• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Behandelen nieuwe auto

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Mijn vader krijgt over een paar weken een nieuwe auto. Ik wil de dealer vragen deze "ongepoetst" af te leveren. Is voor een detail freak toch een beetje het gedroomde scenario: een blanco canvas om mee te beginnen...

Wat kunnen jullie aanraden qua behandeling en bescherming? Heb voldoende productjes staan (en anders " moet" ik maar wat bestellen), maar ben benieuwd hoe jullie een helemaal verse lak aan zouden pakken.
 
Interessant projectje! Ik heb geen idee in wat voor staat je de auto dan krijgt. Maar ik neem aan dat de er geen krassen in de lak zitten dus een polish met slijpgraad is niet nodig. Ik zou denk ik een goeie finish polish pakken en hem daarmee behandelen(na het wassen etc) en vervolgens of een coating of een mooie wax aanbrengen. Denk dat ik voor de coating zou gaan om de lak direct wat meer hardheid mee te geven. Maar dat betekent ook weer een grotere investering.

Succes ermee en graag even wat foto's van hoe de auto er afgeleverd uitziet en nadat je er klaar mee bent :)
 
Een nieuwe auto is altijd leuk... Wat is jet voor auto?

Ik ben bang dat de staat van een nieuwe lak nog behoorlijk kan tegenvallen! Ook in een nieuwe auto zal je inperfecties gaan vinden.

Op nieuwe auto zal je veel vliegroest en degelijk aantreffen... Dus een product als non ferro is een must!

Ik zou de wagen eerst goed foamen.. Wassen.. En dan een fallout remover gebruiken... Daarna kan je kleien maar dat is meestal bij nieuwe auto's niet echt nodig.

Daarna kan je de lak inspecteren.. En kijken wat voor stappen je moet nemen.. Ik heb 2x een nieuwe auto behandeld en moest beide keren aardig aan de bak!

En lsp gewoon wat je fijn vind... Ik ben er niet vies van on af en toe een Waxe te smeren.... Maar is je vader daar minder dol op kan je een coating overwegen.
Een simpele 845 is eigenlijk al beter dan de waxoil die de meeste garages aan proberen te smeren.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Zluytr : Een Ford Focus Wagon in Deep Impact Blue. Mijn vader had eigenlijk een zwarte willen nemen, maar nadat ik hem deze blauwe tint had laten zien was hij om. Is volgens mij echt een heerlijke kleur om te poetsen. Zo dus ongeveer:

5903553-3.jpg


Eigenlijk dus qua behandeling niet heel anders te werk gaan dan een "gebruikte" auto. Ik ben ook eens heel benieuwd in wat voor staat zo'n maagdelijke auto is.
Coating zou op zich kunnen, maar vind ik geen noodzaak. Heb een voorraad wax voor de komende 200 jaar staan, dus als LSP gaat er dan gewoon een mooie wax overheen.

Is een product als Gyeon Trim nog aan te raden om verkleuren van de plasticdelen tegen te gaan?
 
Oja mooie poetsjkeur!

Ik zie bijna geen onbehandeld kunstof ;) dus zou er zelf geen trim voor kopen..


Het is idd niet heel anders dan een gebruikte auto.. Alleen de non ferro als ik zei... Maar dat gebruik ik zelf bijna standaard als ik ga polijsten ;)
 
Ja Non-ferro is bij mij ook vrijwel standaard. Gyeon trim kan ik ook voor andere auto's gebruiken uiteraard. Zit inderdaad weinig ongelakt plastic aan deze, maar grille en parafan mogen wel wat bescherming hebben.
 
@Zluytr +1
@EJ2NH503P Gefeliciteerd, en wat een prachtkleur! Imperfecties zullen er zijn, maar hoe minder de dealer doet, hoe minder kans. Zorg er ook voor dat ze haar niet 'alleen even' wassen, want in de meeste gevallen betekent dat een krasstraat. Veel plezier en we zien de foto's wel verschijnen!
 
Ik zou toch zeker wel kleien, is als het goed is niet heel vuil dus zo veel werk is het niet. Met transport kan die namelijk net als de vliegroest best wat rommel opgepikt hebben.

Mooie wagen hoor, inderdaad een prachtige kleur!