• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beading Si3D valt tegentegen

ArnoldG

Detailing guru
Tester of Bling
16 jan 2015
597
153
30
Hallo beste mensen,

Zie onderstaande foto's.

Wat gegevens:
- Coating 5 weken oud
- Staat 6 dagen in de week 24 uur per dag in de haven van antwerpen.
- Vandaag eerste keer na 5 weken gewassen
- Gewassen met Ddj btbm
- Si3D zijkant auto in perfecte condite

20161008_184413.jpg

20161008_184415.jpg


Ik vind dit ngoal tegenvallen. Of loop ik gewoon te zeuren om niks?

Grt,

Arnold
 
Denk dat je de liggende delen gewoon nog vuil zijn. 5 weken niet wassen en aan de haven staan. Zal het dak en de motorkap niet goed doen.

Als ik mijn auto bv 2 weken niet was moet ik de liggende delen ook meerdere keren wassen voordat alles eraf is ook zit er si3d op.
0d2838e17f36dc1f95b4849d42644c31.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Vergeet niet dat shampoo's (om het even welke) tijdelijk de oppervlaktespanning verlagen waardoor het lijkt of de beading weg is.

"Oppervlakteactieve stoffen zijn stoffen die de oppervlaktespanning van een vloeistof verlagen als ze erin gemengd worden. Voorbeelden zijn zeep en glansspoelmiddel in water"
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Goed argument @nicknameless

@Roy86
Heb het oppervlak 4 keer gewassen met shampoo en thick mit.
Je kan zien op de lak schoon is. Wanneer je met washandschoen wast en het water dat je achter laat direct open trekt, is de lak schoon zegt men....
 
Wacht het even af en kijk van de week als het nog is regent hoe die er bij staat. Was zelf me auto altijd met nanolex pure shampoo. En heb eigenlijk direct terug mooie parels.

Enige minpunt wat ik zelf heb van de si3d is na 6 maanden elke week wassen dat er op een aantal randjes de coating open lijkt te breken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ik was normaal gesproken de auto met bathe+.
M'n pa had nu de btbm gekocht. Deze wou ik graag even uit proberen.
 
Hmm, toch vreemd. Ik heb nu zo'n 7 weken de Si3D op de auto zitten, die sindsdien 4 keer is gewassen met BtbM, maar bij het afspoelen is altijd meteen de beading weer terug.
 
Ik heb er ook geen last van. Bij mij ook na het afspoelen is de beading weer terug zoals het was. Best wel vreemd eigenlijk misschien even dennis zijn filmpje over de autowassen na aanbrengen van Si3D bekijken op youtube.
 
Dat filmpje ken ik. En zo maak ik de auto ook schoon. Volgende keer was ik de auto eens met Bathe+, kijken wat dan het effect is.
 
Wassen met Bathe+ zal zeker iets voor je doen. Echter is het dan de shampoo die zorgt voor beading en sheeting.

Ik heb de Si3D gewassen met Lavare / Pure / Re-activating. Allemaal prima.



Greetz
 
@ArnoldG heeft het geholpen?

ik heb ongeveer het zelfde "probleem", auto word om de 2 weken gewassen met wolf's chemical's nano bath.
heb het idee dat er nog wel een coating opzit maar de beading is het zelfde als bij Arnold.. ook misschien een andere shampoo proberen?
heb m'n velgen nu ook in de coating gezet want die werden wel heel snel vies van al het remstof dus ben benieuwd..

grt Ben
 
Het kan zelfs met het water te maken hebben wat je gebruikt.
Op de zaak (Den Haag) hebben we heel hard water, als je dat op laat drogen zie je volop kalkvlekken.
Met hard water blijven er veel zeepresten achter, simpelweg omdat ze niet allemaal worden geactiveerd.
Was en spoel ik met hard water, dan heb ik een slechte beading.
Was en spoel ik met een waterfilter ertussen dan heb ik een goede beading.
Ik heb het zelf ook uitgetest, eerst wassen en spoelen met hard water totdat ik geen schuimresten meer zag.
Daarna gelijk het waterfilter ertussen en naspoelen, ik zag vervolgens overal weer schuim opkomen...
 
@Benf
Nee niks meer geholpen. De hydrofobische eigenschappen van de coating zijn verwoest.
De coating zelf is nog wel aanwezig en zal zijn vuilafstonde werking waarschijnlijk nog niet verliezen.

@Frans
Ik woon in een gebied met (bijna) het zachtste water van Nederland. Deze factor is dus uitgesloten in mijn situatie.
 
zal zijn vuilafstonde werking waarschijnlijk nog niet verliezen

Ik dacht dat juist de vuilafstotende eigenschappen samenhingen met de waterafstotende eigenschappen. Dus als de één er niet meer is dan ook de ander niet. Maar dat is dus niet zo? En waar heb je die info vandaan?
 
@Jansen
Oke, ik neem mijn woorden terug.
Ik kan zien dat de coating nog aanwezig is.
Tijdens aanbrengen heb ik een stukje niet goed uitwreven en daar ontstond een donkere vlek, deze vlek is nog steeds aanwezig.
Aan de hand hiervan kan ik zeggen dat de coating tot op de dag van vandaag nog niet (mechanisch) versleten is.

Een gedeelte op mijn motorkap is geen LSP aangebracht. Dit gedeelte is altijd meer verontreinigd dan de delen die behandeld zijn met:
- 845
- fusso dark 12
- Si3D (dak, waar de coating hydrofobische eigenschappen verloren heeft)

Ik kan dus niet 100% zekerheid zeggen dat de coating zijn zelf vuil afstotende werking nog heeft of dan wel heeft verloren.
Wel kan ik zeggen dat het Si3D gedeelte altijd schoner is dan het gedeelte dat geen LSP heeft.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Aan het water zou het ook niet echt kunnen liggen, woon in Middelburg en hier valt het nog wel mee met kalk volgends mij.ik wil miss die reactivation shampoo proberen van nanolex misschien helpt dat..

grt ben