• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bescherming nieuw alu

Averechts

Detailing chief
8 jul 2010
292
85
Even een vraagje aangezien ik de laatste tijd door tijdgebrek niet helemaal up to date ben met de aller nieuwste producten (shame on me, i know...)

Ik ben op zoek naar een goede beschermer voor een geborsteld aluminium brandstoftank en alcoa velgen zonder laklaag die nieuw uit de garage komen. Dus niet zozeer voor het cleanen (heb al de billet en jetseal staan) maar voor het beschermen tussen de was beurten door. Gezien de vele nieuwe producten op de markt vraag ik me af wat het handigst is om erop te zetten... Aanvankelijk was mijn eerste gedachte een vloeibare collinite of wheelwax. Gezien er door de weeks veel km's mee worden gereden, hij niet bepaald op de schoonste plekken komt en het best wel een flink te behandelen oppervlakte is moet het een lange standtijd hebben, makkelijk te verwerken zijn en niet te achterlijk duur. :-"

Wat zijn jullie ervaringen ? Een lak wax , een wheelwax of een alu protector op te zetten ?
 
Billet is een polijstmidel, Jetseal een sterke cleaner en sealant, maar dat wist je nog wel ;)

Kan je aangeven of de tank binnen of buiten komt
Binnen is Jetlaq een aanrader, dun en zuinig aanbrengen met een kwast
Een wax of sealant geeft risico in de groefjes van het borstelen
Jetseal trouwens ook want het cleanen geeft zwarte meuk als effect

Voor de velgen denk ik aan een coating van Gyeon, maar die heb ik zelf (nog) niet
Eerst de voorraad opmaken ...