• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autowassen met waxoyl laag

voiturefrancaise

Detailing addict
2 sep 2010
90
52
Beste forumleden,

Mij is gevraagd een auto te wassen die behandeld is met Waxoyl. Nu heb ik gelezen dat ik de auto, omdat ie nog hagelnieuw is, niet met shampoo mag wassen (ik gebruik Poorboy's). Op zich geen probleem, maar mag ik de auto wel foamen vraag ik mij af? Weten jullie hier iets meer van?
 
Niets aan de hand, gewoon met autoshampoo wassen. Ik zie niet in waarom je een nieuwe auto niet met shampoo zou mogen wassen. Voor behoud van de waxoyl laag, wel goed op de mengverhouding letten.
 
er zitten wat haken/ogen aan het waxoyl verhaal m.b.t. de garantie etc meen ik.
Als je waarde hecht aan de waxoyl zou ik die maar eerst doornemen etc.

Andere kant van het muntje is dat waxoyl weinig tot niks voorstelt en je beter de producten kan pakken welk hier allemaal aan bod komen: Ik zeg gewoon het stappenplan volgen !
 
Bij waxoyl mag je de auto binnen zoveel uur na het aanbrengen van de laag niet wassen ivm curetijd

Dus de vraag is even hoe nieuw is hagelnieuw...

Is de auto 2 weken oud kun je dus rustig wassen met shampoo.

Of juist de auto wassen met een heel veel shampoo, en dan een duurzame wax of sealant aanbrengen
 
De eigenaresse wist mij te vertellen dat de auto bijna een jaar oud is maar nog noot gewassen is. Ze wil dat de auto alleen maar gewassen wordt, niet meer en niet minder. Neem aan dat ik dan wel foam mag gebruiken en daarna de poorboy's shampoo
 
Na een jaar is het er wel vanaf ( understatement ).
Gezien het een nieuwe auto is/was zou ik er voor kiezen om te gaan wassen, iron-x, kleien, spoelen / wassen, paintcleanertje ( gezien het niet wassen verhaal e.d. zullen de defecten wel minimaal zijn ) en dan beschermen.
Uiteraard is dit een grotere beurt dan mevrouw voor ogen had ( alleen even wassen ), maar probeer te overtuigen dat zeker zijn meerwaarde heeft.
In hoeverre je met de kosten doet is uiteraard je eigen pakkie aan, wellicht een mooie binnenkomer voor haar vrienden- en kennissenkring ;)
 
Allemaal bedankt voor de reacties.

Helaas ontbreekt de tijd om een volledig stappenplan door te nemen. Ze is hiervan op de hoogte want ze heeft gezien bij een vriendin hoe de roze cuore weer echt rood werd. Zie hiervoor een topic bij " show off" van vorig jaar.