• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginneling heeft meer pads/doeken nodig, maar welke (handmatig)?

Fudd

Detailing rookie
28 jun 2011
54
0
hoi,

bij men eerste poging vorig weekend verliep alles redelijk maar heb wel gemerkt dat ik een groot aantal pads en doeken te kort kom.
Aangezien ik deze toch nog moet bestellen wou ik even informeren welke pads & doeken, mss beter geschikt zijn voor de produkten die ik gebruik.
Of maakt dit allemaal eigenlijk niets uit ?

Ik gebruik momenteel volgende produkten :

California Gold Liquid Carnauba Cleaner Wax Step 1
California Gold Pre-Wax Cleaner - Ultimate Wax System Step 2
California Gold Pure Carnauba Wax Liquid - Ultimate Wax System Step 3
Mothers Wax - Chrome Polish
WheelWax - WheelWax
Mothers Wax - Back to Black (Naturally Black)
Mothers Wax - Leather Conditioner
Rain-X - Rain-X
Mothers Wax - Plastic Polish

(van plan ook iron.x en ScratchX mee te bestellen)

Ik heb volgende pads en doeken :

1 Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm
1 Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
1 mf doek meegeleverd met mothers klei kit
1 goedkoop mf doekje uit lokale winkel

2 pads van mothers meegelever met wax kit
1 Poorboys World - Microfiber Applicator
 
Ik denk dat je eigenlijk min. 3 doeken per stap moet hebben, maar zelfs dan zal je soms te weinig hebben. Vooral bij het kleien zijn de doeken snel verzadigd. Ik ben zelf zeer tevreden over de PB doeken, en aangezien je deze in verschillende kleuren kan krijgen heb ik gewoon een kleur per stap ;). Voor het uitpoetsen van waxen ben ik weg van deze https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Fantastic_Fur_Microfibre_Buffing_Cloth_DJFF1PC_101133
 
Hallo,

Misschien een aantal doekjes nemen (weet ff de naam niet meer)ik denk van cobra , 5.99 't stuk kleur groen of andere(101025 = de code)
Voor de wheelwax hoef je geen doek te gebruiken ,ik neem een verfborstel(nieuwe,rond met punt),wel om op te blinken natuurlijk maar daar neem ik goedkope doeken voor:carrefour:2 euro voor een washmitt in mf met ook nog 2 mf- doekjes erbij(gelijk een aantal "sets" nemen)
Welke is jouw droogdoek?in auto5 hebben ze regelmatig "setjes" met van die felgele droogdoeken bij(samen met een handschoen kleur bruin)
Als je goede en goedkope mf-pads zoekt:in makro hebben ze deze (van turtle wax ,maar is een pad hé,geen wax van turtle :-b )

Een QD heb je ook nog niet zie ik: spray en wipe misschien nemen??(kan je voor veel dingen gebruiken,en kan je mooi oppoetsen,oa: ramen , lak,lichtblokken,enz...)

Heb je ook foto's van het resultaat??

Groeten Danny
 
hey,

bedankt voor de tips,

Qd heb ik de showtime van mothers. Best tevreden over, gleed echt met de klei over men lak. Alleen wel jammer dat men busje al bijna op is na 1 keer de auto doen. Gelijk maar een grootverpakking nemen om bij te vullen.

Mijn droogdoek is van Mothers, best tevreden ermee, auto volledig kunnen drogen en doek was nog niet "uit te wringen". Had ergens gelezen dat deze te stijf is om makkelijk mee te werken maar had ik zelf zo geen probleem mee.

fotos probeer ik in het weekend als ik ergens fototoestel kan lenen, kan ik gelijk men problemen/vragen spuien ;)

edit : bij pads a doeken geen cobradoeken gezien aan die prijs/artikelnr.
edit2 : handig je kan op art nr zoeken, komt uit op : Poorboys World Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
 
Hey,

Ik terug:

De inhoud van de sprayer om te kleien, is dat dan dezelfde als van jouw QD ?
Indien ja,dan kan je deze verdunnen1/1 om mee te kleien!!(gebruik zelf een concentraatje van 500 ml om 5 liter te maken)
Heb zelf al veel van Mothers Wax ,echter nog geen QD,komt misschien nog:-b , echt een topmerk!!

Wat die doek betreft:heb je misschien bij mij ergens gelezen(ik vind deze veel te stijf en ga na het drogen altijd met een type delirium-doek er nog eens over, en dan als laatste nogmaals met een doek(die groene)en de fx spraywax van Mothers.:-"

Danny
 
grandscenicman zei:
Hey,

Wat die doek betreft:heb je misschien bij mij ergens gelezen

zou goed kunnen, geloof dat ik nogal vaak jou tegenkom bij de antwoorden als ik ergens een vraag heb gesteld (merci ;) )

ja bedoelde die QD uit het klei kitje. Volgende keer eens proberen 1/1 verdunnen en zien of dat net zo goed gaat (was eerste keer nu dus puur gebruikt om achteraf referentiepunt te hebben als ik iets anders probeer)
 
Hey,
heb ook eerst "puur" gebruikt bij mothers,dan 1/1 en merkte eigenlijk geen verschil(wel:je kan natter blijven werken vermits je nu 2 keer zoveel hebt!!)
dat concentraatje is ook goed en ruikt zelfs beter,maar het komt hier op neer:de lak moet proper en glad worden :-b
volgens mij is dat concentraatje de minst dure oplossing:ja

als ik een kleinere auto klei ,gebruik ik toch bijna 2 flesjes van 473 ml hoor(beter te nat denk ik )

Danny
 
2 flesjes ??

ik vond mijn 90% van 1 fles al behoorlijk veel , op geen enkel moment t gevoel gehad dat de klei stroef begon te gaan.
maar ja heb dan ook maar halve auto te doen he.
 
De doeken van Poorboys World bevallen mij erg goed. Ik heb er twee in mijn bezit, nemen veel product op en zijn lekker zacht. (Note to self; meer bestellen!) Wat betreft de droogdoeken heb ik de Meguiars Towel voor velgen en de Delirium Orange Drying Towel, die neemt ongelofelijk veel water op!