• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beschadiging onder lak

Martinwill

Detailing rookie
22 apr 2011
74
0
Op de bijgevoegde foto's de zomervelgen zoals ze nu onder mijn auto zitten. Op de onbehandelde delen zit een versmering die onder de blanke lak zit (denk beginnende corrosie of watervlekken onder de blanke lak). Op sommige plekken kun je de blanke lak met je nagel er ook af krabben. Omdat het gedeelte wat zwart is gespoten aan de velgen wel goed is vroeg ik mij af of iemand een idee heeft hoe dit aan te pakken? ideaal zou natuurlijk zijn dat ik het gedeelte wat zwart is gespoten ongemoeid laat en de blanke gedeeltes kan repareren maar hiervoor zou ik een manier moeten bedenken hoe ik de blanke lak van de niet gespoten gedeeltes af kan halen zonder het zwarte gedeelte te beschadigen???
zal hierna even de foto's plaatsen
 
Hierbij de foto's

conv_942.JPG
conv_943.JPG
 
Je zou ze kunnen laten afdraaien en opnieuw laten spuiten maar daar worden ze vaak niet mooier van ,
omdat de blanke lak vaak niet goed hecht op blank aluminium.
Deze velgen worden vaak gepoedercoat met blanke lak en dat zou wel moetten werken heb ik gehoord.
Er zijn wel veel bedrijven die velgen restaureren maar ze zijn niet goedkoop.
Ik zou er zelf niet aan beginnen heb het 1 keer gedaan maar doe het niet weer!