• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bmw 330 M new car correction & protection DETAIL

Dr.Detail

Detailing trainee
2 okt 2016
46
30
gouda
Deze week bezig geweest met een hagelnieuwe bwm 330 die direct vanaf de dealer afgeleverd is bij mij op verzoek van de klant.
Geen lakdefecten? Dacht het wel! Dit is uiteraard gecorrigeerd tot perfectie daarna is de bmw voorzien van 2 lagen glascoating. De resultaten van deze detail volgen binnenkort.
 

Bijlagen

  • 20161005_160352.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 376
  • 20161004_154609.jpg
    20161004_154609.jpg
    144,5 KB · Weergaven: 626
  • Leuk
Reactions: Altos en Emi
Hoe kan het zijn dat een nieuwe auto al zulke beschadigingen heeft?

Dat is een goeie vraag! We gaan er wel is aan voorbij dat een auto voor dat deze word afgeleverd al een heel leven gehad heeft. Fabriek , trein, trailers ,monteurs ,personeel auto dealer en al die handjes en doekjes hebben dit resultaat als gevolg " terwijl een simpel stukje plastic dit al kan voorkomen , vaak wordt alleen de motorkap en kofferbak afgeplakt met folie
 
Hallo Dokter Detail,

Een hagelnieuwe BMW met zulke defecten? Dat iemand dat uberhaupt aanneemt. Zelfs na de vele factoren die de auto heeft ondervonden vóór oplevering. :O

Met alle respect voor je werk, maar ik vraag mij af waarom je op dit forum veel verslagen in een korte tijd plaatst met alleen wat before-foto's en een boatload aan after-foto's.

Ikzelf ben voornamelijk een actief lid om zoveel mogelijk te leren. Ik vind het leuk om gedetaileerde verslagen te zien van andere hobbyisten/amateurs en zien hoe zij dingen aanpakken, met welke producten, methodes en oplossingen voor complicaties.
In jouw geval heb je al jaren aan ervaring en zal 99% van de leden jou niks meer hoeven te vertellen. :)
Mocht jou doel zijn om anderen iets te leren, dan valt mij op dat je alleen reageert op reacties waarin je werk word gewaardeerd of er een natte-neuzen-show ontstaat door je werkruimte. :p

Normaals, je werk ziet er strak uit, maar ik denk dat er meer mensen zijn die een gedetaileerd verslag helemaal tof zouden vinden. Wanneer je laat zien hoe een bepaald resultaat is behaald, dan zal er via je verslag ingebeeld kunnen worden wat er allemaal bij kwam kijken.

Auto's die binnenkomen in de spierwitte, goedverlichte ruimte lijken al een super-reflectie te hebben en weinig defecten, maar uiteindelijk ben je 20-30 uur bezig geweest en zal er veel gebeurd zijn. Dit geloof ik omdat ik het mij een beetje voor kan stellen, maar je ziet het niet in een verslag.

5 stappen polijsten, dat is al meer als ik mij voor kan stellen. Hoe ga je hier bij te werk dan, bijvoorbeeld? 4 gradaties polijstmiddel en 1 coating-primer?

Hoe pak je interieurs aan? Stoffen bekleding, leder.

Enzovoorts...


Greetz
 
Dat is een goeie vraag! We gaan er wel is aan voorbij dat een auto voor dat deze word afgeleverd al een heel leven gehad heeft. Fabriek , trein, trailers ,monteurs ,personeel auto dealer en al die handjes en doekjes hebben dit resultaat als gevolg " terwijl een simpel stukje plastic dit al kan voorkomen , vaak wordt alleen de motorkap en kofferbak afgeplakt met folie

Wat kan je doen op het moment dat je een auto zo afgeleverd krijgt? kan je dat niet gewoon weigeren of eisen dat de wagen gepolijst wordt?
 
Beste Doktor Anders in de Detailing.....

Zoals iedereen hier durf ik te zeggen dat je werk zonder twijfel de natte droom is van menig forum detailer. Oftwel gaaf en gelikt werk kerel!

Echter ben ik na de Range Rover, BMW I8, BMW Z8 en nu de opkomende BMW 330 heel erg benieuwd naar wat je gedaan hebt en hoe.
We hoeven geen product merken of type's maar de werkwijze.

We kunnen erg veel van je leren en willen dit ook graag maar dan hebben we iets meer nodig dan alleen maar gewassen, 5 staps gepolijst en dergelijke tekst.....

Ik hoop dat je voor mij hier een manier voor kunt vinden zodat ik mijn Truus ook bijna net zo mooi kan maken als jij dat kan met jouw bolides....
 
Beste Doktor Anders in de Detailing.....

Zoals iedereen hier durf ik te zeggen dat je werk zonder twijfel de natte droom is van menig forum detailer. Oftwel gaaf en gelikt werk kerel!

Echter ben ik na de Range Rover, BMW I8, BMW Z8 en nu de opkomende BMW 330 heel erg benieuwd naar wat je gedaan hebt en hoe.
We hoeven geen product merken of type's maar de werkwijze.

We kunnen erg veel van je leren en willen dit ook graag maar dan hebben we iets meer nodig dan alleen maar gewassen, 5 staps gepolijst en dergelijke tekst.....

Ik hoop dat je voor mij hier een manier voor kunt vinden zodat ik mijn Truus ook bijna net zo mooi kan maken als jij dat kan met jouw bolides....


Dan kijkt Truus niet meer in de spiegel, dan is ze de spiegel :) :)
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Beste Doktor Anders in de Detailing.....

Zoals iedereen hier durf ik te zeggen dat je werk zonder twijfel de natte droom is van menig forum detailer. Oftwel gaaf en gelikt werk kerel!

Echter ben ik na de Range Rover, BMW I8, BMW Z8 en nu de opkomende BMW 330 heel erg benieuwd naar wat je gedaan hebt en hoe.
We hoeven geen product merken of type's maar de werkwijze.

We kunnen erg veel van je leren en willen dit ook graag maar dan hebben we iets meer nodig dan alleen maar gewassen, 5 staps gepolijst en dergelijke tekst.....

Ik hoop dat je voor mij hier een manier voor kunt vinden zodat ik mijn Truus ook bijna net zo mooi kan maken als jij dat kan met jouw bolides....


beste forum boys ,

Ik zal in dit bericht het 1 en ander toelichten, 1 van de reden dat ik niet specifiek alle stappen toelicht is omdat ik beginners er van wil weerhouden dat ze onherstelbare fouten maken door mijn proces exact te kopieren de methodes zal ik dan tot in detail moeten uitleggen en zelf dan kan het fout gaan door een gebrek aan kennis en ervaring. Daarbij is het polijst proces in mijn geval merk afhankelijk en zoals jullie al hadden vernomen kan en mag ik deze product merken of type's niet noemen. om uiteindelijk het best mogelijke resultaat te krijgen zijn het ook nooit alleen de producten of methodes die het eindresultaat bepalen, Kennis ,ervaring,en tijd die je in een detail stopt spelen eigenlijk de belangrijkste rol !
toen ik 10 jaar geleden begon bij mijn ouders voor de deur met wat basic spulletjes heb ik zeker ook op dit forum gekeken om dingen te leren maar uiteindelijk is geen detailer gelijk , wat de 1 een super product vind vind een ander weer rommel dat zal altijd zo blijven. Je moet uiteindelijk op zoek naar jouw specifieke combo''s en producten dit is natuurlijk ook helemaal afhankelijk van de markt waar in je je begeeft of ben je een hobby detailer die eigenlijk alleen zijn eigen auto doet.
mijn combo''s gebruiken wil nog niet zeggen dat je het zelfde eindresultaat behaald

Op het moment dat je van hobbyist de stap naar prof maakt veranderen er weer dingen, Welke producten zijn dan interessant ? wat zijn de kosten ?hoeveel tijd kan ik spenderen aan een auto om nog rendabel te blijven ? wat ga ik hier voor rekenen ?
De markt is continu in beweging als je uiteindelijk je beroep maakt van detailen moet je mee bewegen

Reden 2 is dat ik niet in de gelegenheid ben om alle stappen te benoemen uit te schijven en op foto te zetten zoals sommige van jullie weten is zelfstandig een detail bedrijf runnen al intensief genoeg werkdagen van 12 uur zijn geen uitzondering
ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben.

vraag : Quantoxx

Met alle respect voor je werk, maar ik vraag mij af waarom je op dit forum veel verslagen in een korte tijd plaatst met alleen wat before-foto's en een boatload aan after-foto's.

na hier zeer regelmatig als gast op bezoek te komen om resultaten van andere te zien dacht ik laat ik is wat van mijn werk plaatsen,Voor mij zijn inderdaad de manieren hoe iemand het eindresultaat heeft behaald niet zo van belang maar ik vind het leuk om te zien wat andere detailers doen en de resultaten die ze uiteindelijk behalen. Ik denk ook dat niet iedereen zit te wachten op a4tje vol met uitleg zie mijn show offs dan ook meer als entertainment en niet als educatie als ik de krant lees kijk ik ook alleen naar de plaatjes :)

en nee ik plaats ze niet om mijn zelf veren in de kont te stoppen of reclame te maken want dat is denk een beetje waar je op doelt ik probeer mensen juist te inspireren is detailen je lust en je leven ga er dan voor ! uiteindelijk kom je er door keihard werken en alles aan de kant te zetten voor je droom !


om de tekst en uitleg liefhebbers toch een beetje tegemoet te komen heb een idee!
misschien is er iemand die het leuk vind om een dag met mij mee te lopen en dit vast te leggen op foto''s en de tekst en uitleg hier naderhand bij kan zetten ? niet zo zeer de combo"s maar hoe gaat dat bedrijfsmatig detailen''
en misschien is het interessant voor sommige die de stap naar prof willen maken om ook wat uitleg te krijgen over hoe je een zaakje opbouwt ,wat zijn de valkuilen, hoe ga je met klanten om , enzovoort

ik leer zelf ook nog steeds elke dag maar de kennis die ik tot nu toe heb omgebouwd op dat vlak wil ik best delen met jullie als daar animo voor is?

groeten Dr. Detail
 
om de tekst en uitleg liefhebbers toch een beetje tegemoet te komen heb een idee!
misschien is er iemand die het leuk vind om een dag met mij mee te lopen en dit vast te leggen op foto''s en de tekst en uitleg hier naderhand bij kan zetten ? niet zo zeer de combo"s maar hoe gaat dat bedrijfsmatig detailen''
en misschien is het interessant voor sommige die de stap naar prof willen maken om ook wat uitleg te krijgen over hoe je een zaakje opbouwt ,wat zijn de valkuilen, hoe ga je met klanten om , enzovoort

Ik denk dat je hier zeker weten iemand erg blij mee maakt en een goed idee inderdaad.

ik leer zelf ook nog steeds elke dag maar de kennis die ik tot nu toe heb omgebouwd op dat vlak wil ik best delen met jullie als daar animo voor is?

In mijn optiek is dit forum de plek om te leren hoe een ander detailing aanpakt zodat je daar zelf een eigen draai aan kunt geven. In tweede instantie is dit forum ook de plek om gezellig te hangen. Detailing draait om resultaat maar misschien nog wel meer de voldoening en gezelligheid!!

Het korte antwoord is dan ook, er is zekers te weten animo voor.
 
om de tekst en uitleg liefhebbers toch een beetje tegemoet te komen heb een idee!
misschien is er iemand die het leuk vind om een dag met mij mee te lopen en dit vast te leggen op foto''s en de tekst en uitleg hier naderhand bij kan zetten ? niet zo zeer de combo"s maar hoe gaat dat bedrijfsmatig detailen''
en misschien is het interessant voor sommige die de stap naar prof willen maken om ook wat uitleg te krijgen over hoe je een zaakje opbouwt ,wat zijn de valkuilen, hoe ga je met klanten om , enzovoort

ik leer zelf ook nog steeds elke dag maar de kennis die ik tot nu toe heb omgebouwd op dat vlak wil ik best delen met jullie als daar animo voor is?

Hier krijg ik toch inderdaad wel de kriebels van! :p Ik loop letterlijk nét mijn huis binnen, vanuit de schuur, nadat ik daar het koplampen polijsten heb geprobeerd én van gekkigheid ook meteen mijn slooppaneel heb ge-wetsand, en toen opende ik het forum. :D

Thanx voor je uitleg, Doc! :heart:
 
Mooie project weer! Ik had het gisteren nog met een buurman erover dat volgens hem zijn auto geen lakdefecten had, omdat hij net bij de spuiter was geweest voor steenslagreparatie. Juist dan gaan mijn wenkbrauwen fronzen. Spuitnevel, vieze doeken/omgeving, wassen vlak na het spuitwerk. En nieuwe auto's hebben inderdaad vaak al een heel avontuur meegemaakt voordat ze hier staan te pronken in de showroom. Denk aan die overslagen bij de havens waar honderden auto's in de brandende zon staan te wachten op een nieuw baasje.

Ook ik zou graag meer inzicht willen hebben hoe een prof zijn stappenplan samenstelt. Toch denk ik dat dit niet in dit subforum hoort, maar in het subforum 'Stappenplannen'. Hier een stappenplan toevoegen zou imo offtopic zijn. Als Dr.Detail stappenplannen wil delen zou dat in het andere subforum thuishoren, en zijn de topcis die hier (of in showoff) aangemaakt worden op deze manier hartstikke ontopic. Maar iets meer achtergrondinformatie zou wel mogen. Hoe is de lak van deze BMW, heb je af moeten wijken van je standaard stappenplan, hoe verschilt de aanpak van deze nieuwe auto met die van een "oudere" auto?

Ben erg benieuwd naar de showoff. Maar dat zal wel weer helemaal top worden!
 
wat ik al gezien had wat hij gebruikt:
Rupes 21
Meguiars microvezel pads
D300 en M105 (Meguairs cutting compounds)

Ik gebruik deze combo's ook met zeer goede resultaten...

Wat die 'nieuwe' wagens betreft: Tesla heeft daar ook een aardje van weg om die vol swirls af te leveren
 
Wat kan je doen op het moment dat je een auto zo afgeleverd krijgt? kan je dat niet gewoon weigeren of eisen dat de wagen gepolijst wordt?

Welkom in de wereld van nieuwe auto's... ondanks dat deze foto wel heel erg is, is het niet heel bijzonder dat auto's in een slechte staat van de reailer afrollen...

Waarschijnlijk is hij ongepoetst naar d'r detail gegaan.. normaal word de auto even vol getrapt met fillers en is iedereen happy... misschien nog een extra waxoil voor €200:joy:
 
Ja dat klopt op verzoek van de eigenaar is de bmw direct bij mij afgeleverd. Nadat zijn vorige nieuwe auto afgeleverd is met overal polijst restanten , ook heb ik het verzoek gekregen op de auto tot in detail na te lopen op defecten of andere beschadigingen. Normalite worden de auto's van deze dealer door een poets centrale klaar gemaakt , waarbij inderdaad alle defecten worden gecamoufleerd met make up. Als de klant dan vervolgens enkele weken later de schades ontdenkt wordt er natuurlijk gezegd dat het door de eigenaar zelf komt. Slecht maar zo werkt het nou eenmaal.
Hij krijgt nu ook 2 nieuwe hoogglans fronten voor het dashboard aangezien ik ontdekte dat deze ook vol krassen zitten
20161006_145529.jpg
20161006_145454.jpg
 
Welkom in de wereld van nieuwe auto's... ondanks dat deze foto wel heel erg is, is het niet heel bijzonder dat auto's in een slechte staat van de reailer afrollen...

Waarschijnlijk is hij ongepoetst naar d'r detail gegaan.. normaal word de auto even vol getrapt met fillers en is iedereen happy... misschien nog een extra waxoil voor €200:joy:

Letterlijk 5 minuten voor het lezen van dit bericht, kreeg ik een email van de dealer i.v.m. aflevering van mijn nieuwe wagen. Of ik voor €150,- ex BTW interesse had in een Waxoyl 100+ behandeling van de wagen.

Ik heb ze gevraagd dit niet te doen en ook a.u.b de auto niet door de wasstraat te halen alvorens af te leveren, gezien dat ook nog wel eens gebeurt heb ik vernomen.

Weer wat geleerd... zonde dit.
 
  • Leuk
Reactions: Dr.Detail