• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met machinaal poetsen...Vragen?!

Steef CivicEP2

Detailing addict
17 jan 2010
55
52
Hey,

Ik ben nogal een beginneling wat betreft auto's poetsen, maar ik wil graag overstappen op machinaal poetsen.
Want met de hand kost zo verschrikkelijk veel tijd en zweet...:-"

Ik maak nu gebruik van een voordeel kit van Mothers.
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mothers_Ultimate_Wax_System_kit__100861

Nu zijn mijn vragen:

Welke machine kan ik gebruiken?
Kan ik producten van de mothers kit blijven gebruiken?
Welke pads heb ik nodig?
Welke andere producten kan ik gebruiken?

Ik wil alles zo'n beetje aanpakken. dus ook swirls. En het moet gewoon gaan glimmen :grinning:
Ik wil ook weer niet gelijk de hoofdprijs betalen.

Graag tips en ideeën.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,

Stefan.
 
DAP500/900 starterskit aanschaffen lijkt me een goed idee...
Volgens mij kun je alle producten die je hebt ook machinaal gebruiken (afgezien van de klei natuurlijk)
Afhankelijk van je auto kun je kiezen voor de SSR starterskit of de Raffini starterskit...
 
Ik heb deze gevonden:
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP500_Raffini_Starterskit_Lite_Edition__101802

De middelen die erbij zitten is alleen voor swirls en de laatste stap voor glans toch?

Dus ik zou stap 1 en stap 2 van Mothers er tussen door kunnen doen? Of is dat setje genoeg?
Welke pads zou ik er dan nog meer bij moeten hebben indien en nog stappen tussen door moeten?

Thnx :)
 
https://forum.Carclean.com/cc_postst5922/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500900.aspx
lees dit eerst maar eens door....
 
Kolere...

Dat is echt te veel info in een keer...
Ik weet nou echt niet wat ik moet hebben...

Het gaat bij mij om lichte swrils (denk ik)
Waxen en voeden...

Maar er zijn zoveel producten, dat ik nu door de bomen het bos niet meer zie...
 
en wat is het verschil met die van Poor boys?
En heb ik genoeg aan die 2 middelen? want dit is voor swirls en waxen toch? Moet er geen stap bij?

Want je hebt:

Wassen(heb ik)
Kleien(heb ik)
Polijsten (swirls (mezzo))
Voeden -- Welke?
Waxen (Finale)
 
California Gold Step 1 Pre-Wax cleaner (reinigen van de lak, verwijderen lichte swirls)
California Gold Step 2 Sealer & Glaze (voeden van de lak, diepe glans, verbergen restkrasjes)
California Gold Step 3 Pure Carnauba Liquid Wax (langdurige bescherming en diepe glans)

zit toch in je kit die je al hebt..?
 
Ohja, das waar ook... Dan ben ik klaar :)
Kan ik ff een lijstje maken. Moet ik dan nog extra pads bestellen?

Extra witte/zwarte en gouden?
 
Zijn die pads alleen voor aanbrengen?
Want ik zag dat je er cobra bonnets bij krijgt om het uit te poetsen? (- Cobra Deluxe 6" microfiber bonnets (2x) - Geschikt om polish, glaze, sealant of wax machinaal mee uit te poetsen)

I'm Confused :weetniet
 
Ik zie in de demo filmpjes over het gebruik van de DAP goed hoe de grote vlakken behandelt moeten worden. Maar hoe doe je nu de kleinere delen? Ik bedoel voornamelijk de portiersponningen (kleine strookjes) en bijvoorbeeld de ruimte boven de handgrepen of de smallere stroken van de achterklep. Heel graag jullie ervaringen hiermee! Of moet er nog een handpad aan te pas komen? Is een auto voor 100% te "DAP-pen"? Ik ben nog steeds van plan een DAP startersset te kopen. Maar mijn keuze is momenteel uitverkocht.
 
@Fouke: voor de smallere delen kan je kijken naar 4 inch spot buff pads (incl. backing plate).
100% dappen zal moelijk gaan (gaten voorbumper, onder spoilers), maar 90-95% moet hiermee wel haalbaar zijn.