• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bevindingen Bilt Hamber Trace-Less

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
578
125
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Wat zijn jullie bevindingen van de Trace Less? Ik vind hem echt goed werken. Na wat testen heb ik ondervonden wat het beste werkt voor mij.

- In tegenstelling tot andere ruitenreinigers moet je met de Trace Less NIET spaarzaam omgaan...dat verklaart ineens wel waarom het direct een 1L fles is en ook in 5L te verkrijgen is. De ruit mag goed beneveld zijn met product omdat het zo snel weg is als je met een wafeldoek over de ruit wrijft. Nadien doek omkeren en snel nawrijven werkt bij mij het beste.
- De Trace Less werkt zeer goed om het vuil naar de doek te transfereren.
- Trace Less werkt zoals de meeste ruitenreinigers slecht als de dauw komt inzetten. Dan kies ik steeds voor Absolute of ONR.
- De geur is voor sommige mensen een no-go, mij persoonlijk stoort het niet echt. Maar als ik iemand zijn auto doe heb ik steeds ook Invisible Glass, Autoglym Glass Polish, Soft 99 Glaco compound en nog andere zaken mee. In het geval de geur storend is voor die persoon gebruik ik Invisible Glass wel of een ander alternatief.

Uiteraard zijn de doeken minstens even belangrijk en ook hoe die gewassen worden. Maar dat hoef ik hier niet uit te leggen.
 
  • Leuk
Reactions: schaef en RoyR
Vandaag weer trace-less gebruikt.
Wat op een vetro bianco doek gesprayd. En daarmee de ruit afgenomen. En met een tweede vetro bianco doek nagwreven.

Vandaag met het zonnetje erbij, vond ik hem nog wel vrij snel verdampen. Maar kon met mijn tweede doek nog wel prima werken. Opzich wel tevreden!
20240303_162250.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en schaef
Top van Bilt-Hamber.

Gelukkig trekt de geur snel genoeg weg. Ik heb getwijfeld om het in klant auto’s te gebruiken.

Uiteindelijk wel gedaan en tot nu toe nog geen negatieve reacties er op gehad.

Maar voor mezelf ben ik blij dat het “beter” gaat zijn in de toekomst. Want in hou van het product maar de geur zat me tegen.

Om on topic te blijven.

Of deze beter is dan andere glascleaners is moeilijk te zeggen. In elk geval wel goed.

Mij viel vooral op dat er geen leercurve is. Elke glasreiniger van de bekende merken gaat zijn werk doen zoals het moet. Alleen moest ik bij andere glasreinigers de “juiste” manier vinden.

Dit was dus niet het geval met trace-less. Ging gewoon van de eerste keer goed.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR