• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto wassen in de volle zon

SandeR-design

Detailing rookie
10 mrt 2011
197
0
Goeie dag

Ik wil de Volvo gaan wassen
Maar elke keer als ik een auto was in de zon krijg ik tijdens het wassen opgedroogde shampoo ,als ik de auto dan af spoel zit het er nog steeds :weetniet
Of gebruik ik dan te veel shampoo ? 30 ml meg's NXT op 8 liter water.

Ik heb geen zin om steeds met zonnig weer naar een wasbox te rijden.:-"

gReets

foto017-2.jpg
 
Auto in delen wassen als de zon schijnt.
Bijv. MotorkaP en voorschermen wassen daarna afspuiten, daarna dak en deuren en weer afspuiten enz.
 
Oplossing is redelijk simpel, zo doe ik het:

Auto gewoon voorspoelen zoals je altijd doet, maar bij het echte wassen doe je niet de hele auto in 1 keer, maar werk je (plaat) delen, was het dak, spoel deze meteen af, motorkap, meteen afspoelen. En zo doe je de hele auto. Geen shampooresten meer. Alleen even uitkijken met kalkvlekken als je geen ontharder er tussen hebt. Gewoon de auto nat houden totdat je gaat drogen.
Tevens, als ik m in de volle zon was, dan doe ik dat in de ochtend of in de na-middag/avond dan is de zon niet op z'n heetst en werkt het ook het prettigste. :)^ Mijn Audi is zwart, als ik deze in de volle zon zou wassen dan is het water er binnen een paar seconden vanaf verdampt. 8o
 
Stukje per stukje wassen en direct goed naspoelen.
Shampoo resten kan wijzen op teveel shampoo maar ken de verhouding van NXT niet direct, al lijkt 30ml me wel erg veel op 8liter water.
 
30ml is zelfs weinig:

Gebruik 56 ml van het product en vul dit aan met 7444 ml water

Is in de webshop terug te vinden
 
RogierV12 zei:
Auto in delen wassen als de zon schijnt.
Bijv. MotorkaP en voorschermen wassen daarna afspuiten, daarna dak en deuren en weer afspuiten enz.

Ik ben altijd al lang bezig met de wagen te wassen dit gaat mij te lang duren :confused:
Maar wel een goed idee.


stimpy68 zei:
Oplossing is redelijk simpel, zo doe ik het:
Alleen even uitkijken met kalkvlekken als je geen ontharder er tussen hebt. Gewoon de auto nat houden totdat je gaat drogen.
Tevens, als ik m in de volle zon was, dan doe ik dat in de ochtend of in de na-middag/avond dan is de zon niet op z'n heetst en werkt het ook het prettigste. :)^

Ik heb geen ontharder het water is hier vrij zacht heb in ieder geval nog nooit last gehad van kalk vlekken.
Ga zo beginnen met de motor ruimte en de binnenkant van de deuren doe ik de auto vanavond wel even een wasbeurt geven :cool:


stimpy68 zei:
30ml is zelfs weinig , Gebruik 56 ml van het product en vul dit aan met 7444 ml water

De Volvo is niet zo heel vies en staat strak van de wax dus gebruik minder shampoo less is more toch :)^

gReets
 
Na het afspoelen de auto even insprayen met Spray & Wipe en daarna met de droogdoek, normaal zou dit geen strepen mogen geven.
 
stimpy68 zei:
Oplossing is redelijk simpel, zo doe ik het:

Auto gewoon voorspoelen zoals je altijd doet, maar bij het echte wassen doe je niet de hele auto in 1 keer, maar werk je (plaat) delen, was het dak, spoel deze meteen af, motorkap, meteen afspoelen. En zo doe je de hele auto. Geen shampooresten meer. Alleen even uitkijken met kalkvlekken als je geen ontharder er tussen hebt. Gewoon de auto nat houden totdat je gaat drogen.
Tevens, als ik m in de volle zon was, dan doe ik dat in de ochtend of in de na-middag/avond dan is de zon niet op z'n heetst en werkt het ook het prettigste. :)^ Mijn Audi is zwart, als ik deze in de volle zon zou wassen dan is het water er binnen een paar seconden vanaf verdampt. 8o

²²²²²
 
Kan ook aan de shampoo zelf liggen. Ik heb lang de gold class shampoo van meg gebruikt, zelfs in de zon, en nooit geen problemen gehad. Doordat mijn shampoo bijna op was heb ik een fles shampoo van chemical guys gekocht en ik heb veel meer opgedroogde vlekken, zelfs als ik alles direct afspoel. Zeker geen chemical guys shampoo voor mij.