• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto wassen na behandeling Profclean Xtreme Protection paint sealant

ZKPQ

Detailing rookie
1 dec 2016
21
15
Noord-Brabant
Hallo allemaal, nieuw hier!

Ik heb een knalgave Renault Talisman Inititale Paris gekocht (demomodel met 7.000km op de teller). Direct naar een autopoetsbedrijf gebracht en die heeft de auto:
- gewassen
- gepolijst (vele wasstraatbeurten voor geïnteresseerde klanten hadden de lak behoorlijk geraakt)
- Profclean Xtreme Protection paint sealant aangebracht.

Eindresultaat: simpelweg fantastisch.

Nu mijn vraag: de poetser raadde aan te wassen met een ph-neutrale shampoo. Niet te veel wrijven of duwen, maar gewoon met beleid. Als er vogelpoep op de lak zou zitten raadde hij aan nat doekje op de plek te leggen, na een halve minuut kun je het er af vegen zonder ook maar enige druk uit te oefenen (en dat klopt).


Nu mijn vragen:
1. ik heb HG shampoo met wax gekocht. Maar...kennen jullie iets beters? Of is dit OK zo? Ik ben er erg voorzichtig mee, ik was de auto iedere week wel even (niet meer dan half uur werk vanwege de sealant, vuil hecht zich nauwelijks!).
2. wat zijn echt goede doeken om de auto mee te wassen die geen krassen achterlaten (ik gebruik al 3 verschillende: 1 voor de ruiten, 1 voor de auto, 1 voor de 'onderkant' auto/dorpels omdat daar relatief veel zand zit).
3. Ik had geen geld meer voor wintervelgen (heb 21" banden, kostte mij iets te veel hiervoor zomer- en wintervelgen aan te schaffen). De velgen die ik heb (zie foto) zijn kennelijk erg gevoelig voor pekel. Alleen daarom spuit ik de velgen al 2x per week af wanneer ze gestrooid hebben. Kennen jullie een middel waarmee ik de velgen ook goed kan sealen? Ze zijn ook gedaan met Profclean Xtreme Protection maar ik kan mij voorstellen dat er voor velgen toch wat meer heavy-duty spul gebruikt moet worden.

Alvast bedankt!!

Andreas
IMG_5239.JPG
 
Ik heb een knalroze Renault Talisman Inititale Paris (demomodel met 7.000km op de teller).
Ik zie een diep donkere blauwe?

1.)
Een goede shampoo met een wax toevoeging:
Poorboys World Slick&Wax, Gyeon Bathe+ enz.

2.)
Wassen doen we niet met een doek of spons, maar met een washmitt. Een goede washmitt: Gyeon, Microfiber Madness, Monello, Meguiar's.
Het maakt niet uit of je nou 1, 10 of 1000 washmitts gebruikt. De grootste kans op swirls is bij het wassen, hoe voorzichtig je ook doet. Je kan het risico wel verkleinen door de juiste wastechniek techniek toe te passen en de juiste spullen zoals 2 emmers met grit guards.

3.)
Voor de beste en optimale bescherming kun je de velgen in de coating zetten zoals Gyeon Rim. Dit is een laagje "glas" in plaats van een wax of sealant.
Deze heeft een veel langere standtijd.

Hieronder een interessant linkje:

https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/
 
Ik zie een diep donkere blauwe?

haha, ja typefoutje ;)


1.)
Een goede shampoo met een wax toevoeging:
Poorboys World Slick&Wax, Gyeon Bathe+ enz.

Ok, ik ga ze opzoeken!

2.)
Wassen doen we niet met een doek of spons, maar met een washmitt. Een goede washmitt: Gyeon, Microfiber Madness, Monello, Meguiar's.
Het maakt niet uit of je nou 1, 10 of 1000 washmitts gebruikt. De grootste kans op swirls is bij het wassen, hoe voorzichtig je ook doet. Je kan het risico wel verkleinen door de juiste wastechniek techniek toe te passen en de juiste spullen zoals 2 emmers met grit guards.

Oh een washmitt heb ik toevallig (Halfords). Ik kijk even naar die andere merken. Qua goede wastechnieken, die kan ik denk ik hier op de site vinden?

3.)
Voor de beste en optimale bescherming kun je de velgen in de coating zetten zoals Gyeon Rim. Dit is een laagje "glas" in plaats van een wax of sealant.
Deze heeft een veel langere standtijd.

Ok, ik zoek het op. Thx!
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Allereerst welkom

1. ik heb HG shampoo met wax gekocht. Maar...kennen jullie iets beters? Of is dit OK zo? Ik ben er erg voorzichtig mee, ik was de auto iedere week wel even (niet meer dan half uur werk vanwege de sealant, vuil hecht zich nauwelijks!).

Een schone pH neutrale shampoo : Dodo Juice Born to be Mild.
Een pH neutrale met wax toevoegingen : Dodo Juice Sour Power.
Zuinig in gebruik en ruiken erg lekker.

2. wat zijn echt goede doeken om de auto mee te wassen die geen krassen achterlaten (ik gebruik al 3 verschillende: 1 voor de ruiten, 1 voor de auto, 1 voor de 'onderkant' auto/dorpels omdat daar relatief veel zand zit).

Wassen doen we met een 2 emmer methode, het liefst 3 emmer. Eentje met shampoo, eentje met spoelwater en eentje voor de velgen. Wassen met een Microfiber Washmitt of Washpad. Voor de ruiten een Ramendoek.

3. Ik had geen geld meer voor wintervelgen (heb 21" banden, kostte mij iets te veel hiervoor zomer- en wintervelgen aan te schaffen). De velgen die ik heb (zie foto) zijn kennelijk erg gevoelig voor pekel. Alleen daarom spuit ik de velgen al 2x per week af wanneer ze gestrooid hebben. Kennen jullie een middel waarmee ik de velgen ook goed kan sealen? Ze zijn ook gedaan met Profclean Xtreme Protection maar ik kan mij voorstellen dat er voor velgen toch wat meer heavy-duty spul gebruikt moet worden.

Een coating is toch wel het meest duurzaam. Gyeon Rim is een erg bekende.

Als je dit eerst even doorleest wordt al erg veel duidelijk.
https://forum.Carclean.com/threads/nieuwe-en-verbeterde-stappenplannen-dodo-juice.17926/
 
Welkom, maar een auto netjes wassen volgens de regels der kunst in een half uur is een fabeltje, tenzij je dit seriematig doet en alles klaar hebt staan, dan kom je bij een makkelijk te wassen auto (zowel qua bescherming als vormen van de auto) misschien in de buurt van een half uur, maar een uur tot anderhalf uur voor een auto met goede bescherming en niet al te moeilijke vormen is realistischer.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en Altos
Welkom!

Als je op onderstaande exacte manier je auto wast, zul je heel lang plezier hebben van de mooie lak van je bolide.
Om een beeld te schetsen;

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: 350Z
Een professionele autodetailer die aan jouw belangen denkt, begint met je uit te leggen wat het onderhoud van JOU vergt nadat de auto gepolijst is.
Een eigenaar die niet weet hoe het moet of niet wil moet zijn auto niet laten polijsten
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en mk-us
de bedoeling van die 2 emmer methode: vooralleer je met je wasmitt in het sopje gaat, steeds spoelen in de spoel emmer.

Een eigenaar die niet weet hoe het moet of niet wil moet zijn auto niet laten polijsten
Wanneer een eigenaar jaarlijks zijn waskrassen er wil laten uitpolijsten en er naar de wasstraat mee gaat door bvb tijdsgebrek, moet dat toch kunnen?
Het is niet omdat jij (en wij) je wagen zelf wast, dat anderen niet naar de wasstraat mogen gaan?
Ik ken er genoeg die jaarlijks terugkomen hoor...
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Really?

Je haalt een plastic verpakking open, pakt een sateprikker, prikt gaatjes in het plastic. Vervolgens de spons natmaken, en met dat hele geval over de lak wrijven om daarna weer uit te poetsen,...

Laat ik het anders stellen. Wat is jou verwachting van dit product? Ik zie het als hetzelfde als wat waxoyl aanbied. Hieronder een link die misschien ook interessant voor je is:

https://forum.Carclean.com/threads/test-waxoyl-100-lakpantser.6589/

Hier in de shop, vind je al betere waxen of sealants die zelfs goedkoper zijn dan die 40€ voor zo'n "natte spons met inhoud" met een heel veel langere standtijd,...

Lekker even inlezen in de stappenplannen. Dan denk ik dat er echt heel een andere wereld voor je open gaat!
 
Laatst bewerkt:
De beste man is helemaal leek op het gebied van detailling en vraagt hier tips om zijn auto netjes bij te houden.
Als deze man tevreden is met de behandeling en service is er geen geld weg gegooid.

Als we nou eens netjes tips geven waar deze man iets aan heeft, hebben we misschien een nieuwe forum-collega.
En CC een nieuwe klant!
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Om mezelf te quoten en @Ferdy bij te staan in zijn mening.
Er is geen goed of fout als je er zelf blij en tevreden mee bent. Auto poetsen of detailen is voor de meesten een hobby en het belangrijkste is dat je er lol in en aan hebt!!!

En Larry's quote :
If you like it use it often, if you don't don't
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Really?

Je haalt een plastic verpakking open, pakt een sateprikker, prikt gaatjes in het plastic. Vervolgens de spons natmaken, en met dat hele geval over de lak wrijven om daarna weer uit te poetsen,...

Laat ik het anders stellen. Wat is jou verwachting van dit product? Ik zie het als hetzelfde als wat waxoyl aanbied. Hieronder een link die misschien ook interessant voor je is:

https://forum.Carclean.com/threads/test-waxoyl-100-lakpantser.6589/

Hier in de shop, vind je al betere waxen of sealants die zelfs goedkoper zijn dan die 40€ voor zo'n "natte spons met inhoud" met een heel veel langere standtijd,...

Lekker even inlezen in de stappenplannen. Dan denk ik dat er echt heel een andere wereld voor je open gaat!

Pfff.....denk je goed te willen doen voor je auto....Ik ben inderdaad een volledige leek op dit gebied. Ik kreeg via via goede verhalen over de detailer en een factuur van €600 (voor wassen/polijsten/sealen/apart spul voor alle ramen) leek mij serieus geld voor een serieus product.

Pijnlijk.

Maar goed, ik heb mij de afgelopen weken ingelezen en ingekeken op Youtube en ben een stuk wijzer geworden al blijf ik een leek. Al ga ik nooit naar de wasstraat en was ik de auto zelf 1x per week, het echte onderhoud zoals velen van jullie doen zal ik niet doen. Dat kost mij echt te veel tijd en geld. Ik denk dat ik het er mee zal moeten doen, en ik moet zeggen: mijn lekenoog is nog steeds erg blij met het resultaat! Ik was de auto nu met Gyeon Bathe + en breng dan nog wat Gyeon Wetcoat aan. Nu heb ik een nieuwe vraag, dit is de staat van mijn wielen:

IMG_6471.JPG


IMG_6472.JPG


Is Gyeon Iron een goed middel om dat roest weg te krijgen? Ik weet dat er nog veel meer middelen en methode zijn maar ik vind €400 besteden aan het uitgebreid detailen van de velgen/remmen/etc. simpelweg te veel geld. De velgen zijn behandeld met Profclean Xtreme Protection (zelfde als de lak) dus die vind ik voldoende behandeld. Wat kan ik zelf aan de roest doen dat een beetje leek-vriendelijk is?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik denk dat je met een ijzerverwijderaar niet zoveel gaat bereiken. Ik zit met ongeveer dezelfde situatie (roestige bouten en wielnaaf), en ik denk dat ik de wielen binnenkort eraf ga halen, de boel goed zal schoonmaken en daarna ga verfen met Hammerite ofzo. Ik ben benieuwd wat de andere suggesties hier zullen zijn.
 
Bijzondere wagen! En lekker bezig. Voor je naven en bouten: Wielen er af, zoals @Jansen zegt, en dan in een hittebestendige verf zetten na het ontroesten. Bouten zou je ook nieuw van een hoogwaardiger materiaal kunnen bestellen. Qua verf zijn er diverse opties van Hammerite en Motip.

Voor je velgen an sich, value for money, is Monello - Non Ferro. Weekt alle vliegroest los en maakt het makkelijk te verwijderen. Gyeon Iron is een vergelijkbaar product. Zelf heb ik wel een setje Gyeon Rim besteld wat ik aan ga brengen, maar tot nu heb ik mijn velgen met Autoglym Alloy Wheel Sealant behandelt. Eenvoudig aan te brengen, geen hele bijzondere standtijd, daar is de prijs ook naar. Wel vind ik de velgen makkelijker schoon te maken dan voordat ik de sealant gebruikt heb.
 
De verf voor de bouten beschadigd door de wielsleutel, dat is het hele probleem.
Ik had vorige jaar ook de wielbouten schoon gemaakt op een roterende staalborstel, en weer netjes in de lakgezet.
Maar na 1,5 jaar is het toch weer beschadigd en roestig
 
Die vliegroest hou je toch, wat betreft de bouten hebben ze bij mijn audi overzet kapjes van lichtgrijs plastic erg mooi en af.
Misschien is dat ook voor andere merken te verkrijgen.