• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bestickerde auto polijsten

Jopie

Detailing rookie
7 okt 2008
99
0
Ik moet binnenkort waarschijnlijk een Mini Cooper S aanpakken waar reclame stikkers opzitten, het is een beetje finish vlag model en dan zijn er gewoon stukjes/blokjes uitgesneden waar je de lak ziet zeg maar.

Zijn er dan nog speciale dingen waar ik moet letten of kan ik gewoon voorzichtig met de D/A eroverheen gaan.
 
Als de folie van een goede kwaliteit is en het is goed geplakt/ontvet dan moet je in feite gewoon over de folie heen kunnen polijsten
echter zou ik met dunne tape de randjes afplakken, je krijgt anders van die vieze naadjes. :)^
 
Ik zou het niet riskeren ,kan best prijzig zijn.
De randen afplakken zodat je deze zeker niet met de machine raakt ,en de vlag structuur met een glaze behandelen of een heel lichte polish ,eventueel iets met fillers ,handmatig met een zachte pad.

Wat lexusfreak zegt zou kunnen als het 1 geheel was. Maar ik geloof dat het hier overal randjes zijn.
 
Daarom ook,
Lexusfreak zei:
echter zou ik met dunne tape de randjes afplakken, je krijgt anders van die vieze naadjes. :)^


P.s. Ik ben signmaker/beletteraar van beroep (hobby), heb hierin al best wat getest en de folies kunnen tegen behoorlijke compounts.......;)
 
Hmmm, ik heb daar geen ervaring mee, maar zou het ook niet aandurven om die stickers te polijsten. Vaak ligt de kleur gewoon OP het stickermateriaal en dat is dan ook zo weer verwijderd.
Ik zou de hierboven staande tip volgen en afplakken en de "open vakken" lekker veilig met het handje doen.
 
Ter ondersteuning cq verduidelijking.

De kleur ligt alleen maar boven op het vinyl als je een digital print hebt, om deze op auto's te plakken word hij doorgaans voorzien van een laminaat (transparant vinyl) deze is (afhankelijk van de plakker) 30mu dik maar d'r zijn er ook die 50 mu gebruiken.

Volle letters/vlakken worden doorgaans uit door en door gekleurd vinyl gesneden (printing is dan te duur) deze vinyl's zijn 70 of 80 mu dik (afhankelijk van kwaliteit).

P.s. op mijn auto zit een transparante baan op de motorkap geplakt, deze polijst ik gewoon mee, het randje plak ik met een 5 mm. brede tape af, dit puur en alleen om een vies randje te voorkomen, je krijgt je residu nl niet weg in zo'n randje;)
 
Zulke dingen zijn met kleurfolie gesneden en kunnen best veel hebben. Bij een print is het een no go tenzij deze een transparante beschermlaag heeft. Maar de randen afplakken is altijd verstandig.
 
Oke bedankt voor de reacites.

Ik denk dat ik gewoon de rest van de auto ga polijsten en de de stukken "tussen" de sticker (het vlagmotief zeg maar) met enkel de glaze en wax bijwerk.

Auto is ook nog maar van begin dit jaar dus heel erg aangetast zal het ook niet zijn.