• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autowassen en wax...

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Vandaag een *sh!t* momentje.
Auto bij de garage achtergelaten voor een kleine beurt. Alles prima en ik neem naderhand de auto mee, zie ik dat er vloeistof onder ligt. Hmmm. Goed kijken en ja hoor.... Uit liefde voor de klant wassen we de auto na elk garagebezoek (en niet alleen bij een grote beurt)... Erg aardig, maar niet voor mij. En met de kleine beurt, had ik m'n monello hanger dus niet aan de spiegel hangen...

Vorige week net wezen kleien, polijsten en helemaal in de Fusso99 dark coat gezet...
De auto voelt nog wel glad en ook nog goed hydrofibisch, maar dat hoeft niet van de Fusso te komen natuurlijk. Geen idee wat voor wasprogramma, maar ik denk gewoon wassen en drogen.

Vraag: morgen gewoon de Fusso opnieuw aanbrengen omdat alles toch weg is, of kan ik weer opnieuw beginnen met de PB Pro Polish...? Of valt de "schade" van een keer krasstraat mee en niets doen??

Alvast dank voor jullie ervaringen!

Als het hier niet goed staat, prima om te verplaatsen.
 
Dat is mooi klote zeg. Heb je er ook extragratis swirls en krassen bij gekregen? Dan zit er niks anders op dan gewoon weer te polijsten. Anders misschien toch weer een rondje prof polish en dan opnieuw de Fusso aanbrengen.
 
Dat is balen!
De fusso is vrij lastig te verwijderen, ik denk niet dat deze volledig weg is na één keertje wasstraat.

Lijkt me ook niet dat ze een duur wasprogramma gebruiken met een wax behandeling.

Als je nog gewoon het effect van de fusso ziet zou ik even wachten met een nieuwe behandeling.
 
Tja, Fusso heeft toch wel wat te lijden gehad zo te zien.
IMG_1062.JPG
IMG_1061.JPG
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Vind het eigenlijk wel meevallen.
Geef je wagen eens een goede wasbeurt en smeer er een dun tweede laagje op.

Je kan de fusso ook eventueel met een andere wax aftoppen, als je die hebt.
 
Dat is ook helemaal prima natuurlijk!

off topic: hoe kom je in hemelsnaam aan die duim? Die mis ik al een hele tijd tussen de smileys, haha!
 
Ik denk dat standtijd ernstig verkort is. Water liep er eerst gewoon af, zonder enige vorm van beading.
Sla deze week maar over (vandaag regen, morgen jarig), volgende week maar ff kijken.

Offtopic reactie: Tapatalk... heb je standaard toetsenbord.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ook eens gehad. "Ja we hebben de auto mooi gewassen". Kreeg ik een foto via whatsapp.
De dag dat ik hem ging halen stond hij op een andere plek en vol met blaadjes van een boom in de buurt.
Eenmaal thuis kon ik opnieuw beginnen.
Ik was al blij dat ik nog niet mijn hele auto gepolijst had. ;)