad hologrammen. Meer dan terecht dat je hierover ontevreden bent Schepp!

Voor mij zou dit werk wat hij zelfs in de herkansing niet weet te corrigeren reden zijn om niet meer terug te gaan. Ik vermoed (ben eigenlijk bang voor jou) dat zo iemand alleen maar méér schade aan je mooie auto kan toebrengen en dat lijkt me verschrikkelijk zonde van die mooie kleur en mooie auto. De kans is namelijk groot dat hij met zijn serieuze machine nog meer lak gaat afnemen van jouw auto, waardoor die lak misschien wel heel dun wordt.

Ik zou het geduld opbrengen om me te verdiepen op dit forum en vervolgens een Excentrische Polijstmachine (DAP) en middelen aanschaffen om het zelf te doen. Het is wanneer je secuur werkt en het volgens de juiste stappen uitvoert absoluut niet moeilijk. Geloof me waarde Schepp, wanneer je het één keer zelf gedaan hebt, zul je het nimmer meer toestaan dat een ander het doet. En een ieder hier zal je willen helpen met je uit te leggen hoe je het moet doen. Daarvoor zijn hier trouwens ook instructies genoeg te vinden op dit forum.

Grote kans dat wanneer jij je spulletjes hebt, iemand uit jouw buurt je vast wel een keertje zal willen assisteren bij de eerste aanzet tot het werk. (IK weet dat er een zeer gerespecteerde detailer in jouw woonplaats woonachtig is). En anders inschrijven voor een clinic bij Carclean. Of nog beter, een afspraak maken om je spullen bij Carclean zelf te kopen en af te halen en vragen of een medewerker daar je meteen (alsjeblieft) de geheimen van de Excentrische Polijstmachine wil bijbrengen. Dan hoef je misschien niet te wachten op een clinic en kun je kort daarna meteen aan de slag. En die geheimen vallen bijzonder mee hoor waarde Schepp!!

Veel succes met het nemen van je beslissing Schepp. Mijn advies zou toch zijn om de meneer die dit werk heeft opgeleverd niet meer te bezoeken voor een tweede herkansing. Die heeft hij gehad en het resultaat is wederom teleurstellend. Het enige is dat jij kans loopt op een nog dunnere lak en die schade is dan ook weer voor jou.

Aficior
 
aficior, en ik vermoed dat hij niet enkel moet opletten dat er teveel lak verwijderd word maar ook schroeiplekken kunnen bij onoordeelkundig geklus voorkomen, en dan is het einde verhaal! ik vermoed dat de dader geen echte zaak heeft? maar dit als bijjob doet? een schande zijn deze mensen! kan je het niet is het simpel, koop een dual action! en blijf weg van een rotary, ook de reden waarom menig geoefend detailer hier op het forum nog steeds de dap gebruikt ipv een rotary, omdat een dap bijna evengoed kan blijken maar dan zonder alle gevaren van verbranden, hologrammen,door je lak doorheen gaan(ok kan met de dap'jes ook wel maar kans word geminimaliseerd)

nogmaals succes
 
schepp zei:
Hij wilde een glaze met een milde cleaner eventueel over een waxlaag met sealant aanbrengen om de swirls te verwijderen (lijkt me niet de goede volgorde).

Is zeker niet de goede volgorde. Met een lichte cleaner verwijder je mogelijk aanwezige Sealant en/of wax.

Een Glaze is eigenlijk een middel om mogelijk achtergebleven micro krasjes te vullen en om de lak te voeden met oliën die tijdens het polijsten mogelijk de lak verschraalt hebben. Dit product breng je enkel en alleen aan op een perfect schone ondergrond. Dus niet op een aanwezige Sealant en/of Wax. Een Glaze verwijderd ook niets. Het maskeert.

Zoek hier op het forum eens naar Stappenplan machinaal en dan weet ik zeker dat je heel goed zult kunnen lezen welke stappen genomen dienen te worden (volgens de detailers) om een zo perfect mogelijk resultaat te behalen.

Voorbeeld. Een vriend van mij is ooit in het verleden een poetsbedrijfje begonnen. Ging nog best goed ook.
Toen ik hem opmerkzaam maakte op het feit dat hij met een ongewassen auto aan het werk ging, waarop het vuil nog lag, legde hij mij uit dat hij alles eruit zou polijsten tijdens het polijstproces...

Nu weet ik dat hij bedoelde dat hij met een product met Fillers werkte, waardoor al die krassen (die hij zelf trouwens ook toebracht aan de lak) zou volstorten met Fillers. Nare van Fillers is trouwens, dat ze na een tijdje door het wassen uit de beschadigingen gewassen worden en dus de beschadigingen weer zichtbaar worden. Hier op dit forum noemen wij dat wat oneerbieding poetsers. Een detailer zal dat dus heel anders doen.

Aficior
 
En van ons uit ook nog even een mening, die beste man kan gewoon niet poetsen. Het is duidelijk een fout van de poetser dus laat je niet afschepen!

Als je met je neus er bovenop zit, let dan op dat:

- Je binnen deze hologrammen niet ziet
- Er een polijstmiddel gebruikt kan worden waar fillers al inzitten, dus dan lijkt het goed, maar is het niet
- Als er met een rotary gewerkt wordt gefinisht zal moeten worden op zeer lage toeren (max 1000 toeren of liever lager), een zachte foampad (nieuw en schoon) en een finishing polish.
- Dat er een speciaal polijstmiddel gebruikt moet worden voor de harde lak van jouw Golf.
- Je met een glaze en of wax de hologrammen niet verwijdert, maar verbergt en dat is een groot verschil

Ik denk dat de beste oplossing is een DAP900, met een witte pad en Monello Mezzo en finishen met een groene pad en Monello Finale. Eerlijk gezegd denk ik niet dat Beun dit goed op kan lossen.

Je mag ons altijd bellen als je ter plaatste bent, laat die man zijn plan van aanpak vertellen en wij kunnen je meteen zeggen of het kans van slagen heeft.
 
Wat een aanfluiting zeg! Brrrrrr, zo durf je de auto toch ook niet aan een klant weer mee te geven.

Precies zoals Afficior zegt, wat hij overigens keurig uitlegd, geen kans meer geven!!!
Ga alsjeblieft contact leggen met een detailer in de buurt; je zult zo een goed beeld krijgen van wat detailen inhoudt en zo langzamerhand een mooie collectie kunnen aanschaffen. Je zult een mooie leerzame dag hebben en je auto wordt met liefde EN kunde behandelt. Iets wat bij de poetser van jouwn auto in geen procentpunt te (be)vinden is.

Succes, en het gaat echtwel goedkomen!
 
Schepp, ik heb het verhaal niet 100% gelezen, maar begrijp dat er hologrammen in zitten.:confused:

Ik kom zelf uit Zeist, dus als je wilt kunnen we een keer kijken of we het kunnen op lossen voor je;)
 
Dank allen voor de reacties. Het liefst ga ik ook niet meer terug naar de poetser die er zo'n zooitje van heeft gemaakt (overigens wel een officieel bedrijf,...jaja schokkend). Probleem is dat hij geen geld terug geeft (200euri) maar het perse wil oplossen.

Ik heb een aantal aanbieding van mensen die willen helpen,...daar ga ik zeker gebruik van maken en ik ga ook zeker een goede collectie aanleggen om het zelf te gaan doen.

Groet,.. en alle verdere adviezen altijd welkom:)^
 
Ik heb je al een PB gestuurd :ja
Ik woon ook in Amersfoort en ik ben bereid om jouw te helpen !
Als je uitleg nodig hebt of de machines wilt uitproberen (dap500 en voor een beetje ervaren pro900)


meuh